7/25/2011

Τα 7 ύπουλα κόλπα των εταιριών τροφίμων.

Έχουμε δει πια ότι δυστυχώς πολλές εταιρίες που παράγουν τρόφιμα δεν είναι πολύ έντιμες. Δυο καθηγητές διατροφικής πολιτικής των Πανεπιστημίων Yale και Michigan έγραψαν ενα άρθρο όπου περιγράφουν τις στρατηγικές των μεγάλων εταιριών τροφίμων εις βάρους της δημόσιας υγείας. Σας το μεταφέρουμε:

1.Εστιάζουν την προσοχή τους στην προσωπική ευθύνη ως αιτία της ανθυγιεινής διατροφής και της παχυσαρκίας, αποφεύγοντας να πάρουν αυτοί μέρος της ευθύνης, ενώ θα έπρεπε ειδικά σε περιπτώσεις όπου προωθούν ανθυγιεινά προϊόντα σε παιδιά για παράδειγμα η όταν παρoυσιάζουν το προϊόν τους πιο υγιεινό από αυτό που πραγματικά είναι.

2. Υποστηρίζουν ότι ο αυτοέλεγχος από το μέρος των εταιριών είναι αρκετός και δεν χρειάζονται νόμοι για να προστατευτεί ο καταναλωτής. Ωστόσο συνήθως υπόσχονται πολλά αλλά τελικά κάνουν λίγα χωρίς στην ουσία να προστατεύουν τον καταναλωτή.

3. Δίνουν έμφαση στη σωματική δραστηριότητα και όχι στη διατροφή. Το είδαμε αυτό πολύ έντονα με την περίπτωση της Coca Cola. Υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν καλές η κακές τροφές και έτσι καμιά τροφή (αναψυκτικά, φαστ φουντ, κλπ.) δε χρειάζεται να τροποποιηθεί.

4. Συσχετίζονται με οργανώσεις υγείας όπως ιατρικούς και διαιτολογικούς συλλόγους. Με αυτό τον τρόπο... κερδίζουν την υποστήριξη επιστημόνων αλλά και του κοινού. Η Creta Farm είναι γνωστή για τέτοιες συνεργασίες, είδαμε παλιότερα που μαζί με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων διοργάνωσαν μια ημερίδα.

5. Έχουν αυτό που λέμε Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Αυτό δημιουργεί καλές δημόσιες σχέσεις ειδικά για εταιρείες που τα προϊόντα τους έχουν αποκτήσει κακή φήμη. Επιπλέον με αυτή την δράση μπορούν να "αγοράσουν" αφοσίωση από ομάδες που μέχρι πρότινος ήταν εναντίων τους.

6. Επηρεάζουν κυβερνήσεις και νομοθετικά όργανα με χορηγίες και λόμπι. Έτσι καταφέρνουν να μην περνάνε νόμοι που θα επηρεάσουν αρνητικά της πωλήσεις τους. Το είδαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου οι εταιρίες τροφίμων ξόδεψαν 1 δις ευρώ για για να πείσει τους βουλευτές του ευρωκοινοβουλίου να ψηφίσουν τον δικό τους τρόπο σήμανσης.

7. Επικρίνουν και αμφισβητούν επιστημονικές μελέτες που βλάπτουν τη βιομηχανία και προσλαμβάνουν γνωστούς επιστήμονες να διεξάγουν μελέτες και να ενεργούν ως σύμβουλοι κυρίως για να αντιμετώπισουν επιστημονικές έρευνες που ενοχοποιούν τα προϊόντα τους.

Αν θες να μάθεις πως εταιρίες κοροϊδεύουν άμεσα τον καταναλωτή με τις ετικέτες δες εδώ και εδώ.

5 σχόλια:

  1. ας τους κοροιδεψουμε κι εμεις...με το να μην αγοραζουμε τις σαβουρες τους και να προτεινουμε και στους γνωστους μας να κανουν το ιδιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και η κοροϊδία συνεχίζεται: η κρετα φαρμ λανσάρει "φέτα" με "ελαιόλαδο" και η καμπάνια της στηρίζεται σε 1002 μπούρδες και ανακρίβειες.... Πηγαίνεις στα goodys και σε βομβαρδίζουν με το πόσο άγιοι είναι που χρησιμοποιούν ελαιόλαδο (πυρηνέλαιο αναμειγμένο με όλα τα βρομόλαδα που αγοράζουν κοψοχρονιά) και το αυτονόητο έχει γίνει εργαλείο μάρκετινγκ! Διανύουμε πολύ σκοτεινούς καιρούς και φοβάμαι όλο και περισσότερο για το τι θα ζήσουν τα παιδιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και υπάρχει και έγκριση για τα λάδια της goodys απο διαιτολόγους και ένα ίδρυμά τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ας σοβαρευτούμε λίγο...υπάρχει ''φέτα με ελαιόλαδο'' ? ΗΜΑΡΤΟΝ που λέει και ο Γεωργίου..Μιλάμε για ΧΟΝΤΡΟ (δούλεμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. creta farm μεσογειακή, ετοιμάσου για μεγάλο διαφημιστικό πρήξιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή