4/11/11

Νέα Έρευνα: Οι διαφημίσεις βρεφικών προϊόντων ελαττώνουν τον θηλασμό.

Και μιας και μιλάμε για παιδική διατροφή, αναφερόμαστε σε μια νέα έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που έδειξε ότι οι γυναίκες που έχουν επηρεαστεί από διαφημίσεις για υποκατάστατο μητρικού γάλακτος η τους έχουν πει οι γιατροί για το έτοιμο γάλα έχουν τις διπλάσιες και τετραπλάσιες πιθανότητες αντίστοιχα να χρησιμοποιήσουν αυτά τα προϊόντα. Η έρευνα που έγινε στις Φιλιππίνες έδειξε ότι οι μητέρες αυτές είχαν 6,4 φορές περισσότερες πιθανότητες να σταματήσουν τον θηλασμό στον πρώτο χρόνο που σύμφωνα με τους ερευνητές αυτό αυξάνει τις πιθανότητες ασθένειας και θνησιμότητας του βρέφους. Η έρευνα φαίνεται να υποστηρίζει την απόφαση των Φιλιππίνων να περιορίσουν τις διαφημίσεις για βρεφικά γάλατα που μπορεί να αποθαρρύνει τις γυναίκες να θηλάσουν. Ο Διεθνής Κώδικας Εμπορίας των υποκατάστατων μητρικού γάλακτος, που χρηματοδοτείται από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και την UNICEF, δεν είναι νομικά δεσμευτική. Εναπόκειται σε κάθε χώρα για την εφαρμογή του κώδικα η να εφαρμόσει δικούς της νόμους. Η μελέτη αυτή θέλησε να εξετάσει αν το μάρκετινγκ των υποκατάστατων του μητρικού γάλακτος ήταν η αιτία για την την πτώση θηλασμού στη χώρα αυτή της Νοτιοανατολικής Ασίας, μία από τις πολλές χώρες της περιοχής όπου πολυεθνικές εταιρείες, πολέμησαν νομικά για το δικαίωμα να πουλάνε με επιθετικές στρατηγικές τα έτοιμα βρεφικά γάλατα. Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου τον Οκτώβριο του 2007 επιβεβαίωσε την εντολή του Υπουργείο Υγείας να ρυθμίζεται η διαφήμιση των υποκατάστατων του μητρικού γάλακτος. Θα απαγορεύονται όλοι οι ισχυρισμοί υγείας και διατροφής, αλλά απέτυχε να υποστηρίξει την πλήρη απαγόρευση της διαφήμισης, επικαλούμενοι την ελευθερία του λόγου. Τα στοιχεία του ΠΟΥ δείχνουν ότι...

ο αποκλειστικός θηλασμός στις Φιλιππίνες στους πρώτους 4 μήνες μειώθηκε από 47,3 τοις εκατό το 1998 στο 40,1 τοις εκατό το 2008. Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, 59,1 τοις εκατό των μητέρων θυμούνται να είδαν διαφήμιση για βρεφικό γάλα και το ένα έκτο ανέφερε ότι ένας γιατρός τους συνέστησε υποκατάστατο μητρικού γάλακτος. Όσες γυναίκες μπορούσαν να θυμηθούν διαφήμιση είχαν διπλάσιες πιθανότητες να ταΐσουν τα μωρά τους υποκατάστατο βρεφικού γάλακτος, ενώ σε αυτές που τους συστήθηκε από γιατρό είχαν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να δώσουν υποκατάστατο. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι "Παρά τη φτώχεια και την επιπλέον πίεση στο εισόδημα των νοικοκυριών που συσχετίζεται με τη χρήση έτοιμου γάλακτος το 41,1 τοις εκατό των βρεφών και των μικρών παιδιών είχαν τραφεί με τέτοια προϊόντα".
Θαυμάστε λοιπόν τις εταιρίες παιδικής διατροφής, που δεν το έχουν σε τίποτα να προωθούν τα προϊόντα τους ακόμα και σε χώρες όπου οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν σε μεγάλο βαθμό τη φτώχεια. Όχι μόνο προωθούν τα προϊόντα τους και διακινδυνεύεται η υγεία των βρεφών αλλά τους παίρνουν και τα λίγα λεφτά που έχουν.

3 σχόλια:

  1. Μην ξεχνάμε πως υπάρχει και ένα ποσοστό γυναικών που σταματά τον θηλασμό πολύ νωρίς για λόγους ... καλαισθησίας! Έχουν την εντύπωση πως το στήθος τους θα επανέλθει στην κατάσταση προ της εγκυμοσύνης!

    Μαίρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εξαιρετικό παράδειγμα της "δύναμης" της διαφήμισης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμένα πάντως το στήθος μου δεν έπεσε, παρότι μεγάλωσε 2 νούμερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. (μετράω ως τώρα 9 μήνες θηλασμού - τους τελευταίους 3 δίνω και στερεές τροφές)

    ΑπάντησηΔιαγραφή