18/11/11

Τι να φας όταν έχεις υπνηλία;

Την επόμενη φορά που σε πιάσει υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, μην πας να φας ένα γλυκό, το γιατί μας εξηγούν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Σύμφωνα με την έρευνα τους, η πρωτεΐνη και όχι η ζάχαρη ενεργοποιεί μια ορμόνη που μας κρατάει ξύπνιους αλλά που είναι υπεύθυνη και για την καύση θερμίδων. Η ορμόνη αυτή γνωστή ως ορεξίνη εκκρίνει μια διεγερτική ουσία στον εγκέφαλο. Μειωμένη δραστηριότητα αυτής της ορμόνης συσχετίζεται με ναρκοληψία και αύξηση του σωματικού βάρους. Οι ερευνητές ήθελαν να διαπιστώσουν την δράση διάφορων θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα ορεξίνης. Διαπίστωσαν ότι τα αμινοξέα, συστατικά των πρωτεϊνών ενεργοποιούν τους νευρώνες της ορεξίνης σε πειραματόζωα περισσότερο από οποιοιδήποτε άλλο θρεπτικό συστατικό. Αυτά τα ευρήματα μπορεί να εξηγήσουν γιατί αισθανόμαστε λιγότερο ήρεμοι και με περισσότερη εγρήγορση μετά από ένα γεύμα που περιέχει πρωτεΐνη σε σχέση με ένα γεύμα μόνο με υδατάνθρακες. Αυτό που αναφέρουν  οι ερευνητές είναι ότι “προς το παρόν η έρευνα δείχνει ότι αν έχετε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ ψωμί και μαρμελάδα, ή ψωμί με ασπράδι αυγού προτίμησε το τελευταίο. Ακόμα και...

αν έχουν τον ίδιο αριθμό θερμίδων, καταναλώνοντας λίγη πρωτεΐνη δίνει το μήνυμα στο σώμα να κάψει περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνονται. " Έχουμε αναφερθεί για την σημασία της πρωτεΐνης στα γεύματα μας εδώ και εδώ.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Neuron.

1 σχόλιο:

  1. Και μετά ο Άτκινς άρχισε να υποστηρίζει πως καμιά άλλη δίαιτα δεν είναι σωστή παρά μόνο η δική του που είναι φουλ στην πρωτείνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή