Οι ετικέτες τροφίμων παραπλανητικές. Απ' έξω κούκλα, απο μέσα...
Μία νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν έδειξε ότι όταν ένα προϊόν γράφει στην ετικέτα του ότι είναι βιολογικό η ότι παράγεται από βιολογικά συστατικά, ο καταναλωτής έκρινε ότι είναι πιο υγιεινό, έχει λιγότερες θερμίδες, και γενικά πίστευε ότι μπορούσε να φάει περισσότερο χωρίς επιπτώσεις. Η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει παλιότερες έρευνες που έδειξαν ότι οι ισχυρισμοί πάνω στις συσκευασίες όπως χαμηλό σε λιπαρά, χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, χαμηλό σε χοληστερίνη, χαμηλό σε αλάτι κτλ. οδηγούν τον καταναλωτή να πιστεύει ότι το προϊόν αυτό έχει λιγότερες θερμίδες η είναι πιο υγιεινό, ενώ αυτό δεν ισχύει πάντα. Μάλιστα τώρα τελευταία αυτοί οι ισχυρισμοί βρίσκονται στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας (αυτό δηλαδή που βλέπεις πρώτα) με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην κοιτάς το πίσω μέρος που έχει τις πραγματικά χρήσιμες πληροφορίες, δηλαδή τη διατροφική αξία και τα συστατικά. Επιπλέον μπροστά μπαίνουν μόνο οι καλοί ισχυρισμοί και όχι οι αρνητικοί (εννοείται, άλλωστε πως θα πουλήσουν το προϊόν τους) και έτσι βλέπεις για παράδειγμα δημητριακά να αναγράφουν «ολικής αλέσεως» μπροστά, ενώ είναι τίγκα στη ζάχαρη. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι Αμερικανοί λαμβάνουν τη πλειοψηφία των διατροφικών πληροφοριών τους από το μάρκετινγκ που κάνουν οι εταιρίες τροφίμων, όχι και πολύ καλή ιδέα αν σκεφτείς ότι απλά θέλουν να σε κάνουν να αγοράσεις το προϊόν τους. Είμαστε και εμείς έτσι; Η αλήθεια είναι πως προς εκεί βαδίζουμε...όχι μόνο άμεσα μέσω διαφημίσεων, συσκευασιών κτλ. αλλά και έμμεσα (και θα έλεγα πιο ύπουλα γιατί δεν το περιμένεις), μέσω επιστημόνων που ασχολούνται με τη διατροφή (διαιτολόγοι, ιατροί, γυμναστές) οι οποίοι πολλοί από αυτούς έχουν πολύ καλές σχέσεις με όλες αυτές τις εταιρίες, και φυσικά με πλάγιο τρόπο θα προωθήσουν τα διατροφικά προϊόντα εταιριών ακόμα και αν δεν είναι υγιεινά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου