6/7/10

ΚΡΙΤΙΚΗ: Σοκολατούχο Γάλα. Γάλα με ζάχαρη.

ΤΑ ΣΥΝ:
*Λίγα λιπαρά
ΤΑ ΠΛΗΝ:
*Πολλά πρόσθετα σάκχαρα

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Από τη μία αποτελείται από άπαχο γάλα, από την άλλη όμως περιέχει αρκετή ζάχαρη. Οι θερμίδες διπλασιάζονται και αυτό οφείλεται στη προσθήκη ζάχαρης. Σκέψου δηλαδή ότι οι μισές θερμίδες προέρχονται μόνο από τη πρόσθετη ζάχαρη. Ένα κουτάκι σοκολατούχο γάλα των 500 ml περιέχει 8 κ.γ. ζάχαρη. Αυτό αλλάζει και τη διατροφική αναλογία των συστατικών: έτσι ενώ το σκέτο άπαχο γάλα αποτελείται από 33% πρωτεΐνη, το σοκολατούχο αποτελείται μόνο από 21% πρωτεΐνη (και θα ήταν και λιγότερο αν δεν είχαν προσθέσει πρωτεΐνες γάλακτος).
ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ;
Έρευνες έχουν δείξει ότι το σοκολατούχο γάλα είναι ιδανικό ρόφημα μετά τη προπόνηση γιατί είχε σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερη αναγέννηση μυών και καλύτερη αναπλήρωση γλυκογόνου στους μυς σε σχέση με τα αθλητικά ροφήματα που περιέχουν μόνο υδατάνθρακες. Αυτά τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα αν σκεφτούμε ότι το γάλα περιέχει και πρωτεΐνη. Ωστόσο μιλάμε για συγκεκριμένα άτομα που αθλούνται αρκετά και όχι για το γενικό πληθυσμό. Πραγματικά έχει αρκετή ζάχαρη και αυτό ακυρώνει τα καλά του γάλακτος και διπλασιάζει τις θερμίδες του: έτσι ενώ θα λάμβανες περίπου 85 θερμίδες στα 250 ml (1 φλιτζάνι), θα λάβεις 163 πίνοντας την ίδια ποσότητα σοκολατούχο. Από την άλλη πολλοί πιστεύουν ότι είναι καλύτερο από το να μην πίνεις καθόλου γάλα. Όχι δεν είναι, αν τρως τρία κομμάτια τυρί (100 γρ.) κάθε μέρα δεν χρειάζεσαι καν το γάλα. Έχουμε γράψει για το γάλα και εδώ.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΩΝ 500 ml: Θερμίδες: 326, Υδατάνθρακες: 60,6 γρ., Πρωτεΐνη: 18 γρ., Λιπαρά: 1,6 γρ.


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Συστατικά: 3/10
Λιπαρά: 9/10
Θερμίδες: 9/10
Φυτικές Ίνες: -
Αποτελεσματικότητα/Χρησιμότητα: 3/10
ΣΥΝΟΛΟ: 6/10


* Η κριτική αναφέρεται στα περισσότερα σοκολατούχα γάλατα στην αγορά που παράγονται με άπαχο γάλα και ζάχαρη.

2 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε αν φτιάχνουμε μόνοι μας το γάλα μας, δηλ βάλουμε ένα κουταλάκι κακάο (το γνωστό κακάο, το βιολογικό, που πικρίζει κιόλας, και δεν έχει πρόσθετη ζάχαρη), σε ένα φλιτζάνι γάλα 2%?
    Θα έχει και τα ίδια θετικά αποτελέσματα σ εμένα που πηγαίνω γυμναστήριο??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διαιτολόγε, τα ροφήματα σόγιας που έχουν γεύση βανίλιας ή σοκολάτας είναι υγιεινά; Απο θερμιδικής άποψης δεν είδα να έχουν πολλές θερμίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή