13/7/11

Όχι το καρπούζι δεν παχαίνει, ούτε έχει πολλή ζάχαρη.

Διαβάζαμε κάπου στο Βήμα ένα άρθρο για το καρπούζι ότι λόγω των θερμίδων που περιέχει πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο ενώ σύμφωνα με το άρθρο (άγνωστο ποιος το έγραψε-δεν αναφέρεται) πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο λόγω θερμίδων και "λόγω της περιεκτικότητας φυσικής ζάχαρης" και προσθέτουν ότι σχεδόν απαγορεύεται στoυς διαβητικούς πάλι λόγω αυτής της φυσικής ζάχαρης. Ε λοιπόν ο συγγραφέας του άρθρου είναι εντελώς άσχετος, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται τόση παραπληροφόρηση. Το καρπούζι έχει μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια 7,5 γρ. υδατάνθρακες και από αυτά τα 6,2 γρ. είναι σάκχαρα, και αποτελείται 91% από νερό. Ένα φλιτζάνι κομμάτια καρπουζιού είναι περίπου 150 γρ. και άρα 45 θερμίδες. Ναι έχει λίγες θερμίδες. Όμως για να καταλάβει κανείς πόσο ΔΕΝ παχαίνει το καρπούζι το συγκρίναμε με άλλα 2 φρούτα το μήλο και το πορτοκάλι και να τι βρήκαμε: 100 γρ. μήλο έχει 52 θερμίδες, 13 γρ υδατάνθρακες από τα οποία τα 10 είναι σάκχαρα δηλαδή το μήλο έχει σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα σακχάρων σε σχέση με το καρπούζι, ωστόσο κανείς δεν λέει ότι το μήλο παχαίνει. Κοιτάξαμε και το πορτοκάλι και ορίστε η διατροφική τoυ αξία: 47 θερμίδες ανά 100 γρ., 11 γρ. υδατάνθρακες και 9 γρ. σάκχαρα-και το πορτοκάλι λοιπόν έχει περισσότερες θερμίδες. Με λίγα λόγια το καρπούζι όχι μόνο έχει λιγότερες θερμίδες από τα περισσότερα φρούτα, έχει και λιγότερα σάκχαρα (αν και... τα σάκχαρα αυτά ειναι διαφορετικά από τη ζάχαρη και τα πρόσθετα σάκχαρα στα έτοιμα τρόφιμα) επιπλέον έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό από άλλα φρούτα όπου και αυτό αποτελεί πλεονέκτημα γιατί τρόφιμα με πολύ νερό χορταίνουν περισσότερο χωρίς να επιβαρύνουν, το καρπούζι έχει αυτό που λέμε χαμηλή θερμιδική πυκνότητα. Βασικά όλα τα φρούτα έχουν χαμηλή θερμιδική πυκνότητα. Για άλλη μια φορά οι ξερόλες δημοσιογράφοι γράφουν χωρίς να ξέρουν και παραπληροφορούν τον κόσμο.

6 σχόλια:

  1. Και το αστείο είναι ότι όλοι λένε όχι πολύ καρπούζι ή πολλά σταφύλια. Δεν κάνει!

    Θα μας πεις διαιτολόγε κάτι και για τα σταφυλάκια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να ειναι σωστή η συγκριση πρεπει να λαμβανονται υποψη και οι ποσοτητες που τρωμε. Για το μήλο πράγματι καποιος μπορεί να φαει 100γραμ ενω για το καρπουζι θα φαει 500-600γραμ. Εκτος αμα αυτα που λες τα εχεις αντιγραψει απο κανενα περιοδικο της αγγλιας εκει που το καρπουζι το πουλανε με τη φετα και το τρωνε σαν αντιδωρο. Δεν θελω να αμφισβητησω την αξια του καρπουζιου αλλα να μη τη βασιζουμε σε λαθος επιχειρηματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διατροφική σύγκριση γίνεται πάντα με ίδιες ποσότητες-δεν μπορείς να συγκρίνεις 100 γρ. μήλου με μισο κιλό καρπούζι

      Διαγραφή
  4. σιγουρα μπορείς να φας περισσότερο καρπουζάκι χωρίς ενοχές και να φουσκώσεις χωρίς να σημαίνει ότι το φούσκωμα αυτό θα σου κάτσει σε λίπος. Οπότε όλα όσα λένε είναι φλυαρίες. Στην κρίση του καθενός είναι βάση της επιθυμίας και δρατηριότητάς του το πόσο θα φάει. Όχι να τσακώνεστε για ένα φρούτο ρε παιδιά, ύμαρτον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγω τρωω καθημερινως το καλοκαιρι τουλαχιστον 1/2 καρπουζι των 10 κιλων. Δεν παχυνα αλλα και αισθανομε πολυ καλιτερα απο το να τρωω φαγητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή