20/1/11

ΚΡΙΤΙΚΗ: Τυρί Milner. Χαμηλό σε λιπαρά αλλά χωρίς καμιά μεγάλη διαφορά.

Μας είχε ζητηθεί να αξιολογήσουμε το τυρί Milner. Το Milner είναι ενα τυρί το οποίο αναφέρει στη συσκευασία του ότι περιέχει 40% λιγότερα λιπαρά από άλλα κίτρινα τυριά όπως το γκούντα. Αυτό όντως αληθεύει. Παράγεται από μερικός αποβουτυρωμένο γάλα με αποτέλεσμα να έχει λιγότερα λιπαρά από άλλα τυριά που παράγονται από πλήρες γάλα. Πολλά τυριά με λίγα λιπαρά περιέχουν περιέχουν υποκατάστατα λίπους η άλλα συστατικά για να δώσουν όγκο και γεύση στο τυρί. Το συγκεκριμένο τυρί δεν περιέχει τέτοια συστατικά, βασικά περιέχει τα ίδια συστατικά με ενα κανονικό τυρί τύπου γκούντα. To ότι περιέχει 40% λιγότερα λιπαρά φαντάζει εντυπωσιακό, ωστόσο αν το κοιτάξεις καλύτερα θα δεις ότι η διαφορά στις θερμίδες δεν είναι τεράστια...
, μια φέτα για τοστ που αντιστοιχεί σε περίπου 30 γραμμάρια περιέχει 80 θερμίδες, ενώ μια φέτα κανονικού τυριού περιέχει 108 θερμίδες. Η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη η μάλλον δεν ειναι αρκετά μεγάλη για να έχει κάποια σημαντική διαφορά εκτός αν τρως 4-5 φέτες την ημέρα. Αν σου αρέσει η γεύση, δεν βλάπτει να το καταναλώνεις, ούτε όμως θα σε ωφελήσει ιδιαίτερα. Και να προσθέσουμε και κάτι: η δικιά μας φέτα έχει σχεδόν τις ίδιες θερμίδες και λιπαρά με αυτό το τυρί.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΑ 30 γρ: Θερμίδες: 80, Υδατάνθρακες: 0 γρ., Πρωτεΐνη: 8,3 γρ., Λιπαρά: 5,2 γρ

31 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε αφού έχει 40% λιγότερα λιπαρά, δε θα έπρεπε να έχει και 40% λιγότερες θερμίδες?

    Έχεις την καλοσύνη να κάνεις και κριτική στο τυρί "Μίλνερ Εν λευκώ" και στο τυρί "Φίνα".

    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι απαραίτητο πως 40% λιγότερα λιπαρά=40% λιγότερες θερμίδες, μιας και η συνολική ενέργεια που έχει σε θερμίδες προέρχεται και από πρωτεϊνες (στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε άλλες πχ γιαούρτια μπορεί να έχουμε και υδατάνθρακα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν δε σε ενδιαφερουν οι θερμιδες αλλα η πρωτεινη? ειναι καλυτερο απο μια φετα τυρι ''κανονικη''?

      Διαγραφή
    2. Κοίτα φίλε απ' ότι βλέπεις έχει αρκετά γραμμαρια πρωτεΐνες.... Αν όμως θες κάτι υψηλό σε πρωτεΐνες και χαμηλό σε λίπος θα πρέπει να επιλέξεις γιαούρτι με 2% λιπαρά. Ένα κύπελλο μαζί με μέλι έχει περιπου 250 και σε χορταίνει.

      Διαγραφή
  3. Οκ κατάλαβα, ευχαριστώ πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΕ ΣΟΣ!! αυριο θα παω σε μεξικανικο εστιατοριο... τι μου προτεινεις να φαω που θα ειναι υγιεινο και χωρις πολλες θερμιδες και λιπαρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τι να φαω στο μεξικανικο? αν μπορουσατε να μου απαντησετε θα το εκτιμουσα ιδιαιτερως..
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένας γρήγορος οδηγός για τα Μεξικάνικα.
    Αποφεύγεις τηγανητά (όπως Enchiladas, Chimichangas, τα σκληρά τάκος) τα νατσος και το sour cream και το γουακαμόλε. Αποφεύγεις πιάτα με κιμά γιατί το πιο πιθανό ειναι να χρησιμοποιούν κρέας με τα περισσότερα λίπη. Προτιμάς Fajitas με κοτόπουλο και λαχανικά, προσθέτοντας την κόκκινη σάλτσα (σάλσα) που έχει ελάχιστα λιπαρά η τα μαλακά τάκος (αν τα έχουν) αυτά δηλαδή που σερβίρονται με μαλακή πίτα όχι με τα σκληρά τάκος και το γεμίζεις με πολλά λαχανικά, κόκκινη σάλτσα και λίγο κοτόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σταματήστε να τρώτε τα υποπροιόντα τύπου Milner dirollo fina και τέτοιες επεξεργασμένες εισαγώμενες μπούρδες! Τα πληρώνετε πανάκριβα στο βομό του marketing και της έκριξης των light προϊόντων και δεν σας προσφέρουν απολύτως τίποτα! Μην κάνετε σαν τις γιαγιάδες στην νηστεία που ζητάνε όλες νηστίσιμο τυρί!!! Αν είναι δυνατόν! Η τυροκομία από την φύση της στηρίζεται στα λιπαρά, σας φαίνεται φυσιολογικό τυρί χωρίς λιπαρά? Φέτα light! O Χριστός και η μάνα του!

    Προτιμήστε λίγο φέτα, λίγο παραδοσιακό κασέρι, ανθότυρο, μυζήθρα, μανούρι, η ελληνική τυροκομία έχει άριστα προϊόντα! Βάλτε απλά μέτρο στην διατροφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. to burrito κοτοπουλου ειναι καλη επιλογη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τυρί χωρίς λιπαρά, γάλα χωρίς λακτόζη ε άι στον άνεμο με τις επεξεργασμένες μπούρδες, τι άλλο θα σκαρφιστούνε πια για την υγεία μας; μπριζόλα χωρίς κρέας; αυγό χωρίς κρόκο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπορούμε να τρώμε Κατίκι Δομοκού, έχει λίγα λιπαρά από τη φύση του, και είναι πολύ νόστιμο.. Μοιάζει σαν τη μυζήθρα στη γεύση. Δοκιμάστε το...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα μπορούσατε να μας συστήσετε ένα καλό κίτρινο τυρί για ενήλικες?
    Ευχαριστώ θερμά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. γεια χαρα σε ολους.
    εχω μια ένσταση στην αρχική δημοσιευση.
    για κάποιον που παραδοσιακά ενδιαφέρεται για τη διατροφή του και δε πρόκειται πχ για το 4μηνο που αποφάσισε να χάσει τα 10 παραπανω κιλά του, οι θερμίδες δεν είναι τόσο σημαντικές όσο τα λιπαρά.
    εγώ θα προτιμησω κάτι που έχει μεν θερμίδες αλλά υψηλή διατροφική αξία, αλλά θα αποφύγω σίγουρα κάτι υψηλό σε τέτοιου είδους λιπαρά.
    οι θερμίδες είναι καύσιμο, δε μπορείς να τις αποφύγεις,ιδίως αν η δραστηριότητα σου το απαιτεί. απλά πρέπει να ξέρεις από πού να τις πάρεις.
    (σημείωση, δεν καταναλώνω τέτοιου είδους τυριά και ούτε σκοπεύω στο μέλλον)
    να στε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να δοκιμάσεις αυτό που κάνανε οι παπούδες και οι γιαγιάδες μας, μια σταλιά τυρί όταν είχαν λαδερό ή όσπριο, γιατί λόγω φτώχιας ήταν ακριβό. Για καθημερινό σνακ εκτός σπιτιού, μια δυο φέτες ψωμί με ελιές. Κάτω από 85 δεν πήγε κανένας με αυτή τη συνταγή. Τοστ ζαμπόν τυρί μαγιονεζες κτλ. είναι Ευρωπαϊκές αηδίες.

      Διαγραφή
  13. κύριε διαιτολόγε, έχω υψηλή χοληστερίνη, γι'αυτό προτιμώ τυριά χαμηλών λιπαρών. ωστόσο δεν γνωρίζω τα λιπαρά της φέτας. είναι παρόμοια με του μίλνερ? αν ναι θα την προτιμήσω, καθώς οι θερμίδες δεν με ενδιαφέρουν (έχω καλό βάρος). μπορείτε να μας πείτε τα λιπαρά των διαφόρων τυριών ανά 100 γ? ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχει κάνει ολόκληρη αναφορά με τρία άρθρα στα τυριά. Δες στην κεντρική σελίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. με αφορμη τη νηστεία, αποφασισα για'υτό το διαστημα να τρώω μόνο φυτικές τροφές. Ενδέχεται κάποια στιγμή να γίνω αυστηρα χορτοφάγος και απλώς θέλω να κάνω ένα πείραμα αυτές τις 40 μέρες. π΄ρόσεξα κι εγώ τα περίφημα νηστίσιμα τυριά, αλλά είμαι επιφθλακτική, γιατί η χρησιμότητα του τυριού έγκειται κυρίως σε πρωτείνη, ασβέστιο και βιταμίνη d, και απότι πρόσεξα, τα συστατικά τους είναι "περίεργα" με την έννοια της μη εξοικείωσης μου μαζί τους. θυμάμαι κάτι σαν "άμυλο πατάτασ", αν όχι άμυλο κτ από πατάτα τέλος πάντων. Μπορείτε να μου πείτε αν αυτά τα τυριά έχουν να μου προσφέρουν κάτι χρήσιμο διατροφικά; ή φτιάχνονται απλώς για να δίνουν σε όσους νηστεύουν την αίσθηση ότι τρώνε τυρί; είμαι ήδη ενήμερη για την καζείνη, αν και δεν την εντόπισα κάπου. όσο κι αν έψαξα στο ιντερνετ δεν βρήκα κάτι άλλο σχετικά με αυτά τα προϊόντα. θα με χαροποιούσε λοιπόν μια απάντηση από εσάς.σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. η παθολόγος μου, μου απαγόρεψε την φέτα. Μου πρότεινε κίτρινα τυριά με χαμηλά λιπαρά που είναι πλουσιότερα σε ασβέστιο. Ισχύει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο αν έχεις πίεση. Η φέτα έχει αντίστοιχα χαμηλά λιπαρά γιατί έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό. Δεν μετράει η περιεκτικότητα επί ξηρού. Ο γιατρός σας τα παίρνει από κάπου μάλλον.

      Διαγραφή
  17. Γιατί σου απαγόρεψε τη φέτα? Έχεις αλλεργία? Να σου συστήσει κάτι άλλο, έχει καλώς. Αλλά να σου απαγορέψει ένα Ελληνικότατο υγιεινό τυρί...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μου είπε ότι. αντιθέτως δεν είναι υγιεινό,εχει πολλά λιπαρά, χαμηλο σε ασβέστιο, ένα τυρί που έχει μόνο γεύση. Οχι δεν έχω αλλεργία, πρέπει να χάσω κιλά και να ρίξω την χοληστερίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οι θερμιδες εχουν σημασια οχι τα λιπαρα

      Διαγραφή
    2. πολυ απλα συνεχιζεις να τρως φετα απλα σε πιο μικρη μεριδα τοσο απλο

      Διαγραφή
    3. καλυτερα να περιορισεις τη φετα (το οτι ειναι ελληνικη δε σημαινει οτι δεν παχαινει :p) ωστοσο αν τρως λιγο μια φορα τη βδομαδα δε θα παθεις και τιποτα. παντως οσο πιο πολυ καταπιεζεσαι τοσο πιθανοτερο να τα παρατησεις.

      Διαγραφή
  19. Πες στον παθολογο σου να ΜΗΝ χωνεται σε πεδια αλλων Επιστημων...ας αρκεστει στα χαπακια, τις μαιμου αντιβιωσεις και τις αλοιφες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια ματιά στους διαθρεπτικούς πίνακες δε βλάπτει..

      Διαγραφή
    2. Το τι βλακεια μπορει να βγει απο το στομα ενος ψωροπερηφανου αστοιχειωτου μεν ξερολα δε αιλυναρα δε λεγεται. Γινατε επιστημονες πολιτικοι διατροφολογοι. Η φετα ειναι απο τα χειροτερα τυρια. Χαμηλη περιεκτικοτητα σε ιχνοστοιχεια και βιταμινες και πολυ λιπος. Το κιτρινο τυρι εχει λιγοτερα κορεσμενα λιπαρα επομενως λιγοτερη χοληστερινη και περισσοτερες πρωτεινες καθως και λιγοτερο αλατι. Γελοιοι αιλυνες παντωγνωστες αχρηστοι. Φαινεται τι ειστε απο το πως καταντησατε τη χωρα σας. Σιχαινομαι που γεννηθηκα εδω.

      Διαγραφή
    3. Θα ήταν πρέπον να μάθεις πρώτα όχι ορθογραφία, τα λάθη σου είναι δικό σου θέμα, αλλά το πως γράφεται η λέξη Έλληνας, είναι Ελληνες και όχι Αιλυνες (έλεος! ). όσο για το ότι σιχαίνεσαι που γεννήθηκες εδώ κανείς δεν σε κρατάει ο δρόμος ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα ΕΛΛΗΝΑΡΑ

      Διαγραφή
  20. Πολύ καλή προσέγγιση! Να προσθέσω οτι τα χαμηλά σε λιπαρά τυριά Milner (για τοστ) περιέχουν ως συντηρητικά νιτρώδη άλατα, τα οποία έχουν ενοχοποιηθεί ως πιθανώς καρκινογόνα. Τα ίδια συντηρητικά περιέχονται και στα περισσότερα αλλαντικά και είναι ένας από τους λόγους που τα αλλαντικά είναι βλαβερά για την υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή