2/9/10

Πως να διαλέξεις το καλύτερο γιαούρτι.

Η Ελλάδα έχει παράδοση στο γιαούρτι και η ποικιλία είναι μεγάλη. Αρκεί να κοιτάξεις στα ψυγεία οποιουδήποτε σούπερ μάρκετ και θα δεις πολλές μάρκες και πολλές κατηγορίες: σκέτα, παραδοσιακά, στραγγιστά, με φρούτα, με δημητριακά, με σοκολάτα, με άρωμα, βιολογικά και πάει λέγοντας. Η επιλογή του καλύτερου γιαουρτιού είναι πάρα πολύ απλή αρκεί να ξέρεις τι πρέπει να προσέξεις:
*Το καλύτερο γιαούρτι είναι το απλό γιαούρτι. Λόγω των κορεσμένων λιπαρών που περιέχουν τα πλήρη γαλακτοκομικά υπάρχει και το γιαούρτι που αποτελείται από 2% λιπαρά ανά βάρος (προσοχή αυτό δεν σημαίνει ότι οι θερμίδες από το λίπος αποτελούν μόνο το 2% των συνολικών θερμίδων, αναφέρεται στο ποσοστό βάρους). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ημιάπαχο γιαούρτι περιέχει περισσότερο ασβέστιο από το κανονικό.
*Μακριά από οποιοδήποτε γιαούρτι δεν είναι γιαούρτι, η συσκευασία θα αναγράφει "επιδόρπιο γιαουρτιού" και αυτό σημαίνει ότι περιέχει συστατικά που συνήθως δεν βρίσκονται στο κανονικό γιαούρτι όπως ζελατίνη, ζάχαρη, τεχνητά γλυκαντικά, φρούτα, σιρόπια κτλ. Μερικά γιαούρτια ενώ φαίνονται σκέτα στην ουσία δεν είναι γιατί περιέχουν ζελατίνη...
*Αν και το είπαμε και πριν απόφυγε γιαούρτια με πρόσθετα συστατικά όπως φρούτα, δημητριακά, ξηρούς καρπούς κτλ. Συχνά δίνουν την εντύπωση ότι είναι πιο υγιεινά αλλά δεν είναι. Συνήθως συνοδεύονται από πρόσθετα συστατικά που δεν κάνουν τόσο καλό στην υγεία σου. Προτίμησε το σκέτο γιαούρτι και πρόσθεσε όποια συστατικά θες εσύ.
*Στραγγιστό η Κανονικό; Εκτός από διαφορετική υφή, διαφέρουν και διατροφικά. To στραγγιστό περιέχει λιγότερο ασβέστιο από το κανονικό γιαούρτι, περιέχει τη μισή ποσότητα ασβεστίου από το κανονικό και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα λιγότερο. Από την άλλη το στραγγιστό γιαούρτι περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη από το κανονικό.
* Πόσο Ασβέστιο; Τα 200 γρ. γιαουρτιού πρέπει να περιέχουν 250-350 mg ασβέστιο.

Ένα τελευταίο σχόλιο: Αν δεν σου αρέσει το γιαούρτι, μην πιέζεις τον εαυτό σου σώνει και καλά να το φάει. Αν πρέπει να προσθέσεις 1 κιλό μέλι και 1 κούπα δημητριακά για να το φας τότε δεν αξίζει τον κόπο ούτε τις θερμίδες. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να λάβεις ασβέστιο (γάλα, τυρί, χόρτα, σπανάκι, αμύγδαλα).

14 σχόλια:

  1. 1 kritiki a ginotan gia to activia to giaourti

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πειτε σας παρακαλω κατι για το activia
    ειναι το μονο που τρωγω απο αναγκη
    ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελένη και ανώνυμε.

    Η αξιολόγηση του activia ειναι πολύ απλή. Αν κάποιος διαβάσει την ετικέτα του προϊόντος θα δεί οτι και στα περισσότερα γιαούρτια (οχι επιδόρπια)σήμερα. Το πρόβλμα σε όλες τις τροφές που καταναλώνει ο άνθρωπος σήμερα εντοπίζεται στην πηγή της τροφής. Για παράδειγμα :

    Έχουμε το activia το οποίο παράγεται απο γάλα αγελάδος. Το πόσο θρεπτικό ειναι το γάλα του ζώου θα καθορίσει και το πόσο θρεπτικό ειναι το activia. Απ'οσο γνωρίζω το γάλα που χρησιμοποιήτε για την παρασκευή του δεν ειναι βιολογικό. Αυτο συνεπάγεται άμεσα με τα παρακάτω. Οι αγελάδες της γαλακτοπαραγωγικής μονάδας που παράγουν το γάλα για το activia ζούν σε περιορισμένο χώρο. Τρέφοντε με τορφές που προέρχοται κυρίως εαν οχι αποκλειστικά απο δημητριακά μη βιολογικής καλλιέργειας. Αυτό σημαίνει οτι για την Ευρώπη τουλάχιστον το στάρι που καταναλώνουν ειναι ραντισμένο με φυτοφάρμακα, λιπασμένο με χημικά λαπάσματα καικατά συνέπεια καλλιεργημένα σε νεκρό έδαφος. Άρα όχι μόνο έχουν μειωμένη θρεπτικότητα αλλά παράλληλα ειναι φορτώμενα με πάρα πολλές χημικές ουσίες. Επίσης τώρα τελευταία που ξηλώσαμε αρκετά δάση για να καλλιεργήσουμε φτηνή και επικίνδυνη σόγια μεταλαγμένη η μή προκειμένου να ταϊσουμε τα ζωντανά τα πράγματα έγιναν πολύ πιο άσχημα.

    Επίσης αυτές οι αγελάδες εμβολιάζονται για να μην αρρωστένουν εύκολα, εμβολιάζονται με αντιβιοτικά όταν αρρωστήσουν, εμβολιάζονται με αυξητικές ορμόνες και ορμόνες φύλου (οιστρογόνα, προγεστερόνη) προκειμένου τα ζώα να παράγουν όλο το χρόνο γάλα. Εκεί αρχίζουν οι μαστίτιδες. Προφανός μια φυσιολογική αγελάδα παράγει γάλα μόνο οταν εχει μωρό να θυλάσει. Στην περίπτωση του activia οι αγελάδες νομίζουν οτι έχουν μωρό σχεδόν ολο το έτος.

    Έχουμε λιπόν άρρωστα ζώα που διατηρούντε στη ζωή με κάθε είδους φάρμακο προκειμένου να γεμίσουν με χρήμα τις τσέπες των ιδιοκτιτών τους. Απο ένα τέτοιο ζώο μπορείτε να βγάλεται συμπέρασμα για το τι γιαούρτι ειναι το προαναφερθέν και τα συναφή. Εάν όλα αυτά και πολλά άλλα δεν συνέβαιναν μάλλον ο καρκίνος δεν θα πολλάπλασιάζονταν με αυτούς τους ρυθμούς. Νο 1 αιτία θανάτων στις ΗΠΑ αυτή της στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για την απάτη Activia και actimel μπορειτε να δειτε εδώ:
    Danone drops trumped up health claims for Activia and DanActive (Actimel)
    http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/danone-drops-trumped-up-health-claims-for-activia-and-danactive-actimel-2161558.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστούμε για το link. Έχουμε αναφερθεί εδώ σχετικά με το activia και τους ισχυρισμούς.

    http://natofao.blogspot.com/2010/09/blog-post_3315.html

    και εδώ

    http://natofao.blogspot.com/2010/05/activia.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαιτολόγε θα ήθελα να μου πείτε τί να προτιμώ βιολογικό πλήρες σε λιπαρά γάλα (το κατάστημα με βιολογικά στη γειτονιά μου δεν έχει light γάλα) ή μη βιολογικό light γάλα;
    Επίσης σε μια ανάρτηση που κάνατε για το γάλα αναφέρεται ότι είναι πηγή Ca και σε όποιον δεν αρέσει υπάρχουν άλλες πηγές για να λάβει το απαραίτητο Ca και ρωτώ το γάλα μου προσφέρει ΜΟΝΟ ασβέστιο??
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα.

    Τρώω 1 κιλό γιαούρτι στραγγιστό 2% την ημέρα κάθε μέρα. Αυτό υπάρχει περίπτωση να μου δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα άμεσα ή μελλοντικά?

    Γιατρέ θα περιμένω απάντηση σας.

    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα να διευκρινίσουμε ότι δεν είμαστε γιατροί. Ένα κιλό γιαούρτι αντιστοιχεί με περίπου 4 μερίδες γαλακτοκομικά. Θερμιδικά αν το υπόλοιπο διαιτολόγιο σου αποτελείται από άλλες ομάδες φρούτα, λαχανικά, κρέας κτλ. δεν θα υπήρχε πρόβλημα.Το πρόβλημα είναι ότι φαίνεται ότι τα πολλά γαλακτοκομικά (πάνω από 2-3 μερίδες) μπορεί να αυξήσουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνο του προστάτη και ίσως και καρκίνο ωοθηκών. Για αυτό το λόγο είναι καλό να περιορίζουμε τα γαλακτοκομικά και να λαμβάνουμε ασβέστιο και από άλλες πηγές.

      Διαγραφή
    2. Μάλιστα. Θερμιδικά είμαι πολύ καλά(γύρω στις 2000 τη μέρα, είμαι 24 χρονών και γυμνάζομαι 4 φορές τη βδομάδα μετρίας εντάσεως) γιατί η διατροφή μου αποτελείται από 5 γεύματα(1 ανά 3 ώρες) με πολλά φρούτα και λαχανικά, αποξυραμένα μούρα και ανάλατους ξηρούς καρπούς, όλα με μέτρο βέβαια. Απλά τρώω 1 κιλό γιαούρτι τη μέρα λόγω της πρωτείνης που έχει. Πίστευα πως επειδή είναι στραγγιστό(άρα μειωμένο ασβέστιο) δεν θα υπήρχε πρόβλημα με το 1 Kg την ημέρα.

      Τώρα αυτό που μου είπατε για τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του προστάτη μπορώ να πω πως με προσγείωσε.. Το μόνο που μένει να κάνω τώρα είναι να το ελαττώσω. Παν μέτρον άριστον...

      Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση σας. Αν έχετε να σχολιάσετε κάτι επιπλέον σε αυτά που ανέφερα παρακαλώ να το κάνετε.

      Διαγραφή
  8. Ο διαιτολόγος δεν απαντάει σε κανέναν μας προσωπικά, μιλάει μόνο γενικά, οπότε τσάμπα έχεις γράψει όλο σου το διαιτολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. διαιτολογε 2-3 γιαουρτια απο 0-2% με 2-3 κουταλιες μελιου για τη γευση ειναι ενταξει πιστευεις για φαση διαιτας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να προτιμούμε πρόβειο ή αγελάδος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι γνώμη έχετε για το νουνου εκλεκτό με 1.5 % λιπαρά?? Να το προτιμησουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή