19/6/10

ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΕΣ: Δίαιτα Διαιτολόγου

Βασικά επισκέπτεσαι έναν διαιτολόγο και σου δίνει μία εξατομικευμένη δίαιτα και σε παρακολουθεί για ένα συγκεκριμένο διάστημα. Τα συν και πλην εδώ δεν μπορούν να αναφερθούν ξεκάθαρα για τον απλούστατο λόγο ότι οι ικανότητες και οι γνώσεις και η αντιμετώπιση των διαιτολόγων διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό, ακόμα και αν έχουν παρόμοιες σπουδές.

Τι πρέπει να περιμένεις από έναν καλό διαιτολόγο:
1. Ολοκληρωμένη αρχική αξιολόγηση, όχι μόνο ζύγισμα, λιπομέτρηση (με διάφορα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα που τελικά δεν είναι και τόσο απαραίτητα), αλλά διατροφικό ιστορικό (τι τρως, τι δίαιτες έχεις κάνει στο παρελθόν, εμπόδια, ψυχολογία) και ιατρικό ιστορικό. Αυτό θα πρέπει να διαρκέσει 45 λεπτά τουλάχιστον.
2. Εξατομικευμένη δίαιτα. Η δίαιτα που θα σου δώσει ο διαιτολόγος πρέπει να έχει γραφτεί για τις δικές σου ανάγκες, π.χ. αν έχεις πει ότι δεν σου αρέσουν οι ντομάτες, το διαιτολόγιο σου δεν πρέπει να περιλαμβάνει ντομάτες. Η για παράδειγμα αν δεν τρως μεγάλο πρωινό, ο διαιτολόγος πρέπει να βρει μία λύση που να συμφωνείτε και οι δυο. Δυστυχώς πολλόί διαιτολόγοι χρησιμοποιούν προγράμματα που εισάγοντας βάρος, ηλικία κτλ. στο πρόγραμμα, σου βγάζει μία δίαιτα. Πάντα υπήρχε αυτή η νοοτροπία, και πριν δημιουργηθούν αυτά τα προγράμματα για παράδειγμα υπήρχαν έτοιμες δίαιτες με διάφορα επίπεδα θερμίδων που δίνονται στους πελάτες από ιατρούς και διαιτολόγους. Αν σου φαίνεται ότι η δίαιτα δεν αντικατοπτρίζει αυτά που έχεις αναφέρει, πες του/της το. Να ξέρεις ο διαιτολόγος δεν πρέπει να σου επιβάλλει τη δίαιτα του/της. Πρέπει να υπάρχει συμφωνία μεταξύ ασθενή/διαιτολόγου...

3. Θα πρέπει να σε βλέπει ο ίδιος ο διαιτολόγος. Πολλοί διαιτολόγοι, ειδικά οι πιο γνωστοί, στις επόμενες συναντήσεις βάζουν τους βοηθούς τους η μαθητευόμενους να σε δουν. Δεν θα πρέπει σε καμιά περίποτωση να το δεχτείς. Πρώτον γιατί η διατροφική παρακολούθηση ατόμου πρέπει να γίνεται από έναν διαιτολόγο, γιατί αυτό το άτομο γνωρίζει τις δυσκολίες, την πρόοδο σου κτλ. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί εσύ πληρώνεις για να δεις το συγκεκριμένο διαιτολόγο και όχι το βοηθό του.
4. Να σου αφιερώνει χρόνο. Αν στις επόμενες συναντήσεις σου αφιερώνει μόνο 5 λεπτά, ζήτησε να σου αφιερώνει περισσότερο χρόνο η άλλαξε διαιτολόγο.
5. Τέλος η αξία του διαιτολόγου βρίσκεται περισσότερο στο γεγονός της υποστήριξης και όχι τόσο της δίαιτας. Της ικανότητας δηλαδή του διαιτολόγου να σε βοηθά να βρίσκεις λύσεις, να ξεπερνάς εμπόδια και ενοχές όταν δεν ακολουθείς τη δίαιτα όπως πρέπει. Και φυσικά να σε βοηθήσει να καθιερώσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες στη ζωή σου.

Και φυσικά πριν επισκεφτείς οποιονδήποτε διαιτολόγο μάθε που και τι έχει σπουδάσει: πρέπει να είναι απόφοιτοι του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Διατροφής και Διαιτολογίας, του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης, Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας, η να έχουν Αναγνωρισμένα ισότιμα πτυχία αλλοδαπής.
 
Τα ΣΥΝ: Με ένα καλό διαιτολόγο μπορεί να έχεις καλά αποτελέσματα και να βρεις τη δίαιτα που σου ταιριάζει.
Τα ΠΛΗΝ: Με έναν κακό διαιτόλογο, μπορεί να καταλήξεις με λιγότερα λεφτά, καμία διαφορά στο βάρος η προσωρινή απώλεια, και κακές πληροφορίες.

7 σχόλια:

  1. Εσύ άραγε που κάνεις αβίαστα κριτική σε όλους και σε όλα, ως "διαιτολόγος" σε πλήρη ανωνυμία, δεν μας είπες τι πτυχία έχεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παπαρούνης Δημήτρης19 Ιουνίου 2010 - 2:58 μ.μ.

    Τα ξανάπαμε ως ανώνυμος εσύ κάνεις κριτική για την ανωνυμία του "διαιτολόγου"? Μας έδωσε 5 συμβουλές δε μας έδωσε δίαιτα να κανουμε και επίσης αυτά που λέει ο άνθρωπος τα ξέρουμε όλοι λίγο πολύ, απλά με την επανάληψη δεν ξεχνιόμαστε. Από όταν ξεκίνησα να διαβάζω το blog έχω χάσει 12 κιλά κι έχω ανακτήσπει το μεγαλύτερο μέρος της αυτοεκτίμησής μου.

    Φιλικά,

    Παπαρούνης Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ δεν δίνω συστάσεις για το ποιο τρόφιμο είναι καλό και ποιο όχι, πως πρέπει να πράττουν οι διαιτολόγοι, ούτε δίνω συμβουλές...Συμβουλές δίνουν μόνο οι ειδικοί...Ας μας πει λοιπόν ο διαιτολόγος που σπούδασε (όπως ο ίδιος μας προτρέπει να μαθαίνουμε..) και ας απαντά ο ίδιος και όχι εσύ που αναιρείς αυτά που λέει...διατυμπανίζεις πως έχασες κιλά επειδή διάβασες ένα blog το οποίο σε καμία περίπτωση δεν δίνει και δεν μπορεί να δώσει εξατομικευμένες οδηγίες που "παίζουν" με την υγεία του άλλου...Δηλαδή τι μας προτείνεις? όσοι θέλουν να χάσουν βάρος να διαβάζουν ανώνυμα blogs? Οχι τίποτα άλλο αλλά ο "διαιτολόγος" μιλά για εξατομικευμένες δίαιτες πιο πάνω βάση των αναγκών του κάθε ανθρώπου..

    Επίσης φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 110% Συμφωνω με τον ανωνυμο...Ποσο δικιο εχεις..Με αυτα που διαβαζω εδω σε παρα πολλα συμφωνω μιας και ειμαι 100% φυσικος αθλητης bodybuilding και εδω και 4 χρονια εχω αποκτησει παραπολλες γνωσεις σε διατροφη και προπονηση ωστε να εχω ενα παρα πολυ καλο σωμα και την υγεια μου! Αλλα η αρνητικη κριτικη σε ολους και σε ολα και χωρις ονοματα και πτυχεια οπως λες με βρισκει συμφωνο...Και εγω διατηρω την ανωνυμια μου καθως ειναι ιντερνετ και δεν δινω τα στοιχεια μου ετσι.Και για μια απλη συμβουλη που πιανει παντα..Θες να αδυνατισεις?πειθαρχια και υπομονη!!Αεροβια σωστη-πολλα μικρα γευματα ωστε να ανεβει ο μεταβολισμος και αρχικα βασισμενα στην πρωτεινη με αφθονες σαλατες.Οταν φτασει καποιος εκει που θελει ανεβαζει λιγο υδατανθρακεσ σταθεροποιει το μετβολισμο του και κανει συντηρηση.Δεν ειμαι διαιτολογος απλα αυτη ειναι η βασικη θεωρια..Το οτι καποια φαγητα πρεπει να τα αποφευγουμε και να ξερουμε να διαβαζουμε ετικετες ωφειλουν να τα ξερουν οσοι θελουν να εχουν την υγεια τους και να προσεχουν το σωμα του... Τελειως Φιλικα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α και επισης εχω παει σε διαιτολογο τον πρωτο χρονο που αρχισα να αθλουμαι και εφτασα μεν σε μονοψηφιο ποσοστο λιπους ομως δεν ημουν ικανοποιημενος μιας και μονος μου εφτασα 3 χρονιες σερι σε πολυ καλυτερη φυσικη κατασταση..Ποιο ειναι το θεμα πηγα ξανα απο περιεργια για λιπομετρηση ενω ειχα μετρηθει 3 φορεσ με μονοψηφιο ποσοστο λιπους και με βγαλαν στο 15% ενω κυριολεκτικα ημουν μονο δερμα..Ο λογος??θελαν να κανω διατροφη να παρουν λεφτα...Απλα πραγματα...Και καποιες απτις τελεφτεας τεχνολογιας μεθοδους λιπομετρησης ειναι απλα για κλαματα... Συγνωμμη για την πολυλογια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δλδ θέλετε να πείτε ότι για να κόψεις την coca-cola, τα καθημερινά γλυκά, τα πιτόγυρα, τις πίτσες, τα 5 ποτά το Σάββατο, τις υγιεινότατες ποικιλίες με αλλαντικά, τις 5 φέτες ψωμί μπλούμ στη χωριάτικη με 10 κουταλιές λάδι και τα βραδυνά γουρουνιάσματα σε παντός είδους μεζεδοπωλεία, πρέπει να πάτε σε "ειδικό υγείας"; Έπραξα το ίδιο που έκανε και ο φίλος bodybuilder, έκοψα ή αντικατέστησα τα παραπάνω (πχ σόδα αντί για κόκα κόλα), τρώω λιγότερο και περισσότερες φορές και χάνω κιλά. Το 2003 ήμουν 83 κιλά και το 2010 έφτασα τα 126 με καθιστική ζωή και χάλια διατροφή. Όπως προείπα το να κόψει κάποιες τροφές κάποιος δεν είναι απαραίτητα κακό(να μπορούν τα παραπάνω να θεωρηθούν τροφές). Πειράζει που μέσα από το blog βρήκα αυτό το ψυχολογικό στήριγμα που άλλοι πληρώνουν σε διαιτολόγους για να το έχουν;

    Φιλικά,

    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είμαι καινούργια αναγνώστρια του blog και διαβάζοντας τώρα τα σχόλια παραπάνω θα ήθελα να ρωτήσω το παιδι που κάνει bodybuilding πως εφτασε στο μονοψήφιο αριμό λίπους και αν αυτό ειναι καλό. Ασχολούμε τους τελευταίους 4 μηνες με τη γυμναστική και τη διατροφή μου έχω κάπου στο 23% λίπος και προσπαθώ να βελτιώσω το σώμα μου. Ψάχνω πάρα πολύ τι πρέπει να τρώω, έχω ρωτήσει και διαιτολόγο αλλά δεν έχω πάρει συγκεκριμένη απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή