9/4/12

9 τρόποι να νηστέψεις σωστά.

Κακά τα ψέματα, οι περισσότεροι Έλληνες νηστεύουν πια μόνο τη μεγάλη εβδομάδα και πάλι και αυτό με τα χίλια ζόρια. Δεν το κρίνουμε από θρησκευτική άποψη αλλά από άποψη υγείας. Η νηστεία είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία της Μεσογειακής διατροφής, αφού περιόριζε σε μεγάλο βαθμό τα ζωικό προϊόντα χωρίς να παρουσιάζεται καμία διατροφική έλλειψη.

Αν όμως κάνεις έστω και νηστεία τη Μεγάλη Εβδομάδα, παρουσιάζουμε κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξεις:

1. Μην παρασύρεσαι από τα νηστίσιμα που προσφέρουν τα φαστ φουντ μαγαζιά: όχι δεν είναι ότι καλύτερο να τρως τηγανητά, παναρισμένα καλαμαράκια με μπόλικο άσπρο επεξεργασμένο ψωμί, δεν είναι πιο υγιεινά από τα άλλα τους πιάτα.
2. Προτίμησε τα όσπρια που είναι άριστη πηγή πρωτεΐνης αλλά και φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών ουσιών.
3. Για πρωινό προτίμησε μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με λίγο ταχίνι η φυστικοβούτυρο και φρούτα.
4. Δεν θα πάθεις τίποτα αν δεν καταναλώσεις γαλακτοκομικά για μία εβδομάδα, γι' αυτό δεν χρειάζεται να ψάχνεις για υποκατάστατα τυριού και γάλακτος. Για να λάβεις ασβέστιο υπάρχουν πολλές μη-ζωικές πηγές όπως χόρτα, όσπρια και αμύγδαλα.
5. Αν τρως χαλβά για γλυκό, προσοχή να μην περιέχει τα βλαβερά τρανς λιπαρά, όπως συμβαίνει στις περισσότερες μάρκες: δες εδώ για περισσότερες πληροφορίες...

6. Μην το παρακάνεις με το ψωμί και τα ζυμαρικά, προτίμησε ολικής αλέσεως ψωμί και ζυμαρικά και αναποφλοίωτο ρύζι.
7. Φάε ένα πιάτο λαχανικά λαδερά κάθε μέρα όπως αρακά, φασολάκια, μπριάμι.
8. Μην ξεχνά ότι πολλές τροφές περιέχουν πρωτεΐνη όπως τα λαχανικά το ψωμί και οι ξηροί καρποί.
9. Και ναι μπορούν και τα παιδιά να νηστέψουν αρκεί να υπάρχει προσοχή στο διαιτολόγιο: τα όσπρια αλλά και τα θαλασσινά αποτελούν καλή πηγή πρωτεΐνης.

11 σχόλια:

  1. Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα και θα ήθελα να αναφέρω ότι είμαι ένα κακοποιημένο ψυχολογικά ως παιδί άτομο, από το σχολείο και την εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ επίσης με τον Ανδρέα. Επίσης από τη στιγμή που προσπαθείτε να αποδείξετε κάτι και να παροτρύνετε μία ιδέα ή κατάσταση καλό θα ήταν να υπάρχει μία πηγή η οποία θα αποδεικνύει τα επιχειρήματά σας όπως ότι το ψωμί ή τα λαχανικά μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως τις πρωτείνες του κρέατος (φυσικά δεν τίθεται τέτοιο θέμα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσοι διαβάζουν το μπλογκ θα έχετε διαπιστώσει ότι αυτά που λέμε πάντα υποστηρίζονται με έρευνες και για την συγκεκριμένη (Ελληνική Ορθόδοξη) νηστεία έχουν γίνει πολλές έρευνες με μία γρήγορη αναζήτηση θα το δείτε. Και φυσικά δεν είπαμε ποτέ ότι τα λαχανικά και το ψωμί μπορούν αντικαταστήσουν το κρέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλης Παϊρακταρίδης12 Απριλίου 2012 - 11:14 π.μ.

      Καταλαβαίνεις ότι οι έρευνες που έχουν γίνει πάνω στη νηστεία δεν έχουν γίνει στο γενικό πλυθησμό, ε; Οι επιδημιολογικές έρευνες που έχουν γίνει, έχουν γίνει σε κάτι ασκητική χωριά που εκεί νηστεύουν τα πάντα σχεδόν. Και οποιοσδήποτε αξιοπρεπής ερευνητής μπορεί εύκολα να καταλήξει στο συμπέρασμα πως οποιαδήποτε πλεονεκτήματα έχουν οφείλεται κυρίως στην έντονη μείωση των θερμίδων και στη μεγάλη διάρκεια της πραγματική νηστείας (Νηστεία κατά τους ιατρικούς όρους είναι αποφυγή της τροφής τελείως για μεγαλύτερα χρονικά διάστηματα)

      Διαγραφή
  4. Ρε παιδιά, το διαβάζω το μπλογκ καιρό και δεν έχω δει κάτι, ουτε φανατισμό ουτε τίποτα. Και την εκκλησία έχεουν κατηγορήσει σε παλιοτερο ποστ οποτε δεν νομιζω οτι υποστηριζει την θρησκεια και δεν φαινεται κατι τετοιο απο το παραπανω ποστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παιδιά εγώ νομίζω ότι είμαι η μεγαλύτερη θαυμάστρια του μπλογκ. Πραγματικά σας διαβεβεβαιώνω πως σε καμια περίπτωση δεν έχει τεθεί θέμα θρησκευτικό. Πάντα οι αναρτήσεις βασίζονται σε έρευνες, και φυσικά ποτέ δεν έχει γραφτεί εδώ ότι τα λαχανικά κτλ, αντικαθιστούν τις πρωτείνες. Καμία σχέση. Ουσιαστικά εξηγούσε, αν κανείς θέλει να νηστέψει, ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, τί να μην κάνει λάθος στη διατροφή του, γιατί εδώ που τα λέμε, οι περισσότεροι καταλήγουμε να χουμε παχύνει στη νηστεία. Γι αυτό!
    Ούτε προέτρεψε κάποιον να νηστέψει, ούτε να είναι Χριστιανός Ορθόδοξος. Ας πιστεύει κανείς και στο Δωδεκάθεο, μήπως έχει κάτι να κερδίσει το μπλογκ?

    Μιρέλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Bodybuilders ενωθειτε! Η νηστεια βλαπτει σοβαρα την υγεια, ζητω το κρεας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φήμες λένε πως το τηγανιτό καλαμάρι έχει 10 γρ κρεατίνη στα 100γρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΝΗΣΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ! ΝΗΣΤΕΥΩ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΝ ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. http://apneagr.blogspot.com/2011/08/lidl.html#ixzz1p5lE6DYN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΓΚΥΡΟΤΕΡΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ H ΟΡΘ. ΝΗΣΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

    Sarri KO, Linardakis MK, Bervanaki FN, Tzanakis NE, Kafatos AG. Greek Orthodox fasting rituals: a hidden characteristic of the Mediterranean diet of Crete. Br J Nutr. 2004;92(2):277-84.

    Sarri KO, Tzanakis NE, Linardakis MK, Mamalakis GD, Kafatos AG. Effects of Greek Orthodox Christian Church fasting on serum lipids and obesity. BMC Public Health. 2003;163:16.

    Sarri K, Bertsias G, Linardakis M, Tsibinos G, Tzanakis N, Kafatos A. The effect of periodic vegetarianism on serum retinol and alpha-tocopherol levels. Int J Vitam Nutr Res. 2009 ;79(5-6):271-80.

    Sarri K, Linardakis M, Codrington C, Kafatos A. Does the periodic vegetarianism of Greek Orthodox Christians benefit blood pressure? Prev Med. 2007 ;44(4):341-8.

    Papadaki A, Vardavas C, Hatzis C, Kafatos A. Calcium, nutrient and food intake of Greek Orthodox Christian monks during a fasting and non-fasting week. Public Health Nutr. 2008 ;11(10):1022-9.

    Sarri KO, Kafatos AG, Higgins S. Is religious fasting related to iron status in Greek Orthodox Christians? Br J Nutr. 2005;94(2):198-203.

    Simopoulos AP. The Mediterranean diets: What is so special about the diet of Greece? The scientific evidence. J Nutr. 2001;131(11 Suppl):3065S-73S.

    Pauwels EK. The protective effect of the Mediterranean diet: focus on cancer and cardiovascular risk. Med Princ Pract. 2011; 20(2):103-11.

    Chliaoutakis J, Drakou I, Gnardellis C, Galariotou S, Carra H, Chliaoutaki M. Greek Christian Orthodox Ecclesiastical lifestyle: could it become a pattern of health-related behavior? Prev Med. 2002 ;34(4):428-35.

    Basilakis A, Kiprouli K, Mantzouranis S, et.al. Nutritional Study in Greek-Orthodox Monasteries - Effect of a 40-Day Religious Fasting. Aktuel Ernahrungsmed 2002; 27: 250-255.

    Χρυσοχόου Ε, Λιναρδάκης M, Χατζηαγόρου E, Τσανάκας I, Καφάτος A. Η επίδραση της νηστείας της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας στην υγεία και ανάπτυξη παιδιών και εφήβων. Παιδιατρική 2010; 73:121-129.

    Lazarou C, Matalas AL. A critical review of current evidence, perspectives and research implications of diet-related traditions of the Eastern Christian Orthodox Church on dietary intakes and health consequences. Int J Food Sci Nutr. 2010;61(7):739-58.

    Sarri KO, Higgins S and Kafatos AG, Are religions “Healthy”? A review on religious recommendations on diet and lifestyle, Human Ecology. 2006; 14: 7-20

    Richard C, Couture P, Desroches S, et.al. Effect of the Mediterranean diet with and without weight loss on surrogate markers of cholesterol homeostasis in men with the metabolic syndrome. Br J Nutr. 2012 ;107(5):705-11.

    ΑπάντησηΔιαγραφή