29/3/12

ΚΡΙΤΙΚΗ: Χυμός Amita Motion. Η διατροφική του αξία οφείλεται σε εμπλουτισμό.

ΤΑ ΣΥΝ
* Δεν έχει λιπαρά
ΤΑ ΠΛΗΝ:
* Οι βιταμίνες που έχει προέρχονται κυρίως από πρόσθετες βιταμίνες

Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Ο γνωστός χυμός που αποτελείται από 9 διαφορετικά φρούτα με 7 βιταμίνες. Στα συστατικά διαβάζουμε ότι περιέχει χυμούς συμπυκνωμένων χυμών από μήλο, ροδάκινο, πορτοκάλι, σταφύλι, ανανά και γκρέιπφρουτ και πολτοί από ακτινίδιο, πάσιον και μάνγκο και βιταμίνες C, B6, B12, βιοτίνη, Ε, νιασίνη και φολικό οξύ. O συμπυκνωμένος χυμός είναι χυμός που τους έχει αφαιρεθεί το νερό, έτσι μεταφέρεται πιο εύκολα αλλά μπορεί να παίξει και ένα άλλο ρόλο: Όταν ξαναπροστίθεται το νερό μερικοί χυμοί περνάνε από μια διαδικασία απογύμνωσης όπου αφαιρείται το χρώμα, η γεύση και τα θρεπτικά συστατικά και αυτό που μένει είναι στην ουσία ένα ζαχαρόνερο. Έτσι μερικοί χυμοί μπορεί να μην περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα αλλά γλυκαίνονται με αυτό τον τρόπο. Γι' αυτό και γενικά είναι καλύτερα να προτιμάς χυμό από 1 φρούτο. Επίσης διαφημίζεται ως χυμός με 7 βιταμίνες, δίνοντας την εντύπωση ότι οι βιταμίνες προέρχονται από τα 9 φρούτα, αλλά τελικά προέρχονται από τις πρόσθετες τεχνητές βιταμίνες. Αν οι χυμοί και πολτοί είχαν διατηρήσει τις βιταμίνες τους δεν θα ήταν αναγκαίο ο εμπλουτισμός του χυμού. Ενώ ο χυμός έχει εμπλουτιστεί και με βιταμίνες που δεν υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες έτσι και αλλιώς σε αυτά τα φρούτα όπως βιταμίνη Ε και βιοτίνη. Τέλος μην ξεχνάμε ότι τα φρούτα είναι πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών και που σε αυτό τον χυμό (και στους περισσότερους συσκευασμένους χυμούς) δεν υπάρχουν, γιατί αν υπήρχαν σίγουρο θα το διαφήμιζαν. ΤΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΗΡΕ;
 
Ναι ο χυμός είναι πιο υγιεινός από μία σοκοφρέτα, αλλά δεν αποτελεί ακριβώς φρούτο αλλά μια επεξεργασμένη μορφή φρούτου χωρίς τα καλά του φρούτου: Δεν έχει τις φυτικές ίνες ούτε τις αντιοξειδωτικές ουσίες ενός φρούτου, επιπλέον είναι συμπυκνωμένη μορφή θερμίδων και τα φυσικά σάκχαρα (όχι ακριβώς φυσικά) μπορεί και να βλάψουν και τα δόντια, ειδικά σε παιδιά. Εάν έχετε παιδιά μην έχετε την ψευδαίσθηση ότι αν πίνει χυμό του κάνετε καλό, τα παιδιά πρέπει να περιορίζονται σε 1/2 ποτήρι την ημέρα (μάθε περισσότερο εδώ). Το συμπέρασμα είναι ότι αν θες να λάβεις τις ευεργετικές ουσίες φρούτων, φάε το φρούτο, οι συσκευασμένοι χυμοί όχι μόνο είναι πηγή θερμίδων που δεν χορταίνουν, στην ουσία είναι απλά ένα υγρό με γεύση φρούτων και εμπλουτισμένο με βιταμίνες.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΑ KOYTAKI (330 ml): Θερμίδες: 151, Υδατάνθρακες: 35 γρ., Πρωτεΐνη: 1,3 γρ., Λιπαρά: 0 γρ.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Συστατικά: 9/10
Λιπαρά: 10/10
Θερμίδες: 8/10
Φυτικές Ίνες: 4/10
Αποτελεσματικότητα/Χρησιμότητα: 5/10
ΣΥΝΟΛΟ: 7,2/10

4 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε γράφεις στην πρώτη παράγραφο "Γι' αυτό και γενικά είναι καλύτερα να προτιμάς χυμό από 1 φρούτο.".

    Μήπως εννοείς το αντίθετο? Ότι είναι καλύτερα δηλαδή να προτιμάμε ένα φρούτο αντί για χυμό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι εννοούμε ότι αν αποφασίσεις να πιειες χυμό, διάλεξε χυμό που αποτελείται από χυμό μόνο ενός φρούτου (π.χ, μόνο πορτοκάλι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αααα τώρα καταλάβα. Ευχαριστώ πολύ. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διετολιγε και του χυμους και τα αλλα φρουτα με κιτρικο οξυ να μην τα καταναλωνουμε μιπος ειναι καρκινογονα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή