ΚΡΙΤΙΚΗ: Kellogg's Crunchy Nut.

ΤΑ ΣΥΝ:
*Έχει μέτρια ποσότητα λίπους
ΤΑ ΠΛΗΝ:
*Πολλές θερμίδες
* Πολλή ζάχαρη

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Αν και δεν το παίζει υγιεινό δημητριακό η απλή συσκευασία με τα χρυσαφένια χρώματα, τους ξηρούς καρπούς και το μέλι παραπέμπει σε κάτι αγνό. Βασικά περιέχει καλαμπόκι και πολλή, πολλή ζάχαρη. Το πρώτο συστατικό είναι το καλαμπόκι, το δεύτερο η καστανή ζάχαρη ενώ περιέχει άλλες 3 μορφές σακχάρων (ζάχαρη, σιρόπι γλυκόζης και μέλι). Περιέχει λοιπόν πολλά σάκχαρα, και λίγες φυτικές ίνες, συνδυασμός που δεν βοηθά ούτε για πρωινό ούτε για κάποια άλλη ώρα της ημέρας. Ο μόνος λόγος που θα έτρωγε κανείς ένα τέτοιο δημητριακό ειναι καθαρά για λόγους γεύσης, γιατί η διατροφική του αξία ειναι μικρή. ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ;

Υπάρχει πραγματικά δίαιτα για μαύρισμα;

Η απάντηση είναι όχι. Διαβάζουμε διάφορα άρθρα που κυκλοφορούν και από δημοσιογράφους και από διαιτολόγους για τροφές η μάλλον διατροφικά στοιχεία που βοηθάνε στο μαύρισμα, επιταχύνουν το μαύρισμα κτλ. Αυτά τα άρθρα και οι δίαιτες ισχυρίζονται ότι συγκεκριμένες ουσίες μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή μελανίνης στον οργανισμό. Η μελανίνη είναι μια φυσική ουσία που δίνει το χρώμα στην επιδερμίδα, τα μαλλιά και στα μάτια. Η ποσότητα μελανίνης που παράγουμε προσδιορίζεται από τον οργανισμό μας και από την έκθεση στον ήλιο, όχι από το τι τρώμε. Οι δίαιτες αυτές λοιπόν μας λένε να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά γιατί περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύουν την επιδερμίδα από τις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος. Ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, έτσι και αλλιώς πρέπει να τρως πολλά φρούτα και λαχανικά χειμώνα-καλοκαίρι. Όχι δεν υπάρχει δίαιτα για μαύρισμα, υπάρχει υγιεινή διατροφή. Ναι κάποιες βιταμίνες η μέταλλα έχουν αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύουν την επιδερμίδα, αλλά αυτές πρέπει να τις λαμβάνεις όλο το χρόνο. Ποιες ειναι αυτές;...

Acai μούρα. Όχι δεν αδυνατίζουν.

Μα πως γίνεται αυτό; Αφού οι εταιρίες που πουλάνε τα προϊόντα με αυτά τα μούρα λένε ότι μπορείς να χάσεις πολλά κιλά. Βασικά το έχουμε ξαναπεί τα συμπληρώματα δεν ελέγχονται όπως τα φάρμακα, με αποτέλεσμα να ισχυρίζονται ότι κάνουν τα πάντα. Σχετικά με τα acai μούρα, είναι ένα μούρο που μεγαλώνει στην κεντρική και νότια Αμερική. Αυτό που είναι γνωστό μέχρι σήμερα είναι ότι έχει αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν έχουν την δυνατότητα να προστατέψουν από χρόνιες παθήσεις όπως καρδιαγγειακές παθήσεις και διαβήτη, ωστόσο δεν έχει δείξει καμία έρευνα ότι αδυνατίζουν. Οι έρευνες που γίνονται τώρα για αυτό το μούρο εστιάζονται σε αυτές τις παθήσεις. Μέχρι στιγμής όμως δεν υπάρχει και ξεκάθαρο αποτέλεσμα. Καλό είναι όμως η διατροφή μας να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, έτσι και αλλιώς, αρκεί να γνωρίζουμε τι κάνουν και τι όχι. Επιπλέον αν θες να προσθέσεις τροφές με πλούσια αντιοξειδωτική δράση, δεν χρειάζεται σώνει και καλά να τις λάβεις από ενα συμπλήρωμα η αποξηραμένο μούρο από την άλλη άκρη της γης, μπορείς...

Το λίπος βελτιώνει την διάθεση μας.

Όταν πέφτουμε συναισθηματικά συνήθως αναζητάμε τρόφιμα με λίπος γιατί μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα. Μια ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Leuven στο Βέλγιο έχουν καταφέρει να δουν τις αλλαγές στον εγκέφαλο με μαγνητική τομογραφία όταν υγιή άτομα με φυσιολογικό βάρος βιώνουν το αίσθημα της λύπης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν τα άτομα αυτά έλαβαν διάλυμα λίπους αυτό ενεργοποιούσε αντιδράσεις νευροκυττάρων και συμπεριφοράς προς το αίσθημα της λύπης. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό το εύρημα είναι σημαντικό για μελλοντικές θεραπείες για πολλές παθήσεις όπως κατάθλιψη, παχυσαρκία και διατροφικές διαταραχές.

Τα 7 ύπουλα κόλπα των εταιριών τροφίμων.

Έχουμε δει πια ότι δυστυχώς πολλές εταιρίες που παράγουν τρόφιμα δεν είναι πολύ έντιμες. Δυο καθηγητές διατροφικής πολιτικής των Πανεπιστημίων Yale και Michigan έγραψαν ενα άρθρο όπου περιγράφουν τις στρατηγικές των μεγάλων εταιριών τροφίμων εις βάρους της δημόσιας υγείας. Σας το μεταφέρουμε:

1.Εστιάζουν την προσοχή τους στην προσωπική ευθύνη ως αιτία της ανθυγιεινής διατροφής και της παχυσαρκίας, αποφεύγοντας να πάρουν αυτοί μέρος της ευθύνης, ενώ θα έπρεπε ειδικά σε περιπτώσεις όπου προωθούν ανθυγιεινά προϊόντα σε παιδιά για παράδειγμα η όταν παρoυσιάζουν το προϊόν τους πιο υγιεινό από αυτό που πραγματικά είναι.

2. Υποστηρίζουν ότι ο αυτοέλεγχος από το μέρος των εταιριών είναι αρκετός και δεν χρειάζονται νόμοι για να προστατευτεί ο καταναλωτής. Ωστόσο συνήθως υπόσχονται πολλά αλλά τελικά κάνουν λίγα χωρίς στην ουσία να προστατεύουν τον καταναλωτή.

3. Δίνουν έμφαση στη σωματική δραστηριότητα και όχι στη διατροφή. Το είδαμε αυτό πολύ έντονα με την περίπτωση της Coca Cola. Υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν καλές η κακές τροφές και έτσι καμιά τροφή (αναψυκτικά, φαστ φουντ, κλπ.) δε χρειάζεται να τροποποιηθεί.

4. Συσχετίζονται με οργανώσεις υγείας όπως ιατρικούς και διαιτολογικούς συλλόγους. Με αυτό τον τρόπο...

ΚΡΙΤΙΚΗ: ΦΑΓΕ Silouet 1%

ΤΑ ΣΥΝ:
* Έχει λίγες θερμίδες
ΤΑ ΠΛΗΝ:
*Περιέχει πρόσθετα συστατικά και σάκχαρα

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Όπως λέει και στη συσκευασία αυτό είναι επιδόρπιο γιαουρτιού. Και αυτό γιατί περιέχει διάφορες ουσίες που δεν υπάρχουν στο κανονικό γιαούρτι. Παράγεται από κυρίως συμπυκνωμένο γάλα, έχει ανθόγαλα, και πρωτεΐνη γάλακτος. Περιέχει φρουκτόζη που είναι ενα πρόσθετο σάκχαρο και είναι πιο γλυκιά από τη ζάχαρη οπότε μπορεί να χρησιμοποιείται σε μικρότερες ποσότητες, ωστόσο φαίνεται ότι η φρουκτόζη που βρίσκεται σε πολλά επεξεργασμένα προϊόντα επηρεάζει και διάφορες ορμόνες όπως ινσουλίνη, λεπτίνη, και γκρελίνη και αυτό με τη σειρά του μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας. Επιπλέον το γιαούρτι αυτό περιέχει άμυλο και ζελατίνη που χρησιμοποιούνται για να έχει το προϊόν καλύτερη υφή και να είναι πιο κρεμώδες. Και φυσικά έχει και λίγο ροδάκινο. ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ;

Οι εταιρίες αναψυκτικών κάνουν αγωγές.

Ναι λοιπόν, οι εταιρίες αναψυκτικών κάνουν αγωγή μέσω του Αμερικάνικου Συλλόγου Ποτών (ABA-American Beverage Association ) σε διάφορους δήμους στις Η.Π.Α. γιατί όπως αναφέρουν στο Reuters,"Οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας παραποιούν τα προϊόντα μας με διαφημίσεις, χρησιμοποιώντας τα χρήματα των φορολογουμένων". Πολλές πόλεις στις Η.Π.Α. έχουν ξεκινήσει εκστρατείες κατά την κατανάλωση αναψυκτικών και γενικά την κατανάλωση ζάχαρης ως τρόπος καταπολέμησης της παχυσαρκίας. Όπως ήταν αναμενόμενο αυτό δεν άρεσε στις εταιρίες αναψυκτικών. Σύμφωνα με το Reuters η ΑΒΑ κατέθεσε αγωγή κατά την Υπηρεσία Υγείας της Νέας Υόρκης και έκαναν αίτηση για να λάβουν έγγραφα ερευνών που να αποδεικνύουν ότι τα αναψυκτικά βλάπτουν και αναφέρουν "ότι υπερασπίζονται τα προϊόντα τους από αβάσιμες επιθέσεις". Καλά τώρα...Έχουν γίνει παρόμοιες αιτήσεις σε 6 πολιτείες. Έχει αναφερθεί ότι αυτό είναι κόλπο που έκαναν παλιά οι εταιρίες τσιγάρων, όπου βασικά...

Ανακοίνωση ΕΟΦ: Μη εγκεκριμένα συμπληρώματα για αδυνάτισμα.

Ο ΕΟΦ ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με ενημέρωση των αρμόδιων αρχών της Σουηδίας, τα προϊόντα ACAI BERRY ABC, HYGIA FIT, SPORT BURNER, HEALTH SLIMMING COFFEE, INSTANT SLIM, 3X SLIMMING POWER, LI DA DAIDAIHUA, BOTANICAL SLIMMING που διανέμονται Ευρώπη από την εταιρεία Vippon AB, μέσω διαδικτύου, και SLIMLINE soft gel, τα οποία δεν είναι εγκεκριμένα, περιέχουν τη φαρμακευτική ουσία SIBUTRAMINE και μπορεί να αποβούν επικίνδυνα για την υγεία του χρήστη. Τα προϊόντα πιθανόν να διακινούνται στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με την ενημέρωση χρησιμοποιούνται σαν προϊόντα αδυνατίσματος. Η φαρμακευτική ουσία SIBUTRAMINE έχει αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά επειδή μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες, ειδικά καρδιαγγειακές παθήσεις. Εφόσον η ύπαρξη της SIBUTRAMINE δεν δηλώνεται, το προϊόντα μπορεί να χορηγηθούν σε περιπτώσεις που αντενδείκνυνται ή να...

Καύσωνας και αφυδάτωση.

Ο ζεστός καιρός όπως είναι γνωστό επηρεάζει και τις διατροφικές μας ανάγκες, και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα υγρά. Σε γενικές γραμμές χρειαζόμαστε περίπου 1 ml νερό για κάθε 1 θερμίδα που καταναλώνουμε, αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που τρώει 2000 θερμίδες χρειάζεται περίπου 2 λίτρα νερό. Οι ανάγκες αυτές αυξάνονται σε υψηλές θερμοκρασίες, όταν γυμναζόμαστε, όταν υπάρχει διάρροια η εμετό, κατά τη διάρκεια εγκυμοσύνης και θηλασμού. Η αφυδάτωση μπορεί προκαλέσει αδυναμία αλλά και πιο σοβαρά προβλήματα όπως εξάντληση από ζέστη και θερμοπληξία.
Τι κάνεις διατροφικά;
*Πίνεις νερό η άλλα υγρά πριν διψάσεις.
*Καταναλώνεις τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά αποτελούνται πάνω από 80% νερό. Άλλες τροφές επίσης πλούσιες σε νερό είναι το γιαούρτι, το τυρί κόττατζ, το ψάρι, τα όσπρια.
*Αποφεύγεις το αλκοόλ
Πως ξέρεις αν έχεις αφυδατωθεί;
Μερικά συμπτώματα αφυδάτωσης είναι ο πονοκέφαλος, ξερό στόμα, ζαλάδα, ναυτία, αδυναμία, κόπωση, σκουρόχρωμα ούρα.
Αν είναι πιο σοβαρό;
Το ΕΚΑΒ δίνει αυτές τις οδηγίες σε περίπτωση εξάντλησης λόγω ζέστης και θερμοπληξία:
 
-Εξάντληση από ζέστη-
 
Προκαλείται από απώλεια νερού και αλατιού από το σώμα, λόγω υπερβολικής εφίδρωσης
Αν νοιώσετε:
*Πονοκέφαλος, ίλιγγος και σύγχυση
*Ανορεξία και ναυτία...

Έρευνα Αδυνάτισμα: Μάθε να σου αρέσει το σώμα σου και θα χάσεις βάρος πιο εύκολα.

Ακούγεται παράδοξο, αλλά έτσι ισχυρίζονται Πορτογάλοι και Βρετανοί ερευνητές. Άτομα που έχουν καλή εικόνα για το σώμα τους είχαν καλύτερο αυτοέλεγχο και έχασαν περισσότερο βάρος. Οι ερευνητές έβαλαν 30 παχύσαρκες η υπέρβαρες γυναίκες σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους για 1 χρόνο. Οι γυναίκες χωρίστηκαν σε δυο ομάδες η μια ομάδα η ομάδα ελέγχου, έλαβε γενικές πληροφορίες για καλή διατροφή και αντιμετώπισης του στρες, η δεύτερη ομάδα έλαβε μέρος σε 30 εβδομαδιαίες συνεδρίες όπου συζητήθηκαν θέματα όπως συναισθηματική πείνα, εικόνα του σώματος, αναγνώριση και αντιμετώπιση προσωπικών εμποδίων για την απώλεια βάρους. Σε σχέση με την πρώτη ομάδα η δεύτερη ομάδα είχε καλύτερο αυτοέλεγχο και έχασε 7% του αρχικού βάρους, ενώ η πρώτη ομάδα έχασε μόνο 2% του αρχικού βάρους. Η επικεφαλής της έρευνας αναφέρει ότι "τα προβλήματα με την εικόνα του σώματος είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο σε υπέρβαρα άτομα και οδηγεί συχνά σε υπερφαγία ως μέθοδο ανακούφισης" και προσθέτει "τα αποτελέσματα της έρευνας, μας έδειξαν σημαντικό συσχετισμό βελτίωσης εικόνας του σώματος με θετικές συμπεριφορές στο τρόπο που τρώνε, και πιστεύουμε ότι το να μαθαίνει κανείς να δέχεται το σώμα του είναι σημαντικό κομμάτι σε κάθε πρόγραμμα απώλειας και συντήρησης βάρους". Η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει...

Πως να τρως γλυκά όταν κάνεις δίαιτα.

Έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν ότι συστήνεται ο περιορισμός της ζάχαρης και των επεξεργασμένων υδατανθράκων αφού η κατανάλωση τους μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ινσουλίνης το οποίο μακροχρόνια μπορεί να κάνει τον οργανισμό να αποθηκεύει πιο πολύ λίπος ενώ αυξάνονται και οι πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων ασθενειών όπως διαβήτη και μεταβολικό σύνδρομο. Ωστόσο, για πολλά άτομα το γλυκό είναι κάτι το οποίο δύσκολα μπορούν να αποχωριστούν. Άλλωστε για να μπορέσει κανείς να συνεχίσει τη δίαιτα του για αρκετό διάστημα χωρίς να αισθάνεται στερημένος, το διαιτολόγιο του πρέπει να περιλαμβάνει και τροφές που του αρέσουν, όπως τα γλυκά. Αν δεν μπορείς λοιπόν χωρίς γλυκό, παρουσιάζουμε κάποια πράγματα που καλό είναι να έχεις υπόψη σου έτσι ώστε να μπορείς και να απολαύσεις ενα γλυκό χωρίς να χαλάσεις την ψυχολογία σου και τη δίαιτα σου.
1. Το γλυκό που θα διαλέξεις να είναι γλυκό που πραγματικά σου αρέσει. Γίνε λοιπόν επιλεκτικός/η. Μην φας ας πούμε ενα κομμάτι λάιτ κέικ ενώ πραγματικά θες μια σοκολάτα. Όχι μόνο τζάμπα σπαταλάς τις θερμίδες σου, αλλά υπάρχει και περίπτωση να μην ικανοποιηθείς, με αποτέλεσμα να ψάχνεις για κάτι άλλο μετά.
2. Έχε υπόψη σου τις θερμίδες. Μπορείς να τρως γλυκά αρκεί να μην ξεπερνάς ένα συγκεκριμένο αριθμό θερμίδων. Ενα καλό όριο είναι 200-250 θερμίδες, το οποίο θα έχεις υπολογίσει στο συνολικό αριθμό θερμίδων που καταναλώνεις.
Μερικές επιλογές σε αυτό το επίπεδο θερμίδων:
*40 γρ. σοκολάτα
*40 γρ. παστέλι
*3 κουταλιές σούπας γλυκό κουταλιού
*1 μικρός πύραυλος η ξυλάκι (δες την ετικέτα για θερμίδες)
*1 μικρό κομμάτι γαλακτομπούρικο
*1 κυπελάκι κρέμα η ρυζόγαλο (200 γρ.)...

Μήπως μας κοροϊδεύει η ΝΟΥΝΟΥ;

Έχουμε δει πια αρκετές περιπτώσεις παραπληροφόρησης ιδιαίτερα από τις εταιρίες παιδικών τροφών και παιδικού γάλακτος. Αυτή εδώ η περίπτωση είναι ακόμα πιο προκλητική. Το γάλα ΝΟΥΝΟΥ Noulac το οποίο προωθείται για παιδιά άνω των 6 μηνών αναφέρει μεταξύ άλλων ότι δεν περιέχει ζάχαρη, η ετικέτα αναφέρει "χωρίς ζάχαρη". Ωραία όντως ζάχαρη δεν περιέχει, όμως πρόσθετα σάκχαρα περιέχει, και αυτό το διαπιστώνεις πολύ εύκολα αν ξέρεις να διαβάζεις. Η λίστα των συστατικών βρίσκεται δίπλα σε αυτόν τον ισχυρισμό και δείχνει ότι το προϊόν περιέχει σιρόπι γλυκόζης. Το σιρόπι γλυκόζης είναι μια μορφή σακχάρου. Σύμφωνα με κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης "Ο ισχυρισμός ότι τρόφιμο δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα, καθώς και κάθε ισχυρισμός που ενδέχεται να έχει το ίδιο νόημα για τον καταναλωτή, μπορεί να χρησιμοποιείται μόνον όταν το προϊόν δεν περιέχει πρόσθετους μονοσακχαρίτες ή δισακχαρίτες ή άλλο τρόφιμο που χρησιμοποιείται για τις γλυκαντικές του ιδιότητες." Η γλυκόζη όμως είναι μονοσακχαρίτης. Οπότε ο ισχυρισμός της ΝΟΥΝΟΥ "χωρίς ζάχαρη" παραπέμπει στην σκέψη ότι αυτό το προϊόν δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα. Όμως η ΝΟΥΝΟΥ παίζει με τις λέξεις, σου λέει ότι δεν περιέχει ΖΑΧΑΡΗ (και όχι πρόσθετα σάκχαρα). Έτσι εννοεί στην κυριολεξία την ζάχαρη γνωστή επιστημονικά και ως σακχαρόζη οπότε ναι όντως δεν περιέχει ζάχαρη αλλά περιέχει πρόσθετα σάκχαρα (σιρόπι γλυκόζης). Ωστόσο και πάλι νομικά αυτό δεν στέκει γιατί σύμφωνα με τον παραπάνω κανονισμό απαγορεύεται και κάθε ισχυρισμός που ενδέχεται να έχει το ίδιο νόημα για τον καταναλωτή. Και ο συγκεκριμένος ισχυρισμός τι νόημα βγάζει για τον μέσο καταναλωτή; Ότι το προϊόν δεν περιέχει σάκχαρα. Μήπως μας χρωστάει κάποια εξήγηση η ΝΟΥΝΟΥ; Μήπως πρέπει να γίνει καταγγελία; Όπως και να έχει...

Τα μολυσμένα κρέατα από LIDL "Αποτελούν παράγοντα κινδύνου για τη δηµόσια υγεία" σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ.

Νέα ανακοίνωση ΕΦΕΤ σχετικά με τα προϊόντα κιμά που πωλούνταν στο LIDL: "Σε συνέχεια ερωτηµάτων από καταναλωτές καθώς και δηµοσιευµάτων που αφορούν στην ανάκληση προϊόντων κιµά από βοδινό κρέας, προέλευσης Γερµανίας, τα οποία διακινήθηκαν από την εταιρεία «Lidl Hellas» (βλ. σχετικό ∆ελτίο Τύπου 01.07.2011), ο ΕΦΕΤ ενηµερώνει το καταναλωτικό κοινό για τα κάτωθι:
- Τα προϊόντα κιµά από βοδινό κρέας, προέλευσης Γερµανίας, τα οποία αναφέρονται στο ∆ελτίο Τύπου του ΕΦΕΤ στις 01.07.2011 και τα οποία διακινήθηκαν από την εταιρεία «Lidl Hellas», επιµολυσµένα µε το παθογόνο βακτήριο Escherichia coli Ο157, αποτελούν παράγοντα κινδύνου για τη δηµόσια υγεία, σύµφωνα και µε σχετική γνωµοδότηση του Επιστηµονικού Συµβουλίου Ελέγχου Τροφίµων του ΕΦΕΤ (ΕΣΕΤ), επικυρωµένη από το ∆ιοικητικό του Συµβούλιο (απόφαση 1459/11.07.2011).
- Η συγκέντρωση των ανωτέρω προϊόντων γίνεται σε συγκεκριµένους αποθηκευτικούς χώρους της εταιρείας «Lidl Hellas» σε Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Θήβα και Πάτρα. Η περαιτέρω διαχείρισή των (όπως κατάσχεση, καταστροφή, επαναποστολή κ.α.) θα ολοκληρωθεί σύµφωνα µε όσα ορίζονται στην εθνική και κοινοτική νοµοθεσία. Η συνολική ποσότητα, η οποία έχει δεσµευτεί ανέρχεται στα 3401 τεµάχια και για τα δύο προϊόντα.
Σηµειώνεται ότι...

Ζελατίνη από ανθρώπους. Θα το έτρωγες;

Ερευνητές αναφέρουν ότι είναι στη διαδικασία δημιουργίας νέου τρόπου παραγωγής ζελατίνης που θα προέρχεται από ανθρώπους ώστε να αντικαταστήσει τη ζελατίνη που παράγεται από ζώα. Η ζελατίνη παράγεται κυρίως από το κολλαγόνο που βρίσκεται στα οστά και στο δέρμα των ζώων. Χρησιμοποιείται σε κρέμες, καραμέλες, επιδόρπια γιαουρτιού και σε πολλά άλλα προϊόντα. Οι ερευνητές λοιπόν έχουν δημιουργήσει μια μέθοδο όπου χρησιμοποιούνται ανθρώπινα γονίδια για να παράγουν ζελατίνη με ελεγχόμενα χαρακτηριστικά. Οι ερευνητές εξηγούν ότι η επειδή η ζελατίνη παράγεται από τα οστά και το δέρμα αγελάδων και χοίρων, ενδέχεται να εμπεριέχει τον κίνδυνο μολυσματικών ασθενειών όπως η ασθένεια των «τρελών αγελάδων» και θα μπορούσε να προκαλέσει ανοσολογική αντίδραση σε ορισμένους ανθρώπους". Εμείς προτείνουμε μια άλλη λύση: Να αποφεύγουμε προϊόντα που περιέχουν ζελατίνη. Για περισσότερες πληροφορίες για τη ζελατίνη κάνε κλικ εδώ.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Agriculture and Food Chemistry.

Όχι το καρπούζι δεν παχαίνει, ούτε έχει πολλή ζάχαρη.

Διαβάζαμε κάπου στο Βήμα ένα άρθρο για το καρπούζι ότι λόγω των θερμίδων που περιέχει πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο ενώ σύμφωνα με το άρθρο (άγνωστο ποιος το έγραψε-δεν αναφέρεται) πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο λόγω θερμίδων και "λόγω της περιεκτικότητας φυσικής ζάχαρης" και προσθέτουν ότι σχεδόν απαγορεύεται στoυς διαβητικούς πάλι λόγω αυτής της φυσικής ζάχαρης. Ε λοιπόν ο συγγραφέας του άρθρου είναι εντελώς άσχετος, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται τόση παραπληροφόρηση. Το καρπούζι έχει μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια 7,5 γρ. υδατάνθρακες και από αυτά τα 6,2 γρ. είναι σάκχαρα, και αποτελείται 91% από νερό. Ένα φλιτζάνι κομμάτια καρπουζιού είναι περίπου 150 γρ. και άρα 45 θερμίδες. Ναι έχει λίγες θερμίδες. Όμως για να καταλάβει κανείς πόσο ΔΕΝ παχαίνει το καρπούζι το συγκρίναμε με άλλα 2 φρούτα το μήλο και το πορτοκάλι και να τι βρήκαμε: 100 γρ. μήλο έχει 52 θερμίδες, 13 γρ υδατάνθρακες από τα οποία τα 10 είναι σάκχαρα δηλαδή το μήλο έχει σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα σακχάρων σε σχέση με το καρπούζι, ωστόσο κανείς δεν λέει ότι το μήλο παχαίνει. Κοιτάξαμε και το πορτοκάλι και ορίστε η διατροφική τoυ αξία: 47 θερμίδες ανά 100 γρ., 11 γρ. υδατάνθρακες και 9 γρ. σάκχαρα-και το πορτοκάλι λοιπόν έχει περισσότερες θερμίδες. Με λίγα λόγια το καρπούζι όχι μόνο έχει λιγότερες θερμίδες από τα περισσότερα φρούτα, έχει και λιγότερα σάκχαρα (αν και...

Ακόμα και τα μωρά πρέπει να κάνουν γυμναστική.

Σε μια νέα καμπάνια κατά της παχυσαρκίας η Βρετανική κυβέρνηση εξέδωσε οδηγίες χθες που αναφέρουν ότι τα παιδιά κάτω από 5 ετών, ακόμα και αυτά που δεν περπατάνε πρέπει να γυμνάζονται κάθε μέρα. Είναι πρώτη φορά που δημιουργούνται οδηγίες για τόσο μικρά παιδιά. Οι οδηγίες αναφέρουν ότι τα παιδιά κάτω των 5 ετών που περπατάνε πρέπει να είναι δραστήρια για τουλάχιστον 3 ώρες την ημέρα. Και ότι θα πρέπει να περιορίσουν τον χρόνο που κάθονται όπως για παράδειγμα σε καρότσι η μπροστά στη τηλεόραση. Οι 3 ώρες δραστηριότητας μπορεί να μοιράζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και περιλαμβάνει το παιχνίδι αλλά και το περπάτημα. Για τα παιδιά που δεν περπατάνε ακόμα, θα πρέπει να ενθαρρύνεται το παιδί από την ώρα που γεννιέται να κινείται, έτσι συστήνουν να βάζουν το βρέφος να παίζει ενώ είναι μπρούμυτα η να κάνει μαθήματα κολύμβησης με τους γονείς.

Οι "αγαθοεργίες" της Coca Cola και τα δημόσια σχολεία.

Διαβάζουμε για την Coca Cola η οποία προσφέρει αθλητικό εξοπλισμό σε 34 δημόσια σχολεία για το σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΜΕΤΡΟ-ΠΟΙΚΙΛΙΑ-ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ». Αναφέρεται ότι "η ενέργεια αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Coca-Cola να συμβάλει στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας, παράγοντας της οποίας, μεταξύ άλλων, είναι η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας". Ας γελάσουμε: η Coca-Cola να συμβάλει στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας; όπου σύμφωνα με αυτή οφείλεται (μεταξύ άλλων) σε έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, το "άλλων" τι είναι; μήπως η αύξηση κατανάλωσης ποτών με ζάχαρη; Είναι γνωστή η στρατηγική της Coca Cola να συσχετίζει την εταιρία της με οργανώσεις και σχολεία ώστε να αποκτά μία νομιμότητα και ενισχύει την δημόσια εικόνα της (δες εδώ). Η στρατηγική αυτή γίνεται σε όλο τον κόσμο από τη Coca Cola, δες εδώ αναφορά για τις παρόμοιες δραστηριότητες της Coca Cola στη Λατινική Αμερική. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι "Στρατηγικές για την προώθηση της σωματικής άσκησης από την βιομηχανία ποτών με ζάχαρη γίνεται για να αποσπάσει την προσοχή από τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία που έχουν τα προϊόντα τους (αναψυκτικά). Και προσθέτουν ότι "Αν αυτή η βιομηχανία θέλει πραγματικά να συμβάλει στην ευημερία της κοινωνίας, όπως δηλώνουν δημοσίως, θα πρέπει να αποφεύγουν να εμποδίζουν νομοθετικές ενέργειες για τη ρύθμιση της εμπορίας και της προσβασιμότητας των ζαχαρούχων ποτών". Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που μας προβληματίζει εμάς είναι γιατί τα δημόσια σχολεία δέχονται προσφορές από τη Coca Cola; Ψάχνοντας λίγο και κοιτάζοντας τα δελτία τύπου διαπιστώσαμε ότι το πρόγραμμα «ΜΕΤΡΟ-ΠΟΙΚΙΛΙΑ-ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ» που υλοποιείται στα δημόσια σχολεία της χώρας μας είναι σχεδιασμένο από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Όλα καλά μέχρι εδώ. Μετά όμως διαβαζουμε οτι εντάσσεται στην Εθνικής Εμβέλειας πρωτοβουλία “Είναι ευθύνη όλων μας” του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού QualityNet Foundation, και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Coca-Cola. Τι είναι όμως το QualityNet Foundation; Δεν είναι πολύ ξεκάθαρο, αλλά η ιστοσελίδα τους αναφέρει ότι είναι μη-κερδοσκοπικός οργανισμός και "Δίκτυο των Υπεύθυνων Οργανισμών και Ενεργών Πολιτών,που λειτουργεί ως μια ανοιχτή πολυσυμμετοχική πλατφόρμα επικοινωνίας που προωθεί την Κοινωνική Υπευθυνότητα". Στην ιστοσελίδα της εταιρείας δεν αναφέρεται ποιοι είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας ούτε ποιοι είναι στην επιστημονική επιτροπή της εταιρίας. Με λίγο ψάξιμο είδαμε ότι η πρόεδρος του Δ.Σ. εργάζεται στο χώρο του μάρκετινγκ/δημοσίων σχέσεων... Η ιστοσελίδα αναφέρει ότι "οι οικονομικοί πόροι του αντλούνται αποκλειστικά από τις χορηγίες των κοινωνικά ευαισθητοποιημένων εταιριών στα προγράμματα που υλοποιεί και από τα έσοδα που προκύπτουν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες του." Αλλά ούτε και εδώ αναφέρονται ποιες είναι οι εταιρίες αυτές. Τώρα εμείς αναρωτιόμαστε πως ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός που συνεργάζεται με την Coca Cola καταφέρνει να εισχωρήσει στα δημόσια σχολεία μας χωρίς να γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα για αυτήν και με την ευλογία του Υπουργείου Υγείας;...

Μάθε τα δικαιώματα σου όταν τρως έξω. 21 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις.

Είτε είσαι διακοπές είτε όχι, όταν τρως έξω υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέχεις αλλά που έχεις δικαίωμα να ζητήσεις. Σύμφωνα λοιπόν με την Ένωση Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ έχε αυτά υπόψη σου όταν τρως έξω:

1. Να ζητάς τον τιμοκατάλογο του μαγαζιού, που άλλωστε είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια.
2. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα με βάση το νόμο του ελεύθερου ανταγωνισμού που λειτουργεί στην αγορά.
3. Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στην Ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε κάποια άλλη.
4. Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι ανηρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
5. Στους καταλόγους πρέπει να γράφεται ο υπεύθυνος του καταστήματος, οι νόμιμες επιβαρύνσεις και η τελική τιμή του κάθε είδους.
6. Εάν υπάρχουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» ανεξαρτήτως αν είναι μαγειρεμένο ή όχι εκείνη τη μέρα, καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό, όταν αυτούσιο ή το κυρίως μέρος του έχει παρασκευαστεί ή συντηρηθεί στην κατάψυξη πριν μαγειρευτεί τελικά και προσφερθεί στον πελάτη.
7. Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα προσφερόμενα φαγητά.
8. Οι μερίδες δεν πρέπει να είναι λιποβαρείς, δηλ. να...

ΕΦΕΤ: Πρόστιμα σε 52 επιχειρήσεις. Όλη η λίστα.

Συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι που διενεργεί ο Ε.Φ.Ε.Τ. σε επιχειρήσεις τροφίμων, τόσο σε προληπτικό επίπεδο όσο και μετά από καταγγελίες καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτών των ελέγχων, διαπιστώθηκε ότι μια σειρά από επιχειρήσεις τροφίμων κατείχαν τρόφιμα μη κανονικά, νοθευμένα, μη ασφαλή και ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση ή μη συμμορφούμενα στις προδιαγραφές καταλληλότητας και κανονικότητας. Επίσης, σε κάποιες από αυτές, παρατηρήθηκαν αποκλίσεις από τις υγειονομικές διατάξεις.
Στις ανωτέρω επιχειρήσεις, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Φ.Ε.Τ. επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους € 327.000.
Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν :
1. Πρόστιμο € 2.000 στην εγκατάσταση παραγωγής παγωτού με την επωνυμία Βασίλειος Κούκος Ο.Ε. που εδρεύει στα Αμισιανά στην Καβάλα, διότι διαπιστώθηκε ότι :
- Η επιχείρηση είχε στην κατοχή της προϊόντα (πρώτες ύλες ζαχαροπλαστικής) με υπέρβαση του χρόνου διατηρησιμότητας τα οποία χαρακτηρίστηκαν μη ασφαλή –ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση και κατασχέθηκαν.
2. Πρόστιμο € 4.000 στο κρεοπωλείο με την επωνυμία Γεωργουλιού Σοφία & ΣΙΑ Ε.Ε. που εδρεύει στην Ορφέως 23 στην Κομοτηνή, διότι διαπιστώθηκε ότι : - Η επιχείρηση είχε στην κατοχή της αποψυγμένα ζωικά βρώσιμα παραπροϊόντα (συκωταριές) που πωλούνταν ως νωπά.
- Επίσης, διατηρούσε ψυκτικό θάλαμο για τη συντήρηση νωπών κρεάτων (αμνοερίφια) σε μη αδειοδοτημένη εγκατάσταση.
3. Πρόστιμο € 4.000 στην ψυκτική αποθήκη με την επωνυμία Επιχειρήσεις Μακεδονίας Ε.Π.Ε. που εδρεύει στη Σηλυβρίας 4 στην Καβάλα, διότι διαπιστώθηκε ότι :
- Η επιχείρηση είχε στην κατοχή της μια παλέτα κατεψυγμένων βόειων κρεάτων χωρίς επισήμανση και κατάλληλη συσκευασία.
4. Πρόστιμο € 2.000 στο εργαστήριο αλιπάστων – καπνιστών ιχθύων με την επωνυμία Καλλονή Α.Ε. που εδρεύει στην Κιμμέρια στην Ξάνθη, διότι διαπιστώθηκε ότι :
- Η επιχείρηση είχε στην κατοχή της 25 περίπου τόνους κατεψυγμένης σαρδέλας και γαύρου που είχαν καταψυχθεί σε ντάνες ξυλοκιβωτίων χωρίς να έχουν συσκευαστεί κατάλληλα...

Νέο όπλο κατά την παιδική παχυσαρκία η μήπως όχι;

Διαβάζαμε για μια έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο ενδοκρινολογίας που έγινε στη Βοστόνη από Έλληνες ερευνητές που έγινε στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία». Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι υπέρβαρα κορίτσια 10-14 ετών που ακολουθούσαν υγιεινό πρόγραμμα διατροφής όπου κατανάλωναν επιδόρπια χωρίς ζάχαρη με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, 4 φορές την εβδομάδα, είχαν μεγαλύτερη απώλεια βάρους, σε σχέση με τα παιδιά που είχαν την ελεύθερη επιλογή ενός γλυκού μία φορά την εβδομάδα. Εμάς κάτι μας θύμισε αυτό και αν και δεν θέλουμε να είμαστε καχύποπτοι υπήρχαν κάποια πράγματα που μας προβλημάτισαν. Αυτή η έρευνα λοιπόν έγινε σε συνεργασία με την εταιρία "ΓΙΩΤΗΣ" που παράγει τα επιδόρπια με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη "Sweet & Balance", και μπορείς να βρεις μια περίληψη της έρευνας στην ιστοσελίδα τους. Ποια ήταν η συνεργασία; Σύμφωνα με το φυλλάδιο της Ενδοκρινολογικής Κοινότητας (The Endocrine Society) που περιλαμβάνει τις περιλήψεις όλων των ερευνών που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο, αναφέρεται ότι ενα μέρος της έρευνας χρηματοδοτήθηκε από την ΓΙΩΤΗΣ ενώ δώρισαν και τα γλυκά που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη (μα φυσικά αφού θέλουν να αποδείξουν ότι τα γλυκά τους μπορούν να σε αδυνατίσουν). Υπάρχουν ερωτηματικά για αυτή την μικρή έρευνα (29 κορίτσια) με τα οποία δεν θα ασχοληθούμε τώρα, αλλά όπως και να έχει το να χρηματοδοτείται μια έρευνα από εταιρία που έχει άμεσο συμφέρον είναι λίγο προβληματικό. Και κάτι άλλο: όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν τα προϊόντα Sweet & Balance πριν από 2 χρόνια η Δρ. Δασταμάνη επικεφαλής της συγκεκριμένης έρευνας, ήταν ομιλήτρια στο πάνελ της παρουσίασης τότε...
Εμείς πάντως έχουμε κάνει κριτική σε ένα από τα προϊόντα Sweet and Balance εδώ.

ΚΡΙΤΙΚΗ: Nesquik Plus της Nestle. Είναι απλά ζάχαρη...

ΤΑ ΣΥΝ:
*Εμπλουτισμένο με βιταμίνες και μέταλλα
ΤΑ ΠΛΗΝ:
*Αποτελείται κυρίως από ζάχαρη

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Άντε πάλι με το κόλπο του εμπλουτισμού με βιταμίνες και μέταλλα. Το αναφέραμε ως "ΣΥΝ" γιατί πραγματικά δεν είχαμε κάτι καλό να πούμε για αυτό το προϊόν. Ισχυρίζεται ότι προσφέρει "Σώμα και Μυαλό όλο ζωντάνια" ενώ το κουνελάκι καρτούν χαμογελάει πάνω στη συσκευασία. Δυστυχώς μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα θα έχει αυτό το προϊόν αφού στην ουσία απλά αποτελείται από ζάχαρη. Το πρώτο συστατικό είναι η ζάχαρη ενώ περιέχει και δεξτρόζη, άλλη πηγή σακχάρων. Το 84% των θερμίδων προέρχεται από τη ζάχαρη και η μια μερίδα περιέχει 54 θερμίδες. Επιπλέον οι διατροφικές πληροφορίες στην ετικέτα είναι εντελώς παραπλανητικές: Έτσι ενώ στη συσκευασία το προϊόν "υπερηφανεύεται" έμμεσα για το γεγονός ότι η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και ο σίδηρος την πνευματική λειτουργία υπονοώντας ότι το συγκεκριμένο προϊόν είναι πλούσιο σε αυτά τα 2 διατροφικά στοιχεία, στην ουσία περιέχει ελάχιστη ποσότητα ανά μερίδα. Με μια ματιά μπορεί να φαίνεται ότι το προϊόν αυτό καλύπτει το 96% των αναγκών σε σίδηρο, αν το κοιτάξεις καλά όμως, αυτό το ποσοστό αναφέρεται στα 100 γραμμάρια ενώ η μερίδα είναι 15 γραμμάρια. Στα 15 γραμμάρια του προϊόντος που θεωρείται και η μερίδα περιέχει μόνο 2 γραμμάρια σίδηρο και όχι 13,4. Το ίδιο ισχύει και για τη βιταμίνη C. Το καταλαβαίνουμε ότι μας δίνουν τις πληροφορίες ανά 100 γραμμάρια άλλωστε και η νέα νομοθεσία το επιβάλει, γιατί όμως να αναφέρεται το ποσοστό της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης (Σ.Η.Π.) εφόσον τα 100 γρ. δεν είναι η μερίδα αλλά τα 15 γρ.; Το κάνουν για να φαίνεται ότι το προϊόν καλύπτει μεγάλο ποσοστό βιταμινών και μετάλλων ενώ αυτό δεν ισχύει...

Σχετικά με τις κρέμες Nestle μπανάνας με τα κομμάτια γυαλιού- μην πανικοβάλλεστε-δεν πωλούνται στην Ελλάδα.

Κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες ένα μήνυμα μέσω email και facebook όπου καλεί τους γονείς να επιστρέψουν κρέμα μπανάνας της Nestle γιατί μπορεί να περιέχει κομμάτια γυαλιού. Κακώς κυκλοφορεί το μήνυμα έτσι και πανικοβάλει το κόσμο άδικα γιατί απλούστατα η κρέμα αυτή δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Η εταιρία σε δήλωση της στην ιστοσελίδα της τονίζει ότι αυτή η κρέμα πωλείται μόνο στην Γαλλία και σε καμιά άλλη χώρα. Πρόκειται για τη σειρά "p'tit pot" και πωλείται σε πακέτο των 2 δοχείων των 80 γρ. Η ανάκληση έγινε γιατί έγινε καταγγελία από μια μητέρα η οποία βρήκε ένα κομμάτι γυαλί στη κρέμα. Η εταιρία ανέφερε σε ανακοίνωση στις 30 Ιουνίου ότι δεν έχουν παρουσιαστεί άλλες περιπτώσεις παρουσίας γυαλιού, ωστόσο προληπτικά έγινε ανάκληση σε 34000 βαζάκια της συγκεκριμένης κρέμας.

Τι να κάνεις για να χάσεις βάρος και τι να κάνεις για να το συντηρήσεις.

Νέα έρευνα από τις Ηνωμένες Πολιτείες δείχνει ότι άλλα πράγματα πρέπει να κάνουμε για να χάσουμε βάρος και άλλα για να το συντηρήσουμε. Σύμφωνα με τους ερευνητές, κανείς δεν λέει σε ένα άτομο που έχει κάνει δίαιτα και έχασε βάρος ότι "τώρα που βρίσκεσαι στο στάδιο της συντήρησης θα πρέπει να αποκτήσει νέες συνήθειες, διαφορετικές από αυτές που είχες όταν έκανες δίαιτα". Οι ερευνητές συγκέντρωσαν πληροφορίες από 1165 άτομα, μερικοί είχαν χάσει βάρος και μερικοί το είχαν συντηρήσει. Τους ρώτησαν να αναφέρουν συνήθειες που είχαν που μπορεί να τους βοήθησε να χάσουν βάρος η και να το συντηρήσουν. Δεκατέσσερις συνήθειες συσχετίζονταν η με απώλεια βάρους η με συντήρηση αλλά όχι και τα δύο, και όταν συνδυάστηκαν αυτές οι συνήθειες δεν ήταν πιο αποτελεσματικές.
Να λοιπόν τι βρήκαν:
Συνήθειες που συσχετιζόταν με επιτυχημένη απώλεια βάρος:
*Κατανάλωση υγιεινών σνακ
*Μείωση κατανάλωσης ζάχαρης σε τρόφιμα και ροφήματα
*Προγραμματισμός για το τι θα φας στη διάρκεια της ημέρας
*Αποφυγή παράλειψης γευμάτων όπως για παράδειγμα πρωινού
*Ποικιλία στην σωματική άσκηση
*Σωματική άσκηση που σου αρέσει
*Η σκέψη του πόσο καλύτερα θα νιώθεις όταν είσαι πιο λεπτός/λεπτή
*Συμμετοχή σε προγράμματα αδυνατίσματος
*Αναζήτηση πληροφοριών για τη διατροφή, απώλεια βάρους και άσκηση
Συνήθειες που συσχετιζόταν με επιτυχημένη συντήρηση βάρους:
*Κατανάλωση αρκετή πρωτεΐνη με λίγα λιπαρά
*Σταθερό πρόγραμμα άσκησης...

Νέοι Κανόνες για τις Διατροφικές Ετικέτες. Θα βοηθήσουν όμως τον καταναλωτή;

Νομοθέτες της ΕΕ πρόκειται να αποφασίσουν αυτή την εβδομάδα για τους κανόνες για την επισήμανση των τροφίμων, που έχουν ως στόχο να προσφέρουν πιο ξεκάθαρες πληροφορίες για τη διατροφική αξία προϊόντων. Ποιοι είναι αυτοί οι κανόνες;
*Οι θερμίδες, τα λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, σάκχαρα και το αλάτι πρέπει να αναγράφονται "στο ίδιο οπτικό πεδίο" ανά 100g ή ανά 100ml, και μπορεί επιπλέον να εκφράζεται ανά μερίδα. 
*Το ελάχιστο μέγεθος χαρακτήρων θα πρέπει να είναι 1,2 mm.
*Οι αλλεργιογόνες ουσίες θα πρέπει να είναι με έντονους χαρακτήρες στον κατάλογο των συστατικών ώστε να αναγνωρίζονται με μια ματιά.
*Θα πρέπει οι ετικέτες να δείχνουν την προέλευση των φυτικών ελαίων που χρησιμοποιούνται σε τρόφιμα. Μέχρι σήμερα βλέπαμε στα συστατικά απλά «φυτικά έλαια», χωρίς να διευκρινίζεται τι λάδι είναι.
*Θα απαγορεύεται μια εταιρία να υπονοεί ότι ένα προϊόν περιέχει ενα συγκεκριμένο συστατικό ενώ έχει αντικατασταθεί με ενα άλλο συνήθως πιο φτηνότερο συστατικό. Έτσι για παράδειγμα ένα "ψεύτικο" τυρί που περιέχει κυρίως φυτικά έλαια όπως φοινικέλαιο, νερό και σχεδόν καθόλου γάλα θα ανήκει σε αυτή τη κατηγορία. Τα προϊόντα αυτά πρέπει να φέρουν πλέον μια επισήμανση που να αναφέρει "από φυτικό έλαιο," για παράδειγμα. Οι ενδείξεις αυτές πρέπει να είναι δίπλα στο εμπορικό σήμα και με ελάχιστο μέγεθος γραμματοσειράς του 75% του brand name.
*Θα υπάρχει υποχρεωτική επισήμανση προέλευσης του κρέατος. Αυτό θα περιλαμβάνει το νωπό κρέας, όπως χοίρινο, πρόβειο, κατσικίσιο και πουλερικά. Παρόμοιοι κανόνες ισχύουν ήδη για τα φρούτα, το βοδινό κρέας, το μέλι, το ελαιόλαδο και τα λαχανικά. Στο μέλλον θα πρέπει να υπάρχει επισήμανση προέλευσης και στο γάλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το κρέας στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Όλα αυτά ειναι ωραία και καλά αλλά δεν είναι πολύ νέα, ούτε βοηθούν ιδιαίτερα τον καταναλωτή. Από την άλλη οι εταιρίες τροφίμων κατάφεραν να αποφύγουν...

Με κατευθυνόμενο μάρκετινγκ και παραπληροφόρηση πωλούνται τα παιδικά γάλατα: Το παράδειγμα της ΝΟΥΝΟΥ Kid.

Έχουμε μιλήσει αρκετά για τέτοια ροφήματα γάλακτος αλλά γενικά για την επιχείρηση: παιδικά γάλατα. Σήμερα μιλάμε για την προώθηση του γάλακτος ΝΟΥΝΟΥ Kid. Το συγκεκριμένο γάλα λοιπόν προωθείται σε παιδιά άνω των 2 ετών Γιατί; Και μέχρι πότε; Τα 18; Ψάχνουν να πιάσουν πελάτες κάνοντας τους γονείς να πιστεύουν ότι τα παιδιά τους σε αυτή την ηλικία χρειάζονται ειδικά γάλατα, όταν σε αυτή την ηλικία πια τρώνε σχεδόν ότι τρώνε και οι ενήλικες. Ποιος ο λόγος λοιπόν να πίνουν το συγκεκριμένο γάλα; Βασικά το γάλα αυτό που σωστά ονομάζεται ρόφημα γάλακτος (όχι πραγματικό γάλα) περιέχει πρόσθετη ζάχαρη σε μορφή σιρόπι γλυκόζης. Επιπλέον αναφέρει ότι περιέχει μέταλλα και ιχνοστοιχεία. ΟΚ, εμείς συγκρίναμε αυτό το γάλα με το απλό γαλατάκι το οποίο περιέχει την ίδια ποσότητα ασβεστίου, καλίου, φωσφόρου με το "σούπερ" γάλα της ΝΟΥΝΟΥ. Ενώ αναφέρουν ότι έχει εμπλουτιστεί με βιταμίνη C και σίδηρο. Ενα παιδί θα λάβει πολύ εύκολα βιταμίνη C στη φυσική της μορφή καταναλώνοντας φρούτα, λαχανικά η και χυμό, οπότε δεν χρειάζεται να το λάβει από το γάλα, ενώ για τον σίδηρο έχουμε ξαναμιλήσει. Το κρέας, τα όσπρια και δημητριακά θα προσφέρουν τον απαραίτητο σίδηρο. Πραγματικά έχουμε βαρεθεί αυτό το παραμύθι με τα γάλατα που περιέχουν όλες τις βιταμίνες και μέταλλα. Αλλά έτσι βλέπεις καταφέρνουν να φοβίσουν τους γονείς και να τους δώσουν μια ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας πείθοντας τους ότι θα έχουν καλύτερη ανάπτυξη τα παιδιά τους αν πίνουν 3 ποτήρια την ημέρα από το γάλα τους. Αυτό που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι ο χώρος της παιδικής διατροφής είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και σύμφωνα με έρευνες αγοράς η ΝΟΥΝΟΥ έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αγοράς, ενώ αναφέρεται ότι οι γονείς ακόμα και αν έχουν οικονομικές δυσκολίες δεν θελουν να περιορίσουν τα χρήματα που χαλάνε για παιδικά τρόφιμα αν τα θεωρούν ποιοτικά, και αυτό το ξέρουν καλά οι εταιρίες παιδικών τροφίμων. Το μάρκετινγκ είναι έντονο. Πριν λίγες μέρες, η ΝΟΥΝΟΥ μοίραζε δωρεάν δείγματα σε μικρές τσαντούλες κοντά σε παιδικές χαρές, ενώ υπήρχε μια ολόκληρη εκδήλωση απευθυνόμενη σε μικρούς και μεγάλους. Μην παρασύρεσαι, δεν νοιάζεται καμιά εταιρία πραγματικά για την υγεία του παιδιού σου, αλλά μόνο για το πως θα πουλήσει όσα περισσότερα προϊόντα μπορεί.

Ανακοίνωση ΕΦΕΤ: Βακτήριο E. Coli σε κατεψυγμένο κρέας στο LIDL.

Ο Ε.Φ.Ε.Τ., και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπίστωσε τη διακίνηση α) κατεψυγμένου προϊόντος κιμά από βοδινό κρέας, β) κατεψυγμένα πικάντικα σουτζουκάκια από βοδινό κρέας, προέλευσης Γερμανίας, στα οποία ανιχνεύθηκε το παθογόνο βακτήριο Escherichia coli O157. Να αναφέρουμε όμως ότι δεν είναι η ίδια μορφή E. Coli που ξεκίνησε από τη Γερμανία αλλά είναι επίσης εντεροαιμορραγική και μπορεί να οδηγήσει σε αιμορραγική διάρροια και νεφρική ανεπάρκεια.
A. Πρόκειται για κατεψυγμένο προϊόν κιμά από βοδινό κρέας, σε κλειστή συσκευασία των 500 g (2 Χ 250 g), με την εμπορική επωνυμία «Marvest», που διακινήθηκε από τη γερμανική επιχείρηση «Griechenland Rind, Vion Hilden GmbH» (Westring 21, D-40721, Hilden) στην ελληνική εταιρεία «LIDL Hellas & ΣΙΑ Ο.Ε.». Το εν λόγω προϊόν έχει αριθμό παρτίδας L91185010 και ημερομηνία λήξης 6-11-2011.
Β. Πρόκειται για κατεψυγμένα πικάντικα σουτζουκάκια από βοδινό κρέας, σε κλειστή συσκευασία των 1000 g, με την εμπορική επωνυμία «Marvest», που διακινήθηκε από τη γερμανική επιχείρηση «Vion Convenience GmbH» (Postfach 1269 21, D-31502, Wunstorf) στην ελληνική εταιρεία «LIDL Hellas & ΣΙΑ Ο.Ε.». Το εν λόγω προϊόν έχει αριθμό παρτίδας L1 102 BT και ημερομηνία λήξης 8-11-2011.

Η Nutricia τιμωρήθηκε για παραπλανητική διαφήμιση.

Διαφήμιση στη τηλεόραση αλλά και διαφημιστικά φυλλάδια για νηπιακό γάλα της Nutricia κρίθηκαν παραπλανητικά από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων της Βρετανίας (Advertising Standards Authority ) η οποία έλαβε 78 καταγγελίες σχετικά με εκστρατεία που προωθεί τη σημασία του σιδήρου στη διατροφή νηπίων αλλά και για τα αυξημένα επίπεδα του μετάλλου στο γάλα της Nutricia Cow & Gate, σε σύγκριση με το κανονικό γάλα. Η διαφήμιση έδειχνε μια μητέρα να κουβαλάει 20 λίτρα κανονικού γάλακτος για να αποδείξει πόσο γάλα θα πρέπει να καταναλώσει ενα νήπιο για να λάβει τη συνιστώμενη ποσότητα σιδήρου (6mg), σε σύγκριση με δύο 500ml φλιτζάνια γάλα της Nutricia και αναφέρει οτι το γάλα αυτό θα πρέπει να είναι μέρος της διατροφής του παιδιού. Αφού έλαβε στοιχεία από τη την Nutricia, η Υπηρεσία για την Ποιότητα Τροφίμων (Food Standards Agency) και ένας ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας της Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση αυτή μπορεί να παραπλανήσει τις μητέρες και τα άτομα που φροντίζουν παιδιά υπερβάλλοντας τη σπουδαιότητα του γάλακτος ως διατροφική πηγή σιδήρου για βρέφη."Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση είναι πολύ πιθανό να παραπλανήσει υπονοώντας ότι το γάλα είναι το πιο σημαντικό συστατικό της διατροφής ενός μικρού παιδιού σε σχέση με την πρόσληψη σιδήρου, ενώ αυτό δεν ισχύει", και πρόσθεσαν "Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση υπερβάλει για το όφελος του προϊόντος στη διατροφή του παιδιού και είναι πιθανό να παραπλανήσει και να υπονοήσει ότι αν ένας γονιός δεν χρησιμοποιεί αυτό το συγκεκριμένο γάλα υπάρχει ο κίνδυνος έλλειψης σιδήρου για τα παιδιά τους". Φυσικά και όλα αυτά δεν ισχύουν αφού τα παιδιά ήδη σε αυτή την ηλικία καταναλώνουν σχεδόν όλες τις τροφές και μπορoύν να λάβουν σίδηρο από αυτές και όχι από εμπλουτισμένα γάλατα. Έχουμε αναφερθεί εδώ για αυτό. Πάντως εμείς έχουμε δει παρόμοια διαφήμιση εδώ στην Ελλάδα της ΝουΝου Noulac όπου επίσης φοβίζει τους γονείς...

ΚΡΙΤΙΚΗ: Lay's Ολικής. Σνακ Δημητριακών Ολικής Αλέσεως.

ΤΑ ΣΥΝ:
*Περιέχουν φυτικές ίνες.
ΤΑ ΠΛΗΝ: 
*Περιέχουν αρκετές θερμίδες.

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Ένα σνακ που βασικά διαφέρει λίγο από άλλα αμυλώδη σνακ όπως τα κλασσικά πατατάκια, απλά αντί για πατάτα περιέχει δημητριακά. Τα συστατικά του είναι κυρίως καλαμπόκι αλλά και σιτάρι και αλεύρι βρώμης, ενώ περιέχει και ρυζάλευρο, ηλιέλαιο και ζάχαρη και διάφορες αρωματικές ύλες. Το καλό είναι ότι περιέχει λιγότερα λιπαρά από τα πατατάκια, ωστόσο όπως τα περισσότερα σνακ που προσπαθούν να μειώσουν τα λιπαρά, αυξάνονται οι υδατάνθρακες και όπως έχουμε αναφέρει και παλιότερα, οι έρευνες δείχνουν ότι οι αυξημένοι υδατάνθρακες (ειδικά οι επεξεργασμένοι) ευθύνονται για πολλά προβλήματα υγείας αλλά και για την παχυσαρκία. Υπάρχει βέβαια και η άλλη εναλλακτική που είναι και πιο φτηνή (αυτά τα σνακ ολικής της Lay's είναι αρκετά ακριβά) είναι τα Μεξικάνικα νάτσο τσιπς, τα οποία παράγονται μόνο από καλαμποκάλευρο, λάδι και αλάτι και έχουν παρόμοιες θερμίδες, λιπαρά και φυτικές ίνες με αυτό τo νέο προϊόν της Lays. Σε γενικές γραμμές τα Lay's Ολικής είναι ενα τρόφιμο με πολλές θερμίδες, αλάτι και λιπαρά, δεν είναι υγιεινό, απλά περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες από τα πατατάκια. Συγκριτικά περιέχει 15 θερμίδες λιγότερες από τα κανονικά πατατάκια και 3 γραμμάρια λιγότερα λιπαρά, δεν μιλάμε λοιπόν για μεγάλες διαφορές, ενώ και ποσότητα φυτικών ινών δεν είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερη από τα πατατάκια, αυτά τα νέα σνακ περιέχουν μόνο 0,6 γραμμάρια φυτικών ινών παραπάνω από τα πατατάκια, άρα ούτε και εκεί μεγάλη διαφορά. ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ;