5/5/11

Συμπληρώματα πράσινου τσαγιού, μάλλον όχι τόσο αποτελεσματικά.

Με το καλοκαίρι να πλησιάζει παρουσιάζονται πολλά συμπληρώματα με πράσινο τσάι που υπόσχονται πολλά και διάφορα. Ωστόσο Αμερικανοί ερευνητές του Υπουργείου Γεωργίας των Η.Π.Α. έδειξαν ότι η χημική σύσταση των συμπληρωμάτων διατροφής πράσινου τσαγιού δεν είναι το ίδιο με τον καταναλώνει κανείς πράσινο τσάι σε ρόφημα. Οι ερευνητές δείχνουν μέσα από την έρευνα τους ότι η διαδικασία παραγωγής και αποθήκευσης των συμπληρώματων έχει ως αποτέλεσμα την διάσπαση των ευεργετικών αντιοξειδωτικών ουσιών στο τσάι ενώ περιέχουν και άλλες ουσίες που συσχετίζονται με την διάσπαση των ευεργετικών ουσιών. Οι ερευνητές ανέλυσαν 20 συμπληρώματα από γνωστές μάρκες, 12 από αυτά ήταν σε μορφή χαπιού και 8 σε υγρή μορφή. Σύγκριναν τα επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών σε αυτά τα συμπληρώματα με φύλλα πράσινου τσαγιού και βρήκαν μεγάλες διαφορές σε ότι αφορά τα επίπεδα αυτών των ουσιών. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι αν και μπορεί να υπάρχουν και καλά συμπληρώματα, δεν υπάρχει τρόπος να το καταλάβει ο καταναλωτής διαβάζοντας τη λίστα των συστατικών αν είναι καλό συμπλήρωμα η όχι, και αμφισβητούν τον ισχυρισμό ότι το πράσινο τσάι σε συμπλήρωμα είναι το ίδιο με το να πίνεις πράσινο τσάι. Μην βιαστείς όμως να πας να αγοράσεις έτοιμο εμφιαλωμένο πράσινο τσάι,... είχαμε αναφερθεί σε παλιότερη έρευνα που έδειχνε ότι το εμφιαλωμένο πράσινο τσάι επίσης περιέχει ελάχιστες αντιοξεδωτικές ουσίες. Η καλύτερη λύση λοιπόν αν θες να λάβεις τις ευεργετικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού είναι να το φτιάξεις μόνος/η σου, είτε ζεστό είτε κρύο.

3 σχόλια:

  1. Διαιοτολόγε εσύ ξέρεις ποιας εταιρείας είναι καλά? Για παράδειγμα, εγώ είχα πάρει της Health Aid, και είχε αποτέλεσμα.
    Εσύ ξέρεις ποια να μην πάρουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα με ενδιέφερε η άποψή σας για τα συμπληρώματα λιπαρών ωμέγα-3. Τα παίρνω τακτικά επειδή δε μου αρέσει το ψάρι. Είναι ασφαλή; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι διαιτολόγε, κι εγώ θα ήθελα να ξέρω για τα συμπληρώματα Ω3. Αν και τρώω πολλά ψάρια, σκέφτομαι να τα πάρω.
    Πάντως Γιώργο, Ω3 έχουν κι άλλες τροφές, όχι μόνο τα ψάρια, και τα καρύδια για παράδειγμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή