4/1/12

Πότε είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες; Μέρος Δεύτερο.

Στάδιο Δράσης: Στο στάδιο της δράσης, το άτομο προσπαθεί να αλλάξει μια συμπεριφορά. Αυτό μπορεί να είναι για παράδειγμα διακοπή κατανάλωσης γλυκών, μικρότερη ποσότητα τροφής κτλ. Είναι σημαντικό στάδιο αλλά όχι πιο σημαντικό από τα άλλα. Ενώ αν τα προηγούμενα στάδια έχουν προσπεραστεί γρήγορα χωρίς πολλή σκέψη, τότε η δράση μπορεί να είναι προσωρινή. Γι αυτό είναι σημαντικό να σκεφτούμε καλά και να είμαστε καλά προετοιμασμένοι πριν αρχίσουμε να κάνουμε μεγάλες αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας.
Στάδιο Συντήρησης: Σε αυτό το στάδιο η αλλαγή σταθεροποιείται και ενσωματώνεται η νέα συμπεριφορά στην ζωή του ατόμου. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι πριν περάσει κανείς στο στάδιο συντήρησης, το στάδιο δράσης μπορεί να κρατήσει αρκετό καιρό για να αποφευχθεί η υποτροπή. Και αυτό γιατί η υποτροπή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το άτομο να απογοητευτεί και να τα παρατήσει. Πάντως σύμφωνα με αυτή τη θεωρία η υποτροπή δεν θεωρείται αποτυχία αλλά μια ευκαιρία να μάθει το άτομο από τις ανεπιτυχείς προσπάθειες του, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες επιτυχίας σε μελλοντικές προσπάθειες.
Λήξη: Πολλά άτομα μένουν για πάντα στο στάδιο της συντήρησης, με λίγα λόγια...

σε ότι αφορά το φαγητό μπορεί πάντα να αντιμετωπίζουν έντονες επιθυμίες για συγκεκριμένα φαγητά και να αγωνίζεται συνεχώς να το αντιμετωπίσει. Αυτό είναι φυσιολογικό. Ωστόσο μερικά άτομα καταφέρνουν να μην έχουν κανένα πειρασμό. Αυτό είναι αρκετά σπάνιο, γι αυτό και συνήθως αναφέρονται μόνο 5 στάδια αλλαγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου