20/7/10

Πως να καταλάβεις αν οι ετικέτες τροφίμων λένε ψέματα. Μέρος Δεύτερο.

3. Συστατικά. Στις κριτικές μας θα δείτε ότι αναφερόμαστε συχνά στο πόσες μορφές ζάχαρης υπάρχουν στο συγκεκριμένο προϊόν, μπορεί να υπάρχουν και 3-4 διαφορετικές μορφές. Αυτό σημαίνει ότι ενώ τα πρώτα συστατικά στη λίστα είναι αυτά που υπάρχουν σε μεγαλύτερη ποσότητα, και που συνήθως είναι το αλεύρι, αν προσθέσεις όλες τις διαφορετικές μορφές ζάχαρης, τελικά μπορεί η ζάχαρη να είναι αυτή που υπάρχει σε μεγαλύτερη ποσότητα αλλά επειδή παρουσιάζεται σε πολλές μορφές δεν βρίσκεται ψηλά στη λίστα.
4. Χωρίς ζάχαρη. Πολλά προϊόντα που περιμένεις να περιέχουν ζάχαρη αλλά και πολλά που δεν περιμένεις (π.χ. κράκερ) έχουν και τις "χωρίς" ζάχαρη εκδοχές τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις περιέχουν την ίδια ποσότητα επεξεργασμένων υδατανθράκων...
που έχουν σχεδόν την ίδια δράση στον οργανισμό με τη ζάχαρη και τον ίδιο αριθμό θερμίδων
5. Με Χ βιταμίνες και σίδηρο. Ειδικά τα προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά έχουν αυτό τον ισχυρισμό. Τα προϊόντα αυτά συνήθως περιέχουν πολλή ζάχαρη και λιπαρά αλλά τα εμπλουτίζουν με βιταμίνες και δια μαγείας γίνεται από ανθυγιεινό γίνεται υγιεινό. Δεν είναι όμως.

4 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό το σχόλιο και το Blog σας. Συγχαρητηρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά σας αξίζουν συγχαρητήρια για το blog..Ομολογώ πως είμαι μία απ' τους καταναλωτές που παραμυθιάζουν τόσα χρόνια εταιρίες με ''light'' και άλλα τέτοια προιόντα..αλλά δεν μπορώ να σας κρύψω ότι ΕΧΩ ΤΡΟΜΑΞΕΙ!!!!! Ειλικρινά έχω μπερδευτεί με το τί πρέπει να τρώω..Και μέχρι τώρα υποτίθεται ότι το έψαχνα κιόλας στα συστατικά..χαχα..ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΡΟΙΔΟ! Εχω διαβάσει και τα σχετικά άρθρα για την υγιεινή διατροφή αλλά μάλλον χρειάζομαι περαιτέρω καθοδήγηση..Ελπίζω να βρω κι άλλες απαντήσεις στο μέλλον στο blog με πιο αναλυτικές συμβουλές για την υγιεινή διατροφή..Θα σας παρακολουθώ..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω μείνει έκπληκτη από όλα όσα γράφετε!!! Πραγματικά μας βοηθάνε πολύ τα όσα γράφετε!! Συνεχίστε την τέλεια δουλειά σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή