23/6/11

Φτιάξε τη δική σου ισορροπημένη δίαιτα. Εφαρμογή.

Το σύστημα των ανταλλαγών όπως αναφέραμε και αρχικά δίνει ελευθερία στην επιλογή τροφίμων. Τα τρόφιμα κατηγοριοποιούνται σε ομάδες που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά. Έτσι τρόφιμα που βρίσκονται στην ίδια ομάδα έχουν περίπου την ίδια ποσότητα υδατανθράκων, πρωτεϊνών, λίπους και θερμίδων. Στις συγκεκριμένες ποσότητες όλες οι επιλογές σε κάθε λίστα είναι ίσες με εξαίρεση τα επίπεδα λίπους (και θερμίδων) που μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την επιλογή (π.χ. πλήρες γάλα αντί για άπαχο γάλα). Όλα τα τρόφιμα που περιλαμβάνονται στην κάθε λίστα μπορείς να τα ανταλλάξεις με οποιαδήποτε άλλη τροφή στην ίδια λίστα. Η εφαρμογή του είναι εύκολη: βασικά απλώνεις όλες τις μερίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας έτσι ώστε να έχεις καταναλώσει τις ανάλογες ποσότητες μέχρι το τέλος της ημέρας. Υπάρχουν αρκετά ερωτήματα για το πως συνδυάζονται τα τρόφιμα από τις διάφορες ομάδες τροφών. Δεν υπάρχουν μαγικοί η απαγορευμένοι συνδυασμοί, έχουμε μιλήσει για τους συνδυασμούς τροφίμων στη κριτική μας για την δίαιτα των συνδυασμών. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να έχουμε υπόψη όταν σχεδιάζουμε ενα γεύμα:
*Όλα τα γεύματα σου να περιλαμβάνουν πρωτεΐνη.
*Τα περισσότερα γεύματα να περιλαμβάνουν... τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.
*Επιλέγεις κυρίως ακόρεστα λιπαρά.
*Όταν επιλέγεις γλυκά η τηγανητά θα πρέπει να προσθέσεις επιπλέον μερίδες υδατανθράκων (λόγω ζάχαρης ) αλλά και λίπους.
*Ένας οδηγός για το πως πρέπει να είναι ενα γεύμα είναι το πρόσφατο πιάτο διατροφής που αντικατέστησε την Αμερικάνικη πυραμίδα διατροφής.
*Τέλος δεν υπάρχουν τροφές απαγορευμένες, αυτό είναι και το νόημα αυτού του προγράμματος.
Θελουμε να τονισουμε ότι το σύστημα ανταλλαγών είναι ένας οδηγός διατροφής, δεν είναι μια αυστηρή δίαιτα. Ούτε είναι απαραίτητο να ακολουθεί κανείς αυτό το πρόγραμμα κατά γραμμα για να δει αποτελέσματα. Το προσαρμόζεις στις ανάγκες σου. Αν για παράδειγμα προτιμάς λίγο περισσότερο λίπος, μπορείς να αφαιρέσεις για παράδειγμα μια μερίδα υδατανθράκων και να προσθέσεις λίπος. Ωστόσο αν επιλέγεις συνέχεια επεξεργασμένους υδατάνθρακες, τροφές με πολλή ζάχαρη, κομμάτια κρέατος με υψηλά λιπαρά, ούτε είναι υγιεινό ούτε θα έχεις τα αποτελέσματα που θες από άποψη βάρους.

Παράδειγμα Γεύματος:
1 φλιτζάνι ρύζι= 3 μερίδες από την ομάδα υδατανθράκων
90-100 γρ. κοτόπουλο = 3 μερίδες από την ομάδα πρωτεΐνης
2 φλιτζάνια σαλάτα = 2 μερίδες από την ομάδα λαχανικών
2 κουταλιές γλυκού λάδι = 2 μερίδες από την ομάδα λίπους


13 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε τα γραμμάρια του κρέατος τα ζυγίζουμε όταν το κρέας (το κοτόπουλο ας πούμε) είναι ακόμα άψητο ή αφότου το έχουμε ψήσει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαγειρεμένο (ψητό - βραστό ή φούρνου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πάρα πολύ.
    Παιδιά με αυτή τη λογική, θα μπορούσαμε να το ψήσουμε, να το ζυγίσουμε στο σπίτι, να φάμε τα 30 γραμμάρια, και να βάλουμε το υπόλοιπο στο ψυγείο και να το φάμε το βράδυ ή την άλλη μέρα.

    Εύκολο είναι το πρόγραμμα και υγιεινό, δε λείπει τίποτα από αυτή τη διατροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια λεπτομέρεια που την βρίσκω λάθος στο παραπάνω θέμα είναι ότι ένα τρόφιμο μιας ομάδας δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ένα τρόφιμο μιας άλλης ομάδας. Θεωρώ ατυχές το παράδειγμα ότι "μπορείς να αφαιρέσεις μια μερίδα υδατάνθρακες και να προσθέσεις λίπος. Εγώ έτσι έχω μάθει όταν πήγαινα σε διαιτολόγους, το ίδιο διαβάζω και σε βιβλία που έχω με τις ανταλλαγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμε,
    όχι ποτέ δεν μεταφέρεις μια τροφή για την άλλη μέρα. Η άλλη μέρα παραμένει άλλη μέρα. Βάζεις την τροφή στο ψυγείο και την τρως το βράδυ. Παράδειγμα, αν δικαιούσε για μεσημέρι και βράδυ 180 γρ. πρωτείνης, μπορείς να φας τα 30 γρ. το μεσημέρι και τα άλλα 150 γρ. το βράδυ, όχι όμως την άλλη μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάρσι,
    Ευχαριστούμε για τα σχόλια σου. Στην ανάρτηση μας δεν είπαμε πουθενά ότι ένα τρόφιμο μιας ομάδας μπορεί να αντικατασταθεί από ένα τρόφιμο μιας άλλης ομάδας. Αυτό που εννοούσαμε είναι ότι στην αρχική δημιουργία του προγράμματος μπορείς εντός κάποιων ορίων να προσαρμόσεις το διαιτολόγιο στις δικές σου ανάγκες, έτσι για παράδειγμα μπορείς στην αρχή όταν θα φτιάξεις το πρόγραμμα σου να έχεις λιγότερους υδατάνθρακες από αυτούς που προτείνουμε εμείς και περισσότερες μερίδες πρωτεΐνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάρσι,
    Κι εγώ σ ευχαριστώ για την απάντησή σου, αλλά ούτε εμένα δεν με κατάλαβες.
    Έγραψα ότι αν το βράδυ θελήσουμε σαν πηγή πρωτείνης να καταναλώσουμε κοτόπουλο, αν είναι μεγάλο κομμάτι (ένα στήθος ας πούμε), μπορούμε να ζυγίσουμε τα 30 γραμμάρια, και το υπόλοιπο να το φάμε την άλλη μέρα, ώστε να μην πετάξουμε τίποτα. Γιατί προφανώς δεν κυκλοφορούν στο σούπερ μάρκετ μερίδες των 30 γραμμαρίων.
    Δεν εννοούσα να μεταφέρεις τις αναλογίες την άλλη μέρα.

    Και σε ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τις απαντήσεις σου, προφανώς έχεις γνώση.
    Απλά μια θερμή παράκληση, όχι μόνο προς εσένα Μάρσι, αλλά προς όλους.

    Καλό θα είναι να απαντάει ο διαιτολόγος, γιατί όλοι εμείς οι υπόλοιποι που δεν είμαστε διαιτολόγοι, μπορεί άθελά μας και με καλή πάντα πρόθεση να δώσουμε μία λανθασμένη συμβουλή που μπορεί ίσως να βλάψει κάποιον. Σίγουρα με την καλή σου την καρδιά απαντάς, και ωραίο είναι να ακούγονται όλες οι γνώμες, αλλά όταν κάποιος αναγνώστης ρωτάει απευθείας το διαιτολόγο, δεν είναι καλύτερα να απαντάει εκείνος, από το να λένε όλο βάσει της δικής τους εμπειρίας την άποψή τους?

    Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση και πάλι ευχαριστώ όσους θέλουν να βοηθήσουν.

    Μιρέλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οτι υπαρχει περιπτωση να χορτασεις με 30 γρ κοτοπουλο συζηταμε? Διακρινω ενα κολλημα σε λεπτομερειες. Δεν νομιζω οτι παχυνε κανενας αν φαει 30 γρ παραπανω απο κατι υγιεινο..Και αν ειναι να ζυγιζω καθε τι που τρωω αυτο κατανταει ψυχαναγκασμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mιρέλα το πρόγραμμα το γνωρίζω γιατί το έκανα παλιά και το κάνω και τώρα και έχω και βιβλία των weig.watch. με πλήρης λεπτομέρειες γα το πρόγραμμα, γι'αυτό και απαντάω! ;)
    Τώρα αν ψήσεις ένα ολόκληρο κοτόπουλο και φας τα γραμμάρια πρωτείνης που δικαιούσε μέσα στην ημέρα, εννοείτε ότι ό,τι περισσέψει από κοτόπουλο το μοιράζεις και το βάζεις στην κατάψυξη και το χρησιμοποιείς όποτε θέλεις ακόμη και την επόμενη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάντως όσοι θέλετε να δείτε αποτελέσματα μην ξεχνάτε την καθημερινή άσκηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δε διαφωνώ ότι το γνωρίζεις, φαίνεται άλλωστε. Όπως φαίνονται και οι καλές σου οι προθέσεις.

    Καταλαβαίνεις νομίζω τι λέω.. Έτσι δεν είναι?

    Μιρέλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή