Σκοπεύαμε να ανεβάσουμε άλλη ανάρτηση σήμερα αλλά το θεωρήσαμε αναγκαίο να αναφερθούμε σε πληροφορίες που μας έστειλε αναγνώστης. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές για συνεργασίες διαιτολόγων με εταιρίες που παράγουν αμφιβόλου διατροφικής αξίας προϊόντα, με παράδειγμα τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων που είχε χορηγό την Coca Cola για το ετήσιο συνέδριο τους.
Εταιρίες τέτοιες καλούν διαιτολόγους που έχουν κάποια δημόσια παρουσία (δηλαδή είναι πιο γνωστοί στο κοινό) σε διάφορα ταξίδια, γεύματα η με τη δικαιολογία ότι γίνονται σεμινάρια διατροφής η "για να γνωριστούμε" κτλ. Στην ουσία τα ταξίδια αυτά λαμβάνουν μέρος σε ακριβά ξενοδοχεία με τραπεζώματα, ψυχαγωγία, δωράκια κτλ. όλα πληρωμένα. Και παρεμπιπτόντως γίνεται και κάποια επιστημονική ομιλία μιας ώρας που σκοπό έχει να προωθήσει τα προϊόντα της εταιρίας.
Ένα από αυτά τα ταξίδια οργανώθηκε πρόσφατα πάλι από εταιρία αναψυκτικών παρά την οικονομική κρίση που επικρατεί στη χώρα μας, με καλεσμένους τους πιο γνωστούς διαιτολόγους αλλά και διαιτολόγους σε σημαντικές θέσεις μέσα σε νοσοκομεία. Τώρα θα μου πείτε εσάς ως καταναλωτές/αναγνώστες τι σας νοιάζει; Νομίζω πως θα καταλάβατε αυτά τα ταξίδια έχουν ένα σκοπό: να τα έχουν καλά με τους διαιτολόγους. Σκεφτείτε ότι όλοι αυτοί οι διαιτολόγοι που λένε ναι σε αυτές τις προσκλήσεις, μετά δεν θα αναφερθούν αρνητικά για τα προϊόντα της τόσο γενναιόδωρης εταιρίας. Και μερικοί θα πουν και θετικά λόγια για προϊόντα που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν έχουν καμία διατροφική αξία. Το κακό είναι ότι μερικοί από αυτούς τους διαιτολόγους αισθάνονται τυχεροί που είναι καλεσμένοι αντι να αισθάνονται προσβεβλημένοι.
Θεωρούμε όχι μόνο αντιδεολογικό να δέχεται ένας διαιτολόγος τέτοιες προσκλήσεις αλλά και ανήθικο. Διότι το κοινό θεωρεί τον διαιτολόγο μια αντικειμενική πηγή διατροφικής πληροφόρησης που δυστυχώς πολλές φορές δεν είναι, ειδικά αν δέχεται δώρα και ταξίδια από εταιρίες τροφίμων. Εσύ θα εμπιστευόσουν διαιτολόγο που έχει στενές σχέσεις με εταιρίες αναψυκτικών; Και μην κατηγορούμε τις εταιρίες, την δουλειά τους κάνουν, οι διαιτολόγοι όμως δεν έχουν καμία δικαιολογία, οφείλουν να πουν όχι, αλλά για ένα δωρεάν τριήμερο "πουλάνε" την οποιαδήποτε σοβαρότητα και αξιοπιστία που είχαν.
-->
Ένα από αυτά τα ταξίδια οργανώθηκε πρόσφατα πάλι από εταιρία αναψυκτικών παρά την οικονομική κρίση που επικρατεί στη χώρα μας, με καλεσμένους τους πιο γνωστούς διαιτολόγους αλλά και διαιτολόγους σε σημαντικές θέσεις μέσα σε νοσοκομεία. Τώρα θα μου πείτε εσάς ως καταναλωτές/αναγνώστες τι σας νοιάζει; Νομίζω πως θα καταλάβατε αυτά τα ταξίδια έχουν ένα σκοπό: να τα έχουν καλά με τους διαιτολόγους. Σκεφτείτε ότι όλοι αυτοί οι διαιτολόγοι που λένε ναι σε αυτές τις προσκλήσεις, μετά δεν θα αναφερθούν αρνητικά για τα προϊόντα της τόσο γενναιόδωρης εταιρίας. Και μερικοί θα πουν και θετικά λόγια για προϊόντα που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν έχουν καμία διατροφική αξία. Το κακό είναι ότι μερικοί από αυτούς τους διαιτολόγους αισθάνονται τυχεροί που είναι καλεσμένοι αντι να αισθάνονται προσβεβλημένοι.
Θεωρούμε όχι μόνο αντιδεολογικό να δέχεται ένας διαιτολόγος τέτοιες προσκλήσεις αλλά και ανήθικο. Διότι το κοινό θεωρεί τον διαιτολόγο μια αντικειμενική πηγή διατροφικής πληροφόρησης που δυστυχώς πολλές φορές δεν είναι, ειδικά αν δέχεται δώρα και ταξίδια από εταιρίες τροφίμων. Εσύ θα εμπιστευόσουν διαιτολόγο που έχει στενές σχέσεις με εταιρίες αναψυκτικών; Και μην κατηγορούμε τις εταιρίες, την δουλειά τους κάνουν, οι διαιτολόγοι όμως δεν έχουν καμία δικαιολογία, οφείλουν να πουν όχι, αλλά για ένα δωρεάν τριήμερο "πουλάνε" την οποιαδήποτε σοβαρότητα και αξιοπιστία που είχαν.
-->
Πως τα περάσατε στην ορεινή Ναυπακτία; Μάθατε πόσο καλά ενυδατώνουν τα αναψυκτικά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστές και οι εταιρίες και οι διαιτολόγοι που "τα παίρνουν".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθένας το συμφέρον του όπως έχω ξαναγράψει.
Είναι φυσικό να πουν καλά λόγια και για προϊόντα χωρίς διατροφική αξία όπως είναι φυσικό κάποιος με τη στοιχειώδη λογική να τους αγνοήσει.
Το κείμενο παρουσιάζει τις "κακές" εταιρίες και τους "κακούς" διαιτολόγους που παρασύρουν τον πολίτη σε κατανάλωση αναψυκτικών, τροφών χωρίς διατροφική αξία κλπ.
Δεν είναι πρόβατο ο καταναλωτής να ακολουθεί ότι του λέει ο κάθε ένας. Και αμφιβάλλω αν σε ένα νοσοκομείο ο διαιτολόγος προτρέπει τους ασθενείς να πίνουν αναψυκτικά.
Σαφώς και ο νοσοκομειακός διαιτολόγος δεν προτρέπει τον ασθενή να πιει αναψυκτικά, ωστόσο δεν θα πει και όχι. Δεν είναι τόσο χαζές οι εταιρίες. Το αγαπημένο σλόγκαν των εταιριών με αναψυκτικά, γλυκά κτλ. είναι ότι δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές. Οι εταιρίες έχουν πολύ καλές στρατηγικές για να πείσουν τον κόσμο αλλά με τρόπο που υποτίθεται σέβεται τον καταναλωτή. Και κάποιοι διαιτολογοι απλά θα μας πούνε ότι με μέτρο, δεν θα αναφερθούν ποτέ σε αρνητικές έρευνες κτλ. Δες αυτό το άρθρο για να καταλάβεις: http://natofao.blogspot.gr/2011/11/blog-post_16.html Και έχουμε αναφερθεί σε πολλές άλλες περιπτώσεις "ύπουλου" μάρκετινγκ εδώ στο μπλογκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαπαβαγγελη μην αμφιβαλλεις γιατι ο φιλος σου ο νοσοκομειακος διαιτολογος απο το Λαικο εκει ηταν. Εκτος και αν δεν τον θεωρεις διαιτολογο επειδη ειναι βιολογος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε ανώνυμε μένω Λάρισα και δεν έχω καμιά σχέση με ότι λες. Αυτό το σχόλιο θα το κάνω μέσω του προφίλ μου στο google για να δουν όσοι διαβάσουν τα σχόλια τι σύγχυση επικρατεί στο κεφάλι σου. Είμαι 24 χρονών και οι φίλοι μου προς το παρόν είναι ανεπάγγελτοι. Απλά είπα την άποψή μου αφού ο κάτοχος του ιστολογίου μου επιτρέπει μέσω των σχολίων.
ΔιαγραφήΣυνεχίζω να υποστηρίζω όπως και στην ανάρτηση της ΦΑΓΕ ότι ο κάθε ένας κοιτάζει το συμφέρον του και μένει εμείς οι καταναλωτές να αποκτήσουμε κρίση και γνώση ώστε να προφυλάσσουμε τον εαυτό μας από ο,τι μας "σερβίρουν"
Και εγώ αν είχα εταιρία αναψυκτικών ή γλυκών κτλ θα προσπαθούσα να πείσω τον κόσμο να τα φάει. Θα χρησιμοποιούσα και διαιτολόγους και έμμεση διαφήμιση και ότι ήταν απαραίτητο. Στο παιδί μου όμως δεν θα τα έδινα.
Θέλω να πω ότι για τις εταιρίες είναι πάντα πρώτα το χρήμα. Η ευθύνη βαραίνει τον καταναλωτή περισσότερο. Εγώ και εσύ πρέπει να κρίνουμε ότι αν πιούμε αυτό το αναψυκτικό δεν θα ωφεληθούμε σε κάτι.
Αν θες συνέχισε να βλέπεις φαντάσματα αλλά καλό θα ήταν να δεις και κάποιον ειδικό.
Και εσυ να δεις εναν φιλολογο να σου επισημανει πως αλλο Βαγγελης και αλλο Παπαβαγγελης. Ποιος σου ειπε οτι απευθυνθηκα σε εσενα;
ΔιαγραφήΟΚ φιλε/η μου, παρεξήγηση. Επειδή με λένε Βαγγέλη νόμιζα ότι το έγραψες μειωτικά έτσι. Σου ζητώ συγγνώμη.
ΔιαγραφήΒαγγέλη μαζί σου. Αλλά ευθύνη δεν έχει και ο διαιτολόγος; Που υποτίθεται διαλεξε αυτό το αντικείμενο για να βοηθα τον κόσμο να προστατεύσει την υγεία του μεσω της διατροφης ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, έχει και ο διαιτολόγος. Αλλά κατά την γνώμη μου λιγότερο από ότι εμείς οι ίδιοι. Ο διαιτολόγος το βλέπει ως μπίζνα ενώ για εμάς είναι η υγεία μας. Για αυτό σχολίασα. Γιατί δεν τον κατηγορώ τόσο πολύ, αφού το κάνει για το χρήμα.
ΔιαγραφήΣυμβαίνει παντού. Και ο φούρναρης της γειτονιάς αν πάει μια εταιρία και του δώσει ένα χαμηλότερης ποιότητας αλεύρι σε φθηνότερη τιμή δεν θα σκεφτεί ότι θα ρίξει τα στάνταρντ του ψωμιού του αλλά ότι θα αυξήσει το κέρδος του.
Ίσως είμαι αφελής αλλά το επάγγελμα του διαιτολόγου ειναι επάγγελμα υγείας δεν συγκρίνεται με τον φούρναρη. Ο κόσμος ζητά από τον διαιτολόγο αντικειμενική πληροφόρηση δεν είναι όλα για την μπίζνα. Μπορείς να βγάλεις και χρήματα χωρίς να είσαι κολλητός με τις εταιρίες. Είμαι διαιτολόγος και δεν θα σεβόμουν τα πτυχία μου αν επηρεαζομουν από τις εταιριες. Και ως ατομικός διαιτολογος οταν δεχεσαι ενα ταξιδι πληρωμενο από τετοιου ειδους εταιριες δεν βγάζεις και χρήματα απλα κερδίζεις ένα ταξίδι. Τα λεφτά ετα βγάζουν οι εταιρείες των διαιτολόγων με τις συνεργασίες τους.
ΔιαγραφήΈχω έναν φίλο που δούλευε στο marketing της coca cola. Έξυπνο παιδί, εργατικό και με τις κατάλληλες σπουδές, που σημαίνει πως θα έπρεπε να πιάνει πουλιά στον αέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πλύση εγκεφάλου που κάνουν στους ίδιους τους τους υπαλλήλους είναι αυτό που λέμε phenomenal. Είχε πειστεί ο ίδιος πως δεν υπάρχει τίποτε μεμπτό στο να πίνεις κόλα προϊόντα. Σωρηδόν επιχειρήματα που με άφηναν με ανοιχτό το στόμα..
Όσο για τον σχολιαστή Vaggelis, έχω μια ερώτηση: χρειάζεται το αχρείαστο; Ο καταναλωτής έχει δύναμη, αλλά αντίθετα με ό,τι λες, γίνεται πρόβατο. Δες το marketing στην αγορά των τσιγάρων.
Είναι ώρες που νιώθω ότι όσοι έχουμε δουλέψει γι΄αυτές τις εταιρείες έμμεσα ή άμεσα, θα πάμε στην κόλαση. Υπερβολή; Δεν νομίζω, αν δει κανείς ολόκληρη την εικόνα.
Καποιος καπου καποτε...........αοριστολογιες. Κανεις δεν εχει ονομα? Σαν τους πολιτικους.........ολο οι αλλοι φταινε. Κι εγω ο καχυποπτος σκεφτομαι και λεω. Μπας και τα λεει αυτα γιατι δεν καλεσανε κι εμας?? Ειδες ποσο κακος ειμαι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να "κράζει" κάθε λίγο και λιγάκι την Coca Cola, δεν προσδίδει ούτε κύρος, ούτε αξιοπιστία στον εν λόγω "διατροφολόγο". Αποτελεί για αυτόν το εύκολο θύμα, όντας ο οικονομικός κολοσσός που αναδείχθηκε στις μέρες μας. Και ναι, ό,τι κάνει είναι σίγουρο οτί γίνεται βάσει της οικονομικής στρατηγικής της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ το να ασχολήστε, κύριέ μου, με τη συγκεκριμένη εταιρεία και την "επικαιρότητα" όταν ξεμένετε από θέματα, δεν θα ηταν προτιμότερο να ασχοληθείτε με ερωτήσεις και παρακλήσεις χρηστών;
Δεν νομιζω οτι κραζει την κοκα κολα γιατι ξεμεινε απο θεματα, και υποδειξεις σε ενα μπλογκ που προσφερει διατροφικες πληροφοριες ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ειναι παραλογο, δεν νομιζεις;
ΔιαγραφήΚαλα κανει κ την κραζει γτ δε θα πρεπε να υπαρχει καν. Ειναι κοινος τοπος. Αλιμονο στους νεους που πινουν με το κιλο απο παιδια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξερω κατα ποσο συμφωνεις, φιλε μου, πως σε ενα ιδανικο κοσμο χωρις βιομηχανιες σαν την κοκα κολα, τσιγαρων, ποτων και λοιπων, δεν θα χρειαζοταν να κανουμε αυτη τη συζητηση. Στην τελικη, ομως, εμεις ειμαστε υπευθυνοι που τετοιες εταιρειες ακμαζουν και κερδιζουν σε βαρος μας. Αν μαθαιναμε τα παιδια μας να μενουν μακρια απ αυτες τις αηδιες, ναι, τοτε δεν θα ασχολουμασταν με το θεμα. Ειναι ευθυνη του καθενος να απεχει απο προϊοντα που βλαπτουν και εκφυλιζουν τον ανθρωπο.
ΔιαγραφήΑυτο που εξ αρχης με ωθησε να επισκεπτομαι αυτο το μπλογκ, ηταν η δυνατοτητα να μαθαινω για εκεινα τα ειδη που μπορω ΝΑ ΤΑ ΦΑΩ, οχι να ερχομαι αντιμετωπος με τη σαπιλα και την παρακμη της κοινωνιας που ο καπιταλισμος με μαεστρια εχει πλασει. Πολυ κριμα που αυτος ο ευγενης σκοπος εχει ξεχαστει.
Φιλε μου να σου πω την αληθεια οτι ειμαι μαζι σου και οτι κι εγω προτιμω να βλεπω κριτικες διατροφης και των διαφορων προϊοντων στο σουπερ μαρκετ. Αλλα καμια φορα δεν βλαπτει να μαθαινουμε και κατι πιο περα απ αυτα που μας σερβιρουν, ετσι δεν ειναι; Νομιζω παντως οτι δωσαμε πολυ βαση πανω στο θεμα!
Διαγραφή