8/10/10

Τροφές-Σκουπίδια τρώνε τα παιδιά.

Μια πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των Ηνωμένων Πολιτειών έδειξε ότι το 40% των θερμίδων σε παιδιά ηλικίας 2 έως 18 ετών προέρχονται από τροφές σκουπίδια. Εντάξει η έρευνα έγινε σε αμερικανάκια αλλά μην βιαστείς να την απορρίψεις, η παχυσαρκία στη χώρα μας δεν πάει πίσω, έχουμε από τα υψηλότερα επίπεδα παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρώπη, οπότε καλό είναι να τη προσέξουμε. Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την έρευνα, το 40% των θερμίδων που καταναλώνουν τα παιδιά προέρχεται από τις ακόλουθες τροφές: Αναψυκτικά, ροφήματα με ζάχαρη, αμυλώδη γλυκά όπως μπισκότα, κέικ, κρουασάν, γλύκα γαλακτοκομικών όπως παγωτό (η και κρέμες), πίτσα, πλήρες γάλα. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως την οικογένεια, την έλλειψη σωματικής άσκησης, την επιρροή φίλων και φυσικά το μάρκετινγκ των βιομηχανιών τροφίμων. Ο γνωστός Δρ. Ουίλετ (Walter Willet) πρόεδρος του Τμήματος Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ αναφέρει ότι δεν θα υπάρξει λύση αν δεν περιοριστούν δραστικά οι διαφημίσεις τροφών σκουπίδια που απευθύνονται στα παιδιά. Ενώ ο Δρ. Κάτζ, Διευθυντής του Τμήματος Έρευνας της Πρόληψης του Πανεπιστημίου Γέιλ, αναφέρει ότι η βιομηχανία τροφίμων παράγει τρόφιμα με άδειες θερμίδες που είναι όμως πάρα πολύ νόστιμα και αυτό προσελκύει τα παιδιά. Από την άλλη οι βιομηχανίες τροφίμων αναφέρουν ότι έχουν προσθέσει χιλιάδες υγιεινά προϊόντα στη παραγωγή τους. Ναι το είδαμε, μήπως αναφέρονται στα υποτιθέμενα "ολικής αλέσεως" δημητριακά που είναι γεμάτα... ζάχαρη, η στα γαριδάκια που είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες; Άλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι οι γονείς δεν ξέρουν τι να δώσουν στα παιδιά τους. Ίσως. Πάντως οι κύριες πηγές πληροφόρησης για τη διατροφή είναι οι ιατροί, τα ΜΜΕ, και οι βιομηχανίες τροφίμων. Είναι όμως αξιόπιστες πηγές; Όχι πάντα η μάλλον σπάνια. Οι περισσότεροι ιατροί όχι μόνο δεν έχουν σπουδάσει το αντικειμενο διατροφής δεν έχουν καν επαφή με τη σημερινή διατροφική πραγματικότητα, οι πληροφορίες στα ΜΜΕ ελέγχονται από τους χορηγούς και διαφημιζόμενους και οι βιομηχανίες τροφίμων θέλουν απλά να πουλήσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου