19/9/10

Ποια είναι τα καλύτερα μπισκότα Digestive;

Σε παλιότερη ανάρτηση είχαμε κάνει κριτική για τα μπισκότα Digestive. Σκεφτήκαμε να κάνουμε σύγκριση με άλλες 2 παραλλαγές του μπισκότου που έχει η εταιρία μπισκότων Παπαδόπουλου. Βασικά όπως είχαμε αναφέρει και πριν, τα μπισκότα Digestive δεν είναι ότι καλύτερο, γιατί περιέχουν πολλά λιπαρά με το 40% να προέρχεται από αυτά, ενώ δεν έχουν και πολλές φυτικές ίνες 0,43 ανά γραμμάριο και σχεδόν 70 θερμίδες ανά μπισκότο (όσο ένα πορτοκάλι). Τώρα για να δούμε οι άλλες επιλογές τι έχουν να προσφέρουν. Η δεύτερη παραλλαγή είναι τα μπισκότα Digestive χωρίς ζάχαρη και πλούσια σε φυτικές ίνες. Το μπισκότο αυτό όντως δεν περιέχει ζάχαρη, περιέχει 8 θερμίδες λιγότερες ανά μπισκότο από τα κανονικά Digestive (όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακή διαφορά) και ούτε το σύνολο των υδατανθράκων είναι πολύ λιγότερο, μόνο 1 γραμμάριο λιγότερο ανά μπισκότο. Τα συστατικά περιλαμβάνουν τα γνωστά γλυκαντικά πολυόλες που είναι σάκχαρο αλκοόλες, τη μαλιτόλη και σορβιτόλη, αυτά απορροφούνται αργά από τον οργανισμό και γι' αυτό το λόγο δεν ανεβάζουν το σάκχαρο στο αίμα πολύ γρήγορα. Αυτές οι πολυόλες έχουν το μειονέκτημα ότι όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες προκαλούν τυμπανισμό και διάρροια...
Το μπισκότο αυτό περιέχει και πολυδεξτρόζη, αυτή η ουσία αποτελείται από δεξτρόζη και σορβιτόλη και χρησιμοποιείται σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη, προσφέρει όγκο στο προϊόν αλλά και φυτικές ίνες. Τώρα τι φυτικές ίνες είναι αυτές; Το προϊόν αυτό σύμφωνα με τη συσκευασία αναφέρει ότι έχει 12,5 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γραμμάρια, στη ιστοσελίδα όμως της εταιρίας αναφέρει ότι περιέχει 7 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γραμμάρια. Προφανώς έχει γίνει λάθος αφού δεν συμφωνούν αυτά τα δύο, όπως και να έχει ένα ποσοστό αυτών των φυτικών ινών προέρχονται από την πολυδεξτρόζη. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι οι φυτικές ίνες που προέρχονται από τεχνητές πηγές έχουν την ίδια ευεργετική δράση με τις φυσικές πηγές φυτικών ινών. Έχεις λοιπόν ένα μπισκότο χωρίς ζάχαρη, που ωστόσο θερμιδικά αλλά και από άποψη υδατανθράκων, είναι σχεδόν το ίδιο με τα κανονικά Digestive (έχει όμως λιγότερα λιπαρά). Τώρα αν είσαι διαβητικός να θυμάσαι ότι δεν παίζει ρόλο μόνο η ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνεις αλλά και το σύνολο των υδατανθράκων και το χρονικό διάστημα στο οποίο τα καταναλώνεις.
Η τρίτη εναλλακτική είναι αυτά που περιέχουν 30% λιγότερα λιπαρά, αυτά όντως περιέχουν λιγότερα λιπαρά από τα κανονικά Digestive με 2,1 γραμμάρια λιπαρά και 61 θερμίδες ανά μπισκότο, ενώ τα κανονικά 3,1 γραμμάρια λιπαρά και 66 θερμίδες ανά μπισκότο. Έτσι βασικά έχεις ένα μπισκότο που έχει παρόμοιες θερμίδες με το κανονικά, ωστόσο το ποσοστό που προέρχονται από λιπαρά είναι χαμηλότερο (30% σε σχέση με 42% που έχουν τα κανονικά). Η παραλλαγή αυτή περιέχει και κάποια άλλα συστατικά όπως "φυτικές ίνες", υποθέτουμε ότι είναι άλλη μια πηγή τεχνητών φυτικών ινών. Αυτή η επιλογή μπορεί να είναι καλύτερη αν θες να μειώσεις τα λιπαρά που καταναλώνεις μιας και το μπισκότο αυτό στη κλασσική του μορφή περιέχει αρκετά λιπαρά. Συμπερασματικά δεν έχουν μεγάλη διαφορά τα 3 μπισκότα μεταξύ τους, αν θες να βελτιώσεις τη διατροφή σου δεν θα σε σώσει ένα μπισκότο που περιέχει 5 θερμίδες λιγότερες από ένα άλλο μπισκότο.

Διατροφική Αξία Ανά Μπισκότο*
Κλασσικά Digestive Παπαδοπούλου: Θερμίδες: 66, Υδατάνθρακες: 8,6 γρ., Πρωτεΐνη: 0,8 γρ., Λιπαρά: 3,1 γρ.
Digestive Παπαδοπούλου Χωρίς Ζάχαρη: Θερμίδες: 59, Υδατάνθρακες: 7,7 γρ., Πρωτεΐνη: 1,1 γρ., Λιπαρά: 2,5 γρ.
Digestive Παπαδοπούλου Λιγότερα Λιπαρά: Θερμίδες: 61, Υδατάνθρακες: 9,2 γρ., Πρωτεΐνη: 1 γρ., Λιπαρά: 2,1 γρ.

* Υπολογίσαμε το ένα μπισκότο ότι ζυγίζει 13,5 γραμμάρια.

4 σχόλια:

  1. Το να έχει λιγότερο λίπος ειδικά σε τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (απλά σάκχαρα) κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα όσον αφορά την απορύθμιση της γλυκόζης στο αίμα καθώς ο ρυθμός εισοδου των σακχαρων στο αίμα είναι ταχύτερος χωρίς την παρουσία λίπους και πρωτεϊνης. Επίσης βρίσκω σπατάλη χρόνου την προσπάθεια σας να αξιολογήσετε διατροφικά τα σύγχρονα μπισκότα. Ανεξαίρετος εταιρίας και τύπου με πρώτη ύλη το επεξεργασμένο στάρι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Πέρα απο την απορύθμιση της γλυκόζης, έχουμμε φυτικά οξέα των σιτηρών τα οποία εμποδίζουν την απορρόφηση των μετάλλων (μαγνήσιο,σίδηρος,ασβέστιο,ψευδάργυρος) απο το λεπτό έντερο. Επίσης έχουμε γλουτένη η οποία επιρεάζει αρνητικά όλο και περισσότερους ανθρώπους στον κόσμο ακόμα και χωρίς συμπτώματα.Τα δημητριακά προετοιμάζονταν απο τους προγόνους μας σοφά εδώ και χιλιάδες χρόνια ώστε να παρέχουν σταθερή ενέργεια για ώρες αλλά εμείς ασχολούμαστε με ασθενικά παράγωγα τους όπως το ψωμί και τα μπισκότα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι κατανοητό ότι οποιοδήποτε δημητριακό επεξεργασμένο και βιομηχανοποιημένο είναι ανθυγιεινό... Όμως τι απομένει στον σημερινό καταναλωτή να φάει από την κατηγορία των ανθυγιεινό? Μόνο βρώμη? Τα μακαρόνια/ρύζι ολικής άλεσης θεωρούνται δημητριακά? Και ψωμί? Δεν υπάρχει υγιεινό που να μην το φτιάχνει κανείς μόνος του στο σπίτι?
    haido

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εννοούσα από την κατηγορία των δημητριακών βεβαίως...
    haido

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. millhouse bran breakfast. 27% ινες 16.5% ζαχαρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή