4/11/2011

Ο ΣΕΒΤ, οι διαιτολόγοι και το κράτος.

Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί για τις διάφορες συνεργασίες εις βάρους του καταναλωτή θα λέγαμε, των εταιριών τροφίμων και των διαιτολόγων. Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν πρέπει να μας ξαφνιάζει ιδιαίτερα αφού ο ίδιος ο ΣΕΒΤ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων) που έχει μέλη διάφορες εταιρίες όπως την Coca Cola, Pepsico, Ferrero, Nestle αναφέρει σε μια ημερίδα που είχε οργανωθεί από τον ΕΦΕΤ ότι συνεργάζεται με διάφορους συλλόγους και εταιρίες η ακόμα και πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα η παρουσίαση που έγινε από τη Γενική Διευθύντρια του ΣΕΒΤ Βάσω Παπαδημητρίου, αναφέρει ότι ο ΣΕΒΤ συνεργάζεται με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, την Εθνική Επιτροπή Διατροφικής Πολιτικής, το Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων – Διατροφολόγων "για την ανάληψη δράσεων, που αναδεικνύουν μέσα από το δημόσιο διάλογο τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής στη διατήρηση της καλής υγείας". Η αλήθεια είναι ότι οι συνεργασίες αυτές είναι άνισες για πολλούς λόγους που όλοι γνωρίζουμε. Η αλήθεια είναι ότι οι συνεργασίες αυτές δεν γίνονται για να αναδεικνύουν τον δημόσιο διάλογο, αλλά για να φαίνονται ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες νοιάζονται για το καλό του καταναλωτή, ενώ στην ουσία απλά χρησιμοποιούν τους συγκεκριμένους οργανισμούς για να βελτιώσουν την εικόνα τους και αυτή των προϊόντων τους. Κάποιος μπορεί να πει "μα χρειάζεται διάλογος μεταξύ του ΣΕΒΤ και των διαιτολόγων και πανεπιστημίων για να βελτιωθούν τα πράγματα". Δυστυχώς εμείς δεν έχουμε δει κάποιον "διάλογο", το μόνο που έχουμε δει μέχρι τώρα είναι να επιβάλλονται οι εταιρίες τροφίμων με τη βοήθεια του κράτους και των επιστημόνων υγείας. Μερικά παραδείγματα: Η επιβολή της σήμανσης των Ενδεικτικών Ημερήσιων Προσλήψεων (GDAs) δημιουργία εταιριών όπως Coca Cola, Nestle, Unilever, που στην ουσία παρουσιάζει τις διατροφικές πληροφορίες διαστρεβλωμένες έτσι ώστε όλες οι τροφές να φαίνονται υγιεινές. Ο ΣΕΒΤ ξεκίνησε από το 2008 μια τηλεοπτική καμπάνια «Μάθε τι τρως με μια ματιά» για να προωθήσει αυτή τη παραπλανητική σήμανση που έγινε υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή αλλά και εγκρίθηκε και ως κοινωνικό μήνυμα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Μην ξεχνάμε όμως και τις διάφορες συνεργασίες με συλλόγους και πανεπιστήμια μέσω χορηγιών από εταιρίες τροφίμων που μόνο υγιεινά προϊόντα δεν έχουν και που έχουν σαν αποτέλεσμα να πείθουν τον καταναλωτή με την ευλογία των διαιτολόγων, ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα κάνουν καλό στους καταναλωτές.... Ποια η θέση των διαιτολόγων και του κράτους σε αυτή την κατάσταση;

2 σχόλια:

  1. Μας ζητήθηκε να διαγράψουμε αυτά τα 2 σχόλια, ωστόσο επειδή τα σχόλια αυτά έγιναν ανώνυμα και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν όντως αυτός η αυτή που το ζητάει είναι το ίδιο άτομο που τα έγραψε και για αυτό τον λόγο δεν τα έχουμε διαγράψει ακόμα. Όπως έχουμε δείξει και στο παρελθόν, δημοσιεύουμε όλα τα σχόλια, ακόμα και αν διαφέρουν από τις δικές μας απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή