29/11/11

6 λόγοι που δεν αδυνατίζεις όταν κάνεις δίαιτα. Μέρος Δεύτερο.

4. Τρως μια φορά την ημέρα. Είναι μια συνήθεια που έχουν πολλά άτομα: πίνουν καφέ όλη μέρα και τρώνε ένα κανονικό γεύμα μόνο όταν πάνε σπίτι το βράδυ. Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν δεν τρώμε για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτό συμβάλει στην αύξηση βάρους. Στο τέλος της ημέρας η πείνα και η κούραση μας οδηγεί σε κακές διατροφικές επιλογές, κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού σε μικρό χρονικό διάστημα και μπορεί να συνεχίσουμε να τσιμπολογάμε όλη νύχτα, και φυσικά όλα αυτά συμβάλουν στην κατανάλωση πολλών θερμίδων από όχι απαραίτητα θρεπτικές τροφές. Πέρα από αυτό, τα συχνά γεύματα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και με τη σειρά του τα επίπεδα ινσουλίνης που παίζουν ρόλο στον αποθήκευση λίπους.
5. Δεν τρως αρκετά. Λιγότερες θερμίδες δεν σημαίνει και μεγαλύτερη απώλεια βάρους. Ακούγεται περίεργο αλλά αν καταναλώνεις πολύ λίγες θερμίδες τότε και ο μεταβολισμός πέφτει και ο οργανισμός νομίζει ότι λιμοκτονεί και αποθηκεύει περισσότερες θερμίδες αντι να τις καίει.
6. Είναι θέμα υγείας. Αν διαπιστώσεις ότι...

όσο και να γυμνάζεσαι και να προσέχεις τη διατροφή σου δεν χάνεις βάρος τότε μπορεί να υπάρχουν λόγοι υγείας. Παθήσεις που χαρακτηρίζονται από ορμονικές διαταραχές επηρεάζουν το βάρος. Για παράδειγμα η ινσουλινοαντίσταση όπου η ινσουλίνη παραμένει σε υψηλά επίπεδα και προκαλεί μια διαδικασία όπου ο οργανισμός αποθηκεύει πιο εύκολα λίπος. Παρατηρείται στο μεταβολικό σύνδρομο αλλά και στο σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Ο υποθυρεοειδισμός επίσης, είναι μια κατάσταση όπου θυρεοειδής αδένας δεν παράγει την απαραίτητη ποσότητα θυρορμονών που οδηγεί σε δυσλειτουργία του μεταβολισμού.

Η σωστή διάγνωση στον κατάλληλο ιατρό είναι απαραίτητη.

14 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε πολύ διαιτολόγε.
    Εγώ νομίζω ότι ζω την πέμπτη περίπτωση, όταν δηλ. καποιος δεν τρώει αρκετά. Αλλά ειναι λίγο φαύλος κύκλος. Όταν δεν τρώω αρκετά, χάνω ελάχιστα βάρος αλλά σταθερά. Όταν φάω λίγο παραπάνω, αμέσως παχαίνω. Αν φάω πολύ λοιπόν, φοβάμαι μήπως πάρω αρκετό βάρος.. :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο φόβος είναι αναμενόμενος, ωστόσο η αύξηση βάρους συνήθως είναι προσωρινή μέχρι να συνηθίσει ο οργανισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα το προσπαθήσω τότε, άλλωστε τώρα με το κρύο, όσο να ναι θέλω περισσότερο φαγητό.
    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαιτολόγε είναι αλήθεια ότι πρόσφατες έρευνες απενεχοποίησαν το αυτό για την αύξηση της χοληστερίνης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγγνώμη, το "αυγό" ήθελα να γράψω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μιας και αναφέρθηκε από τον ανώνυμο των 12:57 κ. διατροφολόγε, θα ήθελα να προτείνω να ανοίξουμε μια συζήτηση για τα αυγά. Ο αμερικάνος ας πούμε "εναλλακτικός" Μέρκολα, συνιστά να τα καταναλώνουμε ωμά (φυσικά βιολογικά), έχει δίκιο? Και πόσα αυγά την εβδομάδα? Επίσης λέει ότι δεν πρέπει να ξοδεύουμε τα € μας, σε ακριβά αυγά που λένε ότι είναι εμπλουτισμένα σε ω-3, διότι αυτό είναι εντελώς παραπλανητικό, εσείς τι λέτε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα μιλήσουμε για το αυγό και για αυτές τις ερωτήσεις σε μελλοντική ανάρτηση. Ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εμείς ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. To site σας είναι πολύ καλό και το επισκέπτομαι σχεδόν καθημερινά. Παρ’όλα αυτά σε αυτό το άρθρο έχω 2 ενστάσεις. Πρώτον, ποτέ δεν έχει αποδεδειχθεί ότι το να τρως μια φορά τη μέρα σε κάνει να αποθηκεύεις περισσότερο λίπος. Όποτε συγκρίνουν ισοθερμιδικές δίαιτες, η απώλεια βάρους και λίπους είναι ίδια ανεξάρτητα από τη συχνότητα γευμάτων. Οπότε, οι τυχόν διαφορές στο βάρος που παρατηρούνται ανάμεσα σε άτομα που τρώνε συχνά και σε άτομα που τρώνε αραιά γεύματα, ίσως έχει να κάνει αποκλειστικά και μονό με τη πρόσληψη τροφής. Κατά πάσα πιθανότητα το να τρως συχνά σε κάνει να τρως κάπως λιγότερο.

    Επίσης η μη απώλεια βάρους, δεν μπορεί να οφείλεται στο ότι κάποιος τρώει πολύ λίγο. Αν μπεις σε αυστηρή δίαιτα ο μεταβολισμός σου απλά θα μειωθεί. Η μείωση αυτή ποτέ δεν είναι ίση ή μεγαλύτερη από το θερμιδικό έλλειμμα. Αυτό σημαίνει ότι θα αδυνατίζεις με πιο αργούς ρυθμούς από ότι περίμενες, αλλά δεν θα σταματήσεις να χάνεις βάρος. Αν δεν ίσχυε αυτό θα βλέπαμε ανορεξικούς ή ανθρώπους που λιμοκτονούν να παραμένουν υπέρβαροι. Οπότε αντί για το «Δεν τρως αρκετά» περισσότερο ταιριάζει το «Τρως περισσότερο από ότι νομίζεις».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Ωστόσο ίσως παρερμηνεύσατε τη ανάρτηση, γιατί τα σχόλια σας δεν διαφέρουν από αυτά που αναφέραμε και εμείς στην ανάρτηση μας. Αν διαβάσετε καλά την ανάρτηση θα διαπιστώσετε ότι δε υποστηρίζουμε αυτά που αναφέρετε. Αυτά που γράφουμε τα στηρίζουμε πάντα σε έρευνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το άρθρο υποστηρίζει ότι οι λόγοι που κάποιος δεν χάνει βάρος μπορεί να είναι ότι τρώει μια φορά τη μέρα ή ότι δεν τρώει αρκετά. Αναφέρετε ότι «τα συχνά γεύματα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και με τη σειρά του τα επίπεδα ινσουλίνης που παίζουν ρόλο στον αποθήκευση λίπους». Αυτό δεν υπονοεί ότι αν κάποιος τρώει συχνά αποθηκεύει λιγότερο λίπος? Το πρόβλημα είναι ότι κάτι τέτοιο δεν έχει αποδεδειχθεί. Σίγουρα η μεταγευματικη αποθήκευση λίπους θα είναι μικρότερη αν καταναλώσεις ένα μικρότερο γεύμα από ότι αν καταναλώσεις ένα μεγαλύτερο γεύμα, όμως η συνολική αποθήκευση λίπους μέσα στη μέρα θα κριθεί από το σύνολο των θερμίδων που θα καταναλώσεις. Με λίγα λόγια, η πεποίθηση ότι τα συχνά γεύματα προσφέρουν κάποιο μεταβολικό πλεονέκτημα έχει διαψευστεί από όλες τις τελευταίες έρευνες. Συγγνώμη που επιμένω τόσο πολύ στις λεπτομέρειες, αλλά το site σας είναι μια από τις ελάχιστες πηγές έγκυρης διατροφικής πληροφόρησης στα ελληνικά και τέτοιες πληροφορίες μοιάζουν με παραφωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Ωστόσο θα πούμε ότι σαφώς υπάρχουν έρευνες (όχι πολλές) που έχουν γίνει για την συχνότητα γευμάτων και την παχυσαρκία όπως και επίσης με τα επίπεδα ινσουλίνης. Κάντε μία έρευνα στη βιβλιογραφία και θα βρείτε αυτές τις έρευνες. Οι έρευνες στις οποίες ίσως να αναφέρεσαι συγκρίνουν 3 γεύματα με 6 γεύματα την ημέρα, εδώ μιλάμε για 1 γεύμα την ημέρα. Και πάλι θα το πούμε: δεν γράφουμε κάτι εδώ αν δεν υποστηρίζεται από επιστημονικά στοιχεία ακριβώς γιατί θέλουμε να προσφέρουμε έγκυρες πληροφορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διάβασα στα σχόλια ότι αναφέρεστε για το αυγό. Θέλω Διαιτολόγε να ελέγξετε το άρθρο μου που αναφέρεται στο αυγό και άμα θελήσετε να σχολιάσετε ή και να πάρετε στοιχεία από εδώ. Αν βρήτε λάθη, πρακαλώ να το πείτε άφοβα. Η αλήθεια δεν είναι ή το ένα ή το άλλο. Είναι πάντα κάπου στο ενδιάμεσο. Σωστά? :-)
    http://stonkamva.blogspot.com/2010/06/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ευχαριστούμε για τα σχόλια σου, ωστόσο δεν ελέγχουμε άρθρα η αναρτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή