15/5/12

ΚΡΙΤΙΚΗ: Τυρί Philadelphia της Kraft Κανονικό και Light. Πιο πολύ κρέμα παρά τυρί.

ΤΑ ΣΥΝ: Σχετικά λίγες θερμίδες
ΤΑ ΠΛΗΝ: Αρκετά λιπαρά και μικρή ποσότητα ασβεστίου

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Αυτό το τυρί είναι γνωστό για την χρήση του στη παρασκευή του τσιζκέικ, προωθείται και ως άλειμμα σε σάντουιτς αλλά και στη μαγειρική. Δεν θεωρείται τυρί αλλά τυροκομικό προϊόν. Παράγεται από γάλα, κρέμα γάλακτος, πρωτεΐνη ορού και σταθεροποιητές. Έχει σχετικά λίγες θερμίδες για τυρί αλλά υψηλή ποσότητα λίπους, μικρή ποσότητα πρωτεΐνης αλλά και ασβεστίου. Στο κανονικό τυρί Φιλαδέλφειας το 84% των θερμίδων προέρχεται από λιπαρά. Για να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό, συγκριτικά θα αναφέρουμε ότι η γραβιέρα που θεωρείται ένα πλούσιο τυρί, το ποσοστό λίπους του (θερμιδικά) κυμαίνεται στο 70%. Η πρωτεΐνη επίσης είναι χαμηλή, έτσι για παράδειγμα το μέσο τυρί έχει περίπου 7 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 30 γρ. τυριού, ενώ το τυρί Φιλαδέλφειας έχει μόνο 1,7 γρ. και το λάιτ έχει 2,7 γρ. Ενώ και το ασβέστιο φτάνει μόνο τα 30 mg ασβεστίου ανά 30 γρ, τυριού σε σχέση με τα 200-300 mg που έχουν άλλα τυριά.
Το Philadelphia Light έχει 36% λιγότερες θερμίδες και λίγο περισσότερη πρωτεΐνη αλλά και αυτό είναι φτωχό διατροφικά και αρκετά υψηλό σε λιπαρά, το 66% των θερμίδων προέρχεται από το λίπος (στη συσκευασία για το λάιτ αναγράφει 12% λιπαρά-αυτό όμως αναφέρεται στο βάρος όχι στις θερμίδες που είναι και αυτό που μας ενδιαφέρει). Έχει τα ίδια συστατικά με το κανονικό αλλά λιγότερη κρέμα γάλακτος...
 
Αυτό το “τυρί” θα πρέπει αντιμετωπίζεται σαν κρέμα και όχι σαν τυρί. Δεν έχει ιδιαίτερη διατροφική αξία αφού δεν περιέχει πολύ ασβέστιο η πρωτεΐνη ενώ τα λιπαρά είναι αρκετά.
Υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις για άλειμμα τυριού όπως η χρήση ανθότυρου, η ρικότας που έχουν λιγότερα λιπαρά και περισσότερο πρωτεΐνη.

Κανονικό Τυρί Philadelphia
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΑ 30 γρ: Θερμίδες: 74, Υδατάνθρακες: 0,9 γρ., Πρωτεΐνη: 1,7 γρ., Λιπαρά: 7 γρ.

Philadelphia Light
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΑ 30 γρ: Θερμίδες: 49 Υδατάνθρακες: 01,2γρ., Πρωτεΐνη: 2,7 γρ., Λιπαρά: 3,6 γρ.

10 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε πολύ διαιτολόγε.

    Βαθμολογία δεν θα πάρει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως δεν δίνουμε βαθμολογία σε βασικά φρέσκα προϊόντα όπως τα τυριά.

      Διαγραφή
  2. Ερώτηση: Το Κατίκι δεν θα μπορούσε να είναι επίσης μια εναλλακτική;
    Ανά 30γρ έχει περίπου 50 θερμίδες, 3 γρ Πρωτείνη, 1 γρ Υδατάνθρακες, 4 γρ λιπαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα και συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας. Επ'αφορμή του σημερινού άρθρου σας, έχω ένα ερώτημα για όλα τα τυριά : υπάρχουν άνθρωποι (όπως εγώ) που είναι λεπτοί κ δεν ενδιαφέρονται κ τόσο για τις θερμίδες, αλλά έχουν χοληστερίνη (λόγω κληρονομικότητας) κ προσέχουν πολύ τα λιπαρά. Επειδή όμως μου αρέσουν πολύ τα τυριά, ψάχνω τα χαμηλών λιπαρών. Στα κίτρινα τυριά υπάρχουν κάποιες λύσεις (μίλνερ, φίνα κλπ). Στα λευκά τυριά υπάρχουν χαμηλών λιπαρών ? (εκτός από το κότατζ που είναι λίγο άγευστο). Μπορείτε γενικά να κάνετε ένα αφιέρωμα στα τυριά με χαμηλά λιπαρά? ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. επίσης, μιά που λέμε για χοληστερίνη, μπορείτε να πείτε για διατροφικά αξία (όχι μόνο θερμίδες) λιναρόσπορου, αμυγδάλων, αιγίνης κλπ? γιατί είναι δύσκολο να τρως όλο ψάρια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πεστα επιτελους! και στα λαχανα σε λιγο θα βαζουν τετοιο τυρι!!!
    Το κατικι ειναι εξαιρετικο και εχει και εντονη γευση (για αυτους που δεν τους αρεσει η μυζιθρα και το ανθοτυρο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό με το βάρος έιναι ΟΛΑ τα λεφτά.. ΔΕΝ το είχα προξέξει!

    Το ίδιο ισχύει και με τα τυριά - κασσέρια που λένε 10 και 18% λιπαρά!?!?!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. to philadelphia apo ti eidous gala ftiaxnetai(ageladino, katsikisio, probeio)???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν δεν γράφει τότε πιθανότατα αγελαδινό, το πιο φθηνό δηλαδή. Εκτός αν η ίδια η ονομασία υπονοεί κάτι άλλο. Όπως φέτα, για το πεις φέτα χρειάζεται συγκεκριμένη αναλογία ελληνικού κατσικίσιου/πρόβειου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή