9/1/11

Νέος χρόνος, όχι δίαιτες αλλά καλύτερες διατροφικές συνήθειες.

Περιμέναμε να περάσει και η πρώτη εβδομάδα του χρόνου για να αναφερθούμε σε αυτό που τόσοι πολλοί άνθρωποι θέλουν (η νομίζουν ότι πρέπει) να κάνουν: δίαιτα. Σε όλα τα περιοδικά και εφημερίδες εμφανίστηκαν τα αναμενόμενα άρθρα για το πως να χάσεις τα κιλά των γιορτών (που τελικά δεν είναι τόσα όσα νομίζαμε), για αποτοξίνωση (που επιστημονικά δεν υποστηρίζεται), για διάφορες δίαιτες κτλ. κτλ. Όλα αυτά μας ενθουσιάζουν αρχικά αλλά μετά από λίγες εβδομάδες η πλειοψηφία των ανθρώπων έχουν επιστρέψει στις παλιές τους συνήθειες, και όταν πλησιάσει το καλοκαίρι τρέχουν πάλι στα γυμναστήρια, στους διαιτολόγους και στους ιατρούς, κάνουν δίαιτες και παίρνουν συμπληρώματα. Αυτά τα άρθρα που λέτε, δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες: χάσε 5 κιλά σε δυο εβδομάδες (η ακόμα και σε 1 εβδομάδα), άλλαξε το σώμα σου για πάντα κτλ. Ωστόσο αυτές οι υπερβολικές προσδοκίες δημιουργούν το πρόβλημα. Στοιχεία δείχνουν ότι οι προσδοκίες που έχουμε όταν ξεκινάμε δίαιτα είναι παράγοντας αποτυχίας. Με λίγα λόγια αν περιμένεις να χάσεις πολλά κιλά στην αρχή μιας δίαιτας θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποτύχεις, γιατί απλούστατα δεν θα δεις τα αποτελέσματα που περίμενες. Ένας δεύτερος παράγοντας αποτυχίας είναι οι επανειλημμένες απόπειρες για να χάσεις βάρος. Αν δηλαδή έχεις κάνει αρκετές δίαιτες στο παρελθόν (πάνω από 3 το χρόνο) τότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποτύχεις και τώρα. Οι δίαιτες με την έννοια που το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι άνθρωποι, μόνο προβλήματα δημιουργούν τελικά, και αντί να εστιάσουν τα ΜΜΕ αλλά και η επιστημονική κοινότητα (διαιτολόγοι, ιατροί κτλ) στην αλλαγή συνηθειών, συνεχίζουν να προωθούν δίαιτες γιατί αυτό πουλάει και γιατί αυτό έχουμε μάθει. Εμείς λοιπόν θα κάνουμε κάτι πιο βαρετό, ξεκινάμε με αλλαγή συνηθειών. Εδώ δεν θα δείτε διαιτολόγια και μενού, αντί γι αυτό από αύριο και κάθε εβδομάδα θα... προτείνουμε 3 αλλαγές που αν σου γίνουν συνήθεια θα έχουν αποτέλεσμα, ναι μόνο 3 αλλαγές την εβδομάδα- όχι 13, άλλωστε για να σου γίνει κάτι συνήθεια πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 2 εβδομάδες. Δεν χρειάζεσαι να αλλάξεις όλη σου τη διατροφή σε ένα βράδυ, και ούτε και γίνεται τελικά. Μπορείς όμως να κάνεις μικρές αλλά εστιασμένες αλλαγές στο τρόπο που τρως.

3 σχόλια:

  1. αχ ρε διαιτολογε μπραβο! ετσι σιγα σιγα και στα8ερα!! σε ευ
    χαριστω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτική δουλειά συγχαρητήρια και ευχαριστούμε για όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. συγχαρητηρια για το μπλογκ σας...ειναι οτι καλυτερο εχω βρει στο ιντερνετ και με καλυπτει πληρως! ευχαριστουμε για ολες τις συμβουλες σας..προσωπικα με εχετε βοηθησει παρα πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή