Η Coca Cola Light αγαπάει τις γυναίκες και φροντίζει για την υγεία τους. Σοβαρά;

Είδαμε πρόσφατα μια διαφήμιση για το πρόγραμμα «Νιώσε την καρδιά σου» που σκοπό έχει να αφυπνίσει τις Ελληνίδες γύρω από το ζήτημα των καρδιαγγειακών παθήσεων. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο από την Ελληνική Εταιρεία Λιπιδιολογίας, Αθηροσκλήρωσης και Αγγειακής Νόσου (ΕΕΛΙΑ) και "η Coca Cola Light βρίσκεται δίπλα στην ΕΕΛΙΑ σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια. Η Coca-Cola light αγαπάει τις γυναίκες και γι’ αυτό υποστηρίζει πρωτοβουλίες που προάγουν την υγεία τους. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζει την προσπάθεια της Ελληνικής Εταιρείας Λιπιδιολογίας, Αθηροσκλήρωσης και Αγγειακής Νόσου (ΕΕΛΙΑ), συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για την υγεία της γυναικείας καρδιάς και των μέτρων πρόληψης που τη θωρακίζουν."

Μα είμαστε σοβαροί τώρα; Αυτές είναι οι γνωστές "πρωτοβουλίες" κοινωνικής υπευθυνότητας που σκοπό έχουν να δημιουργούν καλές δημόσιες σχέσεις με επιστημονικές οργανώσεις και να "αγοράσουν" αφοσίωση από ομάδες που μέχρι πρότινος ήταν εναντίων τους. Όχι δεν νοιάζονται για τις γυναίκες και την υγεία τους.

Είναι εντελώς παράλογο μια εταιρεία που παράγει και προωθεί προϊόντα που βλάπτουν την υγεία, τάχα μου να λένε ότι φροντίζουν την υγεία. Μην ξεχνάμε ότι αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι και τα λάιτ αναψυκτικά βλάπτουν την υγεία. Να θυμίσουμε την έρευνα που έδειξε ότι τα αναψυκτικά λάιτ αυξάνουν τις πιθανότητες εμφράγματος κατά 61%;

Ανάμεσα στις συμβουλές για την καρδιαγγειακή υγεία υπάρχουν και συμβουλές διατροφής οι οποίες προέρχονται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων Διατροφολόγων.
Τέλος, αναφέρεται με μικρά γράμματα ότι "Η συμμετοχή της Coca-Cola light στο πρόγραμμα δεν συνεπάγεται την υποστήριξή της από την ΕΕΛΙΑ." Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορείς να δέχεσαι την υποστήριξη σε οποιαδήποτε μορφή από μια εταιρία αναψυκτικών και να λες ότι εσύ ως Εταιρία Λιπιδολογιας δεν την υποστηρίζεις. Τότε να μην δεχόσουν καμία συνεργασία. 

Πραγματικά πρέπει να πιστεύουν ότι ο κόσμος είναι ηλίθιος.
Αλλά η Coca Cola τη δουλειά της κάνει, οι επιστημονικές εταιρίες τι κάνουν;
Δείτε εδώ το πρόγραμμα.

5 τρόποι που κοροϊδεύουν οι εταιρίες βρεφικού και παιδικού γάλακτος.

1. Θέλουν να σε κάνουν να πιστεύεις ότι μετά τον πρώτο χρόνο το παιδί σου χρειάζεται ειδικό γάλα. Αυτό δεν ισχύει, όπως είδαμε οι εταιρίες βρεφικού γάλακτος δεν τους φτάνει να έχουν πελάτες μόνο τους γονείς βρεφών μέχρι ενός χρόνου, ψάχνουν για περισσότερη πελατεία. Στη φωτογραφία βλέπουμε ότι υπάρχει γάλα και για παιδιά μέχρι 5 χρονών το οποίο είναι απαράδεκτο. Μάλιστα ένα παιδί μετά από 1-2 χρονών δεν χρειάζεται να πίνει καν γάλα αν καταναλώνει γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γιαούρτι και τυρί. Δεν χρειάζεται ένα παιδί μετά τον πρώτο χρόνο ειδικό γάλα, μπορεί να πίνει κανονικό είτε αγελαδινό είτε κατσικίσιο και από το δεύτερο χρόνο καλό είναι το γάλα να είναι ημι-άπαχο.
2. Οι διαφημίσεις υπονοούν ότι ένα παιδί που πίνει το σωστό γάλα (το δικό τους δηλαδή) θα είναι ψηλό, με ενέργεια κτλ. Το ύψος ενός ανθρώπου (και παιδιού) είναι κυρίως κληρονομικό ζήτημα. Αν οικογενειακώς δεν είστε ιδιαίτερα ψηλοί μην έχετε ψευδαισθήσεις ότι αν δίνετε στο παιδί σας εμπλουτισμένο γάλα θα γίνει ψηλό. Ένα παιδί για να έχει ενέργεια κτλ πρέπει να έχει ισορροπημένη διατροφή και όχι να πίνει μόνο εμπλουτισμένα γάλατα.
3. Κάνουν τους γονείς να πιστεύουν ότι τα βρεφικά γάλατα μετά από τον πρώτο χρόνο είναι η καλύτερη επιλογή για τα παιδί τους. Μπορεί να θεωρούν ότι κάνουν ότι καλύτερο για τα παιδιά τους (αφού κοστίζει περισσότερο από ένα κανονικό γάλα, θα είναι και καλύτερο). Στη πραγματικότητα τα περισσότερα από αυτά τα γάλατα έχουν πρόσθετες ουσίες και γλυκαντικά. Επιπλέον δεν είναι απόλυτα ασφαλές να λαμβάνει εμπλουτισμένα προϊόντα μιας και αυτό μπορεί να επηρεάσει την υγεία του παιδιού, σήμερα σχεδόν όλα τα προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά είναι εμπλουτισμένα. Έρευνα έδειξε ότι γάλα εμπλουτισμένο με σίδηρο μπορεί να επηρεάσει την διανοητική ανάπτυξη παιδιού. Η αλήθεια είναι ότι αν το παιδί σου τρώει από όλες τις τροφές θα λάβει τα απαραίτητα διατροφικά συστατικά.
4. Υπερβάλουν για τις ευεργετικές ιδιότητες των προϊόντων τους. Η νομοθεσία επιτρέπει σε μια εταιρία να βγάλει προϊόντα στην αγορά, και μόνο αν το ζητήσει το κράτος είναι υποχρεωμένη η εταιρία να δώσει αποδείξεις για τους ισχυρισμούς, και μετά πάλι δίνουν αποδείξεις για ότι θέλουν οι εταιρίες. Τα προϊόντα αυτά δεν περνάνε από έλεγχο...

Διευθύντρια της Coca Cola μας λέει ότι τα αναψυκτικά είναι πηγή υδατανθράκων, ενέργειας και ενυδάτωσης και όχι άδειων θερμίδων.

Ε αφού το λέει αυτή κάτι θα ξέρει. Πρόσφατα ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης πρότεινε να απαγορευτούν να πωλούνται ροφήματα με ζάχαρη όπως τα κανονικά αναψυκτικά σε εστιατόρια, καντίνες, φαστ φουντ που να ξεπερνάνε το μισό λίτρο και φυσικά ξεσηκώθηκαν όλοι. Δεν ξέρουμε αν θα ήταν αποτελεσματική αυτή η απαγόρευση, αλλά αυτό που είναι παράλογο είναι το να φαίνεται "μικρή" ποσότητα το μισό λίτρο αναψυκτικού να συνοδεύσει ένα γεύμα. Αυτή τη στιγμή στην Αμερική υπάρχει μέγεθος αναψυκτικού με χωρητικότητα 2 λίτρων (δες φωτογραφία-το πρώτο αναψυκτικό).

Με αφορμή αυτής της πρότασης έδωσε συνέντευξη η διευθύντρια των ανθρακούχων ροφημάτων της Coca Cola Βόρειας Αμερικής Κέιτι Μπέιν στην εφημερίδα USA Today. Σε ερωτήσεις του δημοσιογράφου η Μπειν αναφέρει ότι πολλά άτομα βασίζονται στα ροφήματα με ζάχαρη της εταιρίας για να λάβουν υδατάνθρακες και ενέργεια. Μάλιστα αναφέρει ότι και ο γιος της όταν επιστρέφει από το σχολείο χρειάζεται κάτι να τον "ανεβάσει" με θερμίδες και γεύση.

Όταν ο δημοσιογράφος ανέφερε ότι πολλοί πιστεύουν ότι αυτές οι θερμίδες είναι άδειες θερμίδες, η Μπέιν απάντησε ότι "εμείς" η Coca Cola δηλαδή, δεν πιστεύουμε σε άδειες θερμίδες και ότι τα δικά μας ροφήματα προσφέρουν ενυδάτωση." 

Αρνούνται πεισματικά ότι τα ροφήματα με σάκχαρα μπορεί να παίζουν ρόλο στην εμφάνιση παχυσαρκίας. Καλά κάνουν αφού πουλάνε αναψυκτικά τι άλλο θα πούνε-εμείς τι κάνουμε όμως; Δες εδώ και για τις άλλες ύπουλες στρατηγικές των εταιρειών να πείσουν ότι τα προϊόντα τους είναι μια χαρά.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Krispies Παξιμαδάκια Χωρίς Ζάχαρη, Παπαδόπουλου

ΤΑ ΣΥΝ:
*Περιέχει κυρίως ολικής αλέσεως αλεύρι
ΤΑ ΠΛΗΝ:
*Άγνωστο φυτικό λίπος

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Το προϊόν αυτό περιγράφεται ως ένα τραγανιστό παξιμάδακι χωρίς ζάχαρη. Το "χωρίς ζάχαρη" το κότσαραν εκεί φαντάζομαι για να προσελκύσουν αυτούς που αποφεύγουν τη ζάχαρη η και ίσως για τους διαβητικούς. Ωστόσο είναι λανθασμένο και λίγο παραπλανητικό γιατί έτσι και αλλιώς ένα τέτοιο προϊόν παξιμαδιού/ψωμιού συνήθως δεν έχει ζάχαρη, εκτός από κάποια ελάχιστη ποσότητα που βάζουν. Επιπλέον για έναν διαβητικό δεν είναι μόνο η ζάχαρη αλλά και οι συνολικοί υδατάνθρακες. Πέρα από αυτό το καλό είναι ότι περιέχει κυρίως ολικής αλέσεως αλεύρι. Οι ίνες που περιέχει δεν οφείλονται όλες όμως μόνο στο αλεύρι ολικής αλλά πιθανά και στην ινουλίνη που περιέχει, μια μορφή φυτικής ίνας η οποία προστίθεται στη τεχνητή της μορφή σε πολλά προϊόντα που ωστόσο έρευνες δεν έχουν επιβεβαιώσει ότι όντως έχουν τις ίδιες ευεργετικές ιδιότητες όπως οι φυσικές ίνες. Περιέχει φυτικά λιπαρά, αλλά δεν ξέρουμε από που. Το γεγονός ότι το προϊόν περιέχει ίσες ποσότητες κορεσμένου και ακόρεστου λίπους, μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το λίπος μπορεί να είναι και εδώ φοινικέλαιο (έχουμε δει αυτό το φαινόμενο σε πολλά τέτοια προϊόντα) που είναι ένα ιδιαίτερα βλαβερό λάδι. Δεν θεωρούμε ότι είναι από τα καλύτερα παξιμαδάκια που μπορεί κανείς να αγοράσει γιατί περιέχει άγνωστα φυτικά λιπαρά (βασικά δεν χρειάζεται να έχουν λιπαρά) και οι ίνες που περιέχει δεν είναι όλες φυσικές. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε την αναγκαιότητα τέτοιου προϊόντος τη στιγμή που υπάρχει μεγάλη ποικιλία από γνήσια παξιμαδάκια με την ίδια σύσταση και μέγεθος, χωρίς όμως να περιέχουν άγνωστα φυτικά έλαια και διάφορα πρόσθετα και που είναι και 100% ολικής και με λιγότερες θερμίδες.ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ; 

ΕΦΕΤ: Ανάκληση Μαύρης Σταφίδας Κουνινιώτης γιατί ανιχνεύτηκε τοξική ουσία πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας του ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο του προγράμματος δειγματοληψιών που διενεργεί και σε συνεργασία με το Γενικό Χημείο του Κράτους, διαπίστωσε την ύπαρξη μη ασφαλούς προϊόντος – μαύρης σταφίδας – στην οποία ανιχνεύθηκε Ωχρατοξίνη Α σε συγκέντρωση μεγαλύτερη από το ανώτατο επιτρεπτό όριο.
Πρόκειται για μαύρη σταφίδα με την εμπορική ονομασία «ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗΣ ΗΑRΜΟΝΥ – ΜΑΥΡΗ ΣΤΑΦΙΔΑ» σε συσκευασία των 200 γρ. με ημερομηνία λήξης 12/2012 και αριθμό παρτίδας L 1356DSPG. Ο ΕΦΕΤ ζήτησε την άμεση ανάκληση – απόσυρση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας από την επιχείρηση και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Καλούνται όσοι καταναλωτές έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν να μην το καταναλώσουν.
Η Ωχρατοξίνη Α είναι ένα είδος μυκοτοξίνης, παρουσιάζεται σε πολλά τρόφιμα όπως στα δημητριακά, αποξηραμένα φρούτα και κρασί. Η Ευρωπαϊκή ένωση έχει θεσπίσει ανώτατα όρια για την παρουσία αυτών των ουσιών. Είναι πιθανό να είναι καρκινογόνος ουσία για τους ανθρώπους, ενώ έχει συσχετιστεί με νεφροπάθεια.

Ο γνωστός τηλε-διαιτολόγος θα πρέπει να αποσύρει το βιβλίο Νέα Αντιοξειδωτική Δίαιτα ORAC.

Αν και έχουμε πει και παλιότερα ότι αυτή η δίαιτα που προώθησε και ο ίδιος και τα ΜΜΕ δεν ήταν παρά η Ελληνική παραδοσιακή διατροφή με άλλο όνομα, τώρα όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τελικά η αντιοξειδωτική ικανότητα αυτό δηλαδή που δείχνει ο δείκτης ORAC δεν είναι έγκυρο.
 

Με λίγα λόγια ο δείκτης ORAC δεν μας λέει πολλά. Το τμήμα Γεωργικής Έρευνας του Υπουργείου Γεωργίας των Η.Π.Α. (USDA) πριν μερκές μέρες απέσυρε από την ιστοσελίδα του την Βάση Δεδομένων ORAC και αυτό γιατί όπως αναφέρουν “λόγω αυξανόμενων ενδείξεων ότι οι τιμές που δείχνουν αντιοξειδωτική ικανότητα (ORAC) δεν έχουν καμία σχέση με τις επιπτώσεις των συγκεκριμένων βιοδραστικών ενώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών στην ανθρώπινη υγεία.” Και αναφέρουν επίσης ότι εταιρίες συμπληρωματων κάνουν κατάχρηση των τιμών ORAC για να προωθήσουν ορισμένα συμπληρώματα και τροφές.

Τελειώνουν λέγοντας ότι “Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι ευεργετικές επιδράσεις των πολυφαινολών σε τρόφιμα μπορεί να αποδοθεί στις αντιοξειδωτικές ιδιότητες αυτών των τροφίμων. Τα στοιχεία για την αντιοξειδωτική ικανότητα των τροφίμων που παράγονται από την in vitro (σε δοκιμαστικό σωλήνα-εργαστήριο) μέθοδο δεν μπορούν να επεκταθούν στα αποτελέσματα in vivo (στον ανθρώπινο οργανισμό). Γνωρίζουμε τώρα ότι τα μόρια αντιοξειδωτικών στα τρόφιμα έχουν ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, πολλά από τα οποία δεν έχουν σχέση με την ικανότητα να απορροφά τις ελεύθερες ρίζες". Και προσθέτουν: "Για τους λόγους αυτούς ο ORAC πίνακας που προηγουμένως ήταν διαθέσιμος σε αυτή την ιστοσελίδα έχει αποσυρθεί.”

Ωραία λοιπόν. Δεν θα έπρεπε ο συγκεριμένος διαιτολόγος η να αποσύρει το βιβλίο και τη δίαιτα η να αλλάξει τον τίτλο αλλά και ότι αναφέρεται στο βιβλίο περί ORAC; Άλλωστε και ο κώδικας δεοντολογίας των διαιτολόγων το αναφέρει: “Οι διαιτολόγοι δεν πρέπει να προτείνουν την χρησιμοποίηση προϊόντων, σκευασμάτων, μεθόδων, συσκευών που δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα.” Για να δούμε λοιπόν...


Κάνε κλικ εδώ για την ανακοίνωση του USDA.