Μελέτη Ενυδάτωσης από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Ποιος όμως τη Χρηματοδοτεί;

Θα ζητήσουμε συγνώμη από τους αναγνώστες που αναφερόμαστε δεύτερη στη σειρά μέρα για θέμα χρηματοδότησης αλλά το θεωρήσαμε απαραίτητο.

 Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορεί μέσω facebook, πρόσκληση στο κοινό να λάβει μέρος σε "Μελέτη της Ενυδάτωσης" που γίνεται από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Του ρίξαμε μια ματιά και αυτό που μας τράβηξε την προσοχή ήταν η εξής φράση: "Ορθή ενυδάτωση σημαίνει καλή σωματική και πνευματική λειτουργία, είναι επομένως σημαντικό να μετρήσουμε εάν είμαστε ορθά ενυδατωμένοι και να καταλάβουμε με ποιες επιλογές τροφίμων, ροφημάτων, αναψυκτικών, χυμών και νερού μπορούμε να αποφύγουμε την αφυδάτωση." Η λέξη αναψυκτικό μας έβαλε σε σκέψη. Εντάξει να καταλάβουμε ποιες είναι καλύτερες επιλογές για ενυδάτωση, ναι μπορεί να μην είναι το νερό πάντα, μπορεί να είναι π.χ. και το γάλα μετά από άσκηση σίγουρα όμως δεν είναι τα αναψυκτικά. Δεν θα έπρεπε καν να αναφέρονται σαν επιλογή ενυδάτωσης. Το αναψυκτικό είναι κάτι που θα πιεις που και που σαν απόλαυση, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η Coca Cola ( ναι πάλι στην Coca Cola θα αναφερθούμε) θέλει να πείσει τους καταναλωτές της ότι τα αναψυκτικά είναι ένα καλό μέσο ενυδάτωσης.

Νέες Συνεργασίες οι Έλληνες Διαιτολόγοι και η Coca Cola


Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων, οργανώνει το συνέδριο του, όπου και για άλλη μια φορά χορηγός είναι μα ποια άλλη; η Coca Cola. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές γιατί αυτή η συνεργασία είναι παράλογη, ανήθικη και αντιεπαγγελματική. Είναι γνωστές πια οι στρατηγικές που έχουν οι εταιρείες τροφίμων για να επηρεάσουν τη κοινή γνώμη, τους νομοθέτες και τους επαγγελματίες υγείας.

Πρώτα από όλα χάνεται η εμπιστοσύνη των πελατών/ασθενών αν έχουν την αίσθηση ότι ο διαιτολόγος συνεργάζεται με εταιρείες προϊόντων αμφίβολης διατροφικής αξίας. 

Δεύτερον, υποβιβάζεται η νοημοσύνη των διαιτολόγων που πάνε στο συνέδριο και που θέλουν παρουσιάσεις και ομιλίες που είναι αντικειμενικές και όχι χρηματοδοτημένες από την Coca Cola. 

Τρίτον, Η coca cola και η κάθε coca cola κερδίζει την εύνοια των διαιτολόγων αλλά και κάτι άλλο ίσως και την εμπιστοσύνη του κόσμου, αφού στην ουσία η εταιρεία λαμβάνει την "ευχή" του Συλλόγου Διαιτολόγων. 

Green Cola; Όχι Ακριβώς. Δεν διαφέρει και Πολύ από την Coca Cola.


Εδώ και λίγο καιρό πλασάρεται η Green Cola, τα ΜΜΕ αναφέρουν ότι είναι παρασκευασμένη αποκλειστικά από συστατικά φυσικής προέλευσης. Αρχικά να πούμε ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Αυτό που ισχυρίζεται είναι ότι δεν περιέχει ζάχαρη και δεν περιέχει συντηρητικά. Ε και; Ούτε η Coca Cola έχει συντηρητικά (δες φωτογραφία), οπότε απλά είναι ένα μαρκετίστικο τρικ για να μας κάνει να νομίζουμε ότι είναι υποτίθεται φυσικό και καλύτερο προϊόν. 

Ας δούμε τα συστατικά. Το θετικό είναι ότι αντί να περιέχει φωσφορικό οξύ περιέχει το λιγότερο βλαβερό οξύ κιτρικό οξύ. Από κει και πέρα δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Ας δούμε πρώτα την χρωστική που περιέχει, είναι το εναμμώνιο θειώδες, ξέρετε τι είναι αυτό; Το ίδιο που χρησιμοποιεί και η Coca Cola το γνωστό Ε 150d. Αλλά οι παραγωγοί σκέφτηκαν να μην το αναφέρουν με τον «Ε» αριθμό του.Γιατί; Σκέφτηκαν ότι έτσι ίσως ο μέσος καταναλωτής δεν θα καταλάβαινε ότι τελικά πρόκειται για το ίδιο καραμελόχρωμα που χρησιμοποιεί η Coca Cola και άλλα αναψυκτικά. Εμείς το λέμε πονηρία, η μάλλον κουτοπονηριά. Για το καραμελόχρωμα αυτό υπάρχουν υποψίες ότι μπορεί να είναι και καρκινογόνο δες εδώ και εδώ