16/11/11

Άδικα κατηγορούνται τα αναψυκτικά; Η είναι παιχνίδι των διατροφικών εταιριών;

Ευχαριστούμε τον αναγνώστη που αναφέρθηκε σε ένα άρθρο γραμμένο από διαιτολόγο σχετικά με την απενοχοποίηση των αναψυκτικών. Βασικά το άρθρο μας λέει ότι τα αναψυκτικά δεν είναι τόσο κακά τελικά. Το άρθρο είναι ένα τέλειο παράδειγμα που δείχνει τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρίες τροφίμων. Μιλάμε για στρατηγικές που περιέγραψαν σε αναφορά τους, 2 καθηγητές Διατροφικής Πολιτικής των Πανεπιστημίων Yale και Michigan όπου περιγράφουν τις στρατηγικές των μεγάλων εταιριών τροφίμων εις βάρους της δημόσιας υγείας. Για να δούμε τι λέει το άρθρο:

Στρατηγική εταιριών: Δίνουν έμφαση στη σωματική δραστηριότητα και όχι στη διατροφή.
Τι μας λέει ο διαιτολόγος στο άρθρο; "Λεπτομερείς μελέτες των διατροφικών συνηθειών μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι φταίει κυρίως το δεύτερο, δηλαδή η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, παρά οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες." Λάθος. υπάρχουν άλλες τόσες έρευνες που δείχνουν ότι τα αναψυκτικά ευθύνονται για πολλά προβλήματα υγείας και την αύξηση βάρους.

Στρατηγική εταιριών: Υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν καλές η κακές τροφές.
Τι μας λέει ο διαιτολόγος στο άρθρο: "Καταρχήν, να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα, υπάρχει μόνο καλή και κακή διατροφή." Σοβαρά; το ίδιο είναι ένα ποτήρι αναψυκτικό και το ίδιο ένα μήλο; Ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ναι υπάρχουν κακές τροφές η μάλλον καλύτερα άχρηστες τροφές, γιατί πραγματικά ένα αναψυκτικό πέρα ότι μπορεί να βλάψει δεν έχει να προσφέρει καμιά θρεπτική ουσία.

Στρατηγική Εταιριών: Επικρίνουν και αμφισβητούν...

επιστημονικές μελέτες που βλάπτουν τη βιομηχανία και προσλαμβάνουν γνωστούς επιστήμονες να διεξάγουν μελέτες και να ενεργούν ως σύμβουλοι κυρίως για να αντιμετωπίσουν επιστημονικές έρευνες που ενοχοποιούν τα προϊόντα τους.
Νομίζουμε ότι διαβάζοντας το άρθρο θα διαπιστώσετε πως έχει εφαρμοστεί και αυτή η τρίτη στρατηγική.
Πάντως είναι απαράδεκτο αυτό το άρθρο όχι μόνο γιατί παραπληροφορεί τους γονείς αλλά και γιατί προέρχεται από κάποιον που υποτίθεται ο καταναλωτής περιμένει να λάβει αξιόπιστες και αντικειμενικές πληροφορίες.
Άλλο να λες στο γονιό ότι αν πιει το παιδί σου ένα αναψυκτικό που και που δεν θα χαθεί ο κόσμος, και άλλο να λες ότι τελικά όλες οι έρευνες που δείχνουν ότι τα αναψυκτικά μπορεί να βλάπτουν δεν ισχύουν και ότι τα αναψυκτικά τελικά είναι σχεδόν ακίνδυνα, γιατί πραγματικά αυτό δεν ισχύει. Κοιτάξτε το άρθρο με τις στρατηγικές και θα καταλάβετε.

3 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε έχεις δίκιο. Είναι απαράδεκτοι. Όλα στο βωμό του χρήματος.
    Βέβαια, από την άλλη, στο χέρι μας είναι να μην είμαστε κι εμείς τόσο πρόβατα και να είμαστε πιο υποψιασμένοι.
    Δηλ δε μπορεί να έχει λογική το ότι δεν είναι και τόσο ένοχα τα αναψυκτικά. Η κοινή λογική το καταλαβαίνει ότι είναι και παραείναι ένοχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο διαιτολόγος φυσικά και έχει δίκιο. Όμως δεν αρκεί η κοινή λογική για όλους εμάς τους υπόλοιπους. Πρέπει να γίνουν νόμοι του κράτους οι απαγορεύσεις των ανθυγιεινών τροφών, όπως π.χ. σε κυλικεία σχολείων, διότι αλλιώς ο κόσμος που δεν διαβάζει και δεν ενημερώνεται, συνεχίζει να δίνει για σνακ στο παιδί του αναψυκτικά, κρουασάν και συσκευασμένα τρόφιμα, διότι -λένε- τι πειράζει? Ένα την ημέρα μόνο... Εξ ου και η παχυσαρκία των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων, των φτωχών και εν τέλει της νέας μας παχύσαρκης γενιάς... Χωρίς νομοθεσία δεν πάμε μπροστά δυστυχώς, τα καρτέλ θριαμβεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δίκιο έχεις Χάιδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή