19/7/10

Πως να καταλάβεις αν οι ετικέτες τροφίμων λένε ψέματα. Μέρος Πρώτο.

Κάνοντας τις κριτικές των προϊόντων διαπιστώσαμε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι διατροφικές πληροφορίες αλλά και η ετικέτα χρησιμοποιείται όχι για να δώσει χρήσιμες πληροφορίες στο καταναλωτή αλλά για να πουλήσει το προϊόν. Αρχίζουμε με τα 3 πιο συνηθισμένα ψέματα:
1. Ολικής Αλέσεως. Σχεδόν όλα τα αμυλούχα προϊόντα έχουν πια αυτόν τον ισχυρισμό στις συσκευασίες τους. Μπισκότα ολικής, φρυγανιές ολικής, δημητριακά ολικής. Το θέμα εδώ είναι ότι η ύπαρξη μιας μικρής ποσότητας ολικής αλέσεως (αλευριού) δημητριακού τους επιτρέπει να γράφουν «ολικής αλέσεως» στην ουσία η διαφορά είναι πολύ μικρή, ενώ μπορεί η «ολικής αλέσεως» εκδοχή να περιέχει περισσότερα σάκχαρα και την ίδια ποσότητα φυτικών ινών.
2. Φυτικές ίνες. Έχει γίνει της μόδας οι εταιρίες να προσθέτουν ελάχιστο ολικής αλέσεως αλεύρι σε ένα προϊόν η και καθόλου αλλά μετά να το φορτώνουν με «τεχνητές» φυτικές ίνες, για να γίνει υποτίθεται πιο υγιεινό...
Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη αμερικάνικη έρευνα αυτές οι «ίνες» δεν έχουν την ίδια δράση με τις πραγματικές φυτικές ίνες, για παράδειγμα δεν θα ρίξουν τη χοληστερίνη σου, ούτε θα σε βοηθήσουν να πας στη τουαλέτα.
3. Μερίδες. Είναι γνωστό οτι οι εταιρίες τροφίμων μας κοροϊδεύουν εντελώς με την υποτιθέμενη μερίδα που βάζουν στη διατροφική αξία των προϊόντων τους. Για παράδειγμα 30 γρ. δημητριακά είναι πολύ μικρή ποσότητα, η 100 ml για το χυμό ενώ η συσκευασία είναι 250 ml.

3 σχόλια:

  1. Πολύ σωστά τα γράφεις, 30 γρ. δημητριακά πρωινού με 125 ml γάλα δεν είναι μερίδα για άνθρωπο, αλλά για ποντικάκι.
    Πολλές συσκευασίες (375 γρ.) δημητριακών πρωινού, γράφουν ότι βγάζουν 12 μερίδες.
    Εγώ τυχαίνει να είναι “γνώστης”, είμαι διαιτολόγος, διαβάζω τακτικά αυτά που αναγράφουν οι συσκευασίες τροφίμων, ιδικά σε καινούρια προϊόντα και σε ορισμένα δυσκολεύτηκα κι εγώ να βγάλω άκρη.
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχετικα με τα τροφιμα ολικης αλεσης τι πρεπει να ελεγχουμε για να καταλαβουμε αν οντως αξιζει να τα αγοραουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα αναφερθούμε σε μελλοντική ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή