21/6/10

Τα ΜΜΕ και η διατροφή μας.

Ένας λόγος που ξεκινήσαμε αυτό το μπλογκ είναι γιατί μας ενοχλούσε η παραπληροφόρηση για αυτά που τρώμε στα ΜΜΕ. Από τη μία έχεις αρκετά άτομα (όχι όλα) που γράφουν για ένα ζήτημα (διατροφή) που δεν γνωρίζουν καλά (αλλά νομίζουν ότι γνωρίζουν) και καταφεύγουν σε αντιγραφές η δίνουν λανθασμένες πληροφορίες. Από την άλλη έχεις το διαφημιστικό κομμάτι. Να πως έχει η κατάσταση: Μια μεγάλη εταιρία τροφίμων Χ δημιουργεί ένα νέο προϊόν που θέλει να πουλήσει. Την προώθηση του προϊόντος την αναλαμβάνει μια διαφημιστική εταιρία. Η προώθηση αυτή έχει σαν σκοπό να πείσει τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν, έτσι δημιουργείται μια διαφημιστική καμπάνια που θα αναφέρει πόσο υγιεινό είναι αυτό το προϊόν, πόσο καλό, νόστιμο κτλ. Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί προέρχονται από την εταιρία που το παρήγαγε χωρίς να ζητηθεί η γνώμη ανεξάρτητου επιστήμονα (διαιτολόγου, τεχνολόγου τροφίμων, ερευνητή), μόνη της η εταιρία αποφασίζει αν το προϊόν της είναι υγιεινό, δηλαδή Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει. Μπορεί η εταιρία να έχει δικούς της διαιτολόγους, αλλά μην ξεχνάμε αυτοί πληρώνονται από την εταιρία, οπότε η γνώμη τους δεν θα είναι και τόσο αντικειμενική. Η διαφημιστική λοιπόν έρχεται σε επαφή με τους κολλητούς της στα περιοδικά, εφημερίδες κτλ. και συμφωνούν για τον τρόπο με τον οποίο θα προωθηθεί το προϊόν μέσα από τα φύλλα του έντυπου. Συνήθως είναι συνδυασμός διαφημίσεων, κειμένων, αλλά και άρθρων που ούτε φαίνονται σαν διαφήμιση. Κανένας δεν έχει αναρωτηθεί αν αυτό το προϊόν είναι όντως υγιεινό η απλά πιστεύουν την εταιρία, αλλά και να έχουν αναρωτηθεί δεν έχουν επιλογή, γιατί η μεγάλη εταιρία τροφίμων πληρώνει το περιοδικό για να μπουν οι διαφημίσεις τους, τα μηνύματα τους ακόμα και να γραφτούν άρθρα υπέρ των συγκεκριμένων προϊόντων. Αν πούνε όχι, το περιοδικό, εφημερίδα κτλ δεν θα μπορέσει να επιζήσει. Με λίγα λόγια η εταιρία τροφίμων γίνεται κάτι σαν εργοδότης. Τα λεφτά είναι πολλά ειδικά στο χώρο των τροφίμων και διατροφής, δεν έχεις παρά να κοιτάξεις τα περιοδικά διατροφής και τις εκπομπές μαγειρικής που ξεφυτρώνουν η μία μετά την άλλη.

Τα περιγράψαμε κάπως απλά, αλλά σε γενικές γραμμές έτσι έχουν τα πράγματα, αυτοί κάνουν τη δουλειά τους αλλά και εμείς πρέπει να κοιτάμε την υγεία και το συμφέρον μας, γι αυτό και συνεχίζουμε ακάθεκτοι την αντικειμενική κριτική διατροφικών προϊόντων αλλά και ότι άλλο αφορά το θέμα διατροφή και δίαιτα.

2 σχόλια:

  1. Η περιγραφή σου είναι απλή αλλά ακριβής. Κάθε μέρα βλέπουμε να πλασάρονται προϊόντα ως υγιεινά, αγνά, ελαφριά και παει λέγοντας, χωρίς όμως να ελέγχει κανείς εάν ανταποκρίνονται αυτοί οι ισχυρισμοί στην πραγματικότητα.

    Λόγω επαγγέλματος (είμαι συνάδελφος) ξέρω ότι ο πολύς κόσμος δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί την παραπλάνηση. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Ανοίγεις τα μάτια του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή