31/1/11

Διατροφική Συνήθεια #10, Εβδομάδα 4η. Μπορείς να τρως και έξω.

Συχνά πολλά άτομα όταν αρχίζουν τις προσπάθειες να χάσουν βάρος, κλείνονται μέσα στο σπίτι τους η ακόμα χειρότερο βγαίνουν αλλά κάθονται στο τραπέζι μίζερα με μία σαλάτα, ενώ όλοι οι άλλοι τρώνε. Αυτή η στρατηγική ούτε καλή είναι, ούτε αποτελεσματική αφού κάποια στιγμή θα αναγκαστείς να βγεις έξω η θα θες να βγεις έξω όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος. Άλλωστε μιλάμε για υγιεινές συνήθειες και όχι κάποιους αυστηρούς κανόνες που θα τηρείς μόνο όταν θες να χάσεις βάρους. Προτείνουμε λοιπόν κάποιες αλλαγές στο τρόπο που τρως όταν είσαι έξω.
Τι να κάνεις:
1. Όχι νηστικός/η. Θα το έχεις ακούσει πολύ συχνά, αλλά έχει μια λογική. Αν πεινάς υπερβολικά πριν βγεις έξω, το πρόβλημα είναι ότι θα καταναλώσεις πολλές θερμίδες αλλά οι περισσότερες από αυτές δεν θα το αξίζουν κιόλας. Εννοούμε ότι θα αρχίζεις να τρως το ψωμί (που μπορείς να φας και σπίτι σου) με το που θα κάτσεις στο τραπέζι. Γι' αυτό φάε κάτι μικρό όπως ενα φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς, η ένα μικρο παξιμάδι με λίγο τυρί για να κόψεις λίγο την όρεξη σου.
2. Στη συνέχεια της 1ης συμβουλής θα προτείνουμε να αγνοήσεις το ψωμί, η κριτσίνια η οτιδήποτε άλλο μπει στο τραπέζι που δεν έχεις παραγγείλει. Μπορείς να τα απομακρύνεις αρκετά ώστε να μην μπορείς να τα πιάσεις.
3. Πιες νερό πριν φας. Μια πρόσφατη έρευνα που είχε γίνει από Αμερικανούς ερευνητές έδειξε ότι άτομα έχασαν πιο πολύ βάρος όταν έπιναν... 2 ποτήρια νερό πριν το γεύμα τους. Αυτό μάλλον βοηθούσε γιατί σε φουσκώνει πριν ακόμα φας, ενώ ικανοποιείς την αρχική δίψα σου με νερό αντί για παράδειγμα με μπύρα η ένα κοκτέιλ η αναψυκτικό.
4. Κρέας και λαχανικά. Αν δεν ξέρεις τι να παραγγείλεις, το πιο ακίνδυνο είναι κρέας (η ψάρι) συνοδευόμενο με λαχανικά. Θα πρέπει να το ζητήσεις όμως. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ειδικά σε ταβέρνες το κρέας συνοδευέται με πατάτες, η ρύζι, ζήτησε λαχανικά. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι η συγκεκριμένη επιλογή δεν έχει θερμίδες, αλλά τουλάχιστον ξέρεις τι τρως σε αντίθεση με πιάτα που έχουν διάφορες σάλτσες που δεν γνωρίζεις τι περιέχουν.
5. Αν ξέρεις που θα πας και ξέρεις το μενού, σκέψου από πριν τι θα φας. Όταν παραγγέλνεις αυθόρμητα έχεις περισσότερες πιθανότητες να διαλέξεις πιάτα με πολλές θερμίδες.
6. Αν το συγκεκριμένο εστιατόριο φημίζεται για ένα καλό πιάτο που όμως είναι πλούσιο σε λιπαρά, ζάχαρη, θερμίδες κτλ. άφησε τον εαυτό σου να το παραγγείλει. Άλλωστε γι αυτό έχεις πάει εκεί. Προσπάθησε να εξισορροπήσεις τις θερμίδες με τα υπόλοιπα πιάτα που θα διαλέξεις.
7. Μην εμπιστεύεσαι τα πιάτα που αναφέρουν ότι είναι "λάιτ" η "διαίτης". Συνήθως είναι πιάτα που ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, ταβέρνας κτλ. έχει την εντύπωση ότι είναι πιο ελαφρά, στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απλά άνοστα.

2 σχόλια:

  1. Διαιτολόγε.. Παρασκευή σήμερα..
    Μας ξέχασες? :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ ενδιαφέρουσες συμβουλές

    ΑπάντησηΔιαγραφή