5/18/2012

Πως και γιατί γίνεται η κριτική διατροφικών προϊόντων.

Η ιδέα αυτή ξεκίνησε γιατί βλέπαμε όλο και περισσότερες εταιρίες τροφίμων να χρησιμοποιούν τη διατροφή ως εργαλείο μάρκετινγκ. Προωθούν τα προϊόντα τους με υποσχέσεις και ισχυρισμούς, μέσα από ΜΜΕ αλλά και με τη συνεργασία οργανώσεων υγείας. Μερικοί ισχυρισμοί είναι αληθινοί και άλλοι όχι. Όμως συχνά πρέπει να διαβάζεις τα ψιλά γράμματα (και σε αυτή τη περίπτωση τη λίστα των συστατικών) για να καταλάβεις αν ένα προϊόν είναι και κάνει αυτό πολύ λέει. 

Έτσι αρχίσαμε να κάνουμε κριτική προϊόντων που κάνουν ισχυρισμούς η υπόσχονται κάτι. Δεν κάνουμε όμως συγκεκριμένη κριτική βασικών φρέσκων προϊόντων όπως για παράδειγμα φρούτα, φρέσκο κρέας η αυγά. Σκοπός μας είναι να ξεκαθαρίσουμε τι γίνεται με τα συσκευασμένα/τυποποιημένα προϊόντα. Ειδικά αυτή την εποχή το θεωρούμε απαραίτητο να μην πληρώνουμε χρυσό το φαγητό μας επειδή οι εταιρείες χρησιμοποίησαν κάποια τεχνολογία η έχουν κάποια πρόσθετα που υποτίθεται το κάνουν πιο υγιεινό. Η βαθμολογία βασίζεται στις καθιερωμένες βασικές αρχές διατροφής. 

Δεν είμαστε κατά της απόλαυσης τροφών που δεν θεωρούνται και τόσο υγιεινές, είναι όλα μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, αλλά αυτό που πραγματικά μας ενοχλεί είναι η κοροϊδία και το παιχνίδι που παίζουν στις πλάτες των καταναλωτών οι εταιρείες προκειμένου να βγάλουν το μεγαλύτερο κέρδος. 

Να σημειωσουμε ότι στις ΗΠΑ και σε κάποιες άλλες χώρες υπάρχουν προγράμματα αξιολόγησης τροφίμων σε συνεργασία με μεγάλα Πανεπιστήμια , όπου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν δεχτεί να υπάρχει η αξιολόγηση των διατροφικών προϊόντων που πωλούνται μέσα στα καταστήματα τους. Αυτό θα γίνει άραγε ποτέ στην Ελλάδα;

 

8 σχόλια:

  1. Μακάρι να γίνει και στην Ελλάδα.
    Διαιτολόγε καλά κανετε και μας ανοίγετε τα μάτια. Για εμάς που δεν έχουμε τις γνώσεις σας, είστε μεγάλη βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η κριτική σας είναι άχρηστη. Γνωρίζετε τι περιέχουν τα κουλουράκια του φούρνου που τα πουλάνε για λάιτ ή για διαβητικούς ; Γνωρίζετε τι έχει το ψωμί μέσα που τρώμε ; Αυτά θα ήταν χρήσιμα και όχι τα αυτονόητα που γράφετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΝ σου είναι άχρηστη η κριτική τότε γιατί διαβάζεις το μπλογκ; Δεν φτάνει που ο διαιτολογος προσφερει αυτες τις πολύτιμες -και όχι τοσο αυτονόητες πληροφοριες κατά τη γνώμη μου, που δεν εχω εδώ να τα λεει κανεις αλλος χωρις κερδος η προβολή.

      Διαγραφή
  3. Έχουμε αναφερθεί και κάνει κριτική (και συνεχίζουμε να κάνουμε) για τα προϊόντα που αναφέρετε. Δεν έχετε παρά να κοιτάξετε τις σχετικές κατηγορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α ρε Ελληνάρες. Την κακία έτοιμη ανά πάσα στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ απόλυτα. Ήταν πολύ άδικη και κομπλεξική η κριτική απέναντι στο διαιτολόγο. Αν δεν σας αρέσει το μπλογκ να μην μπαίνετε. Εμείς διαιτολόγε εκτιμούμε πάρα πολύ την κάθε μία αξιολόγηση και σ ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που μας διαθέτεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ με τα όσα γράφεις Διαιτολόγε. Μάλιστα -επειδή δεν έχω ταξιδέψει στο εξωτερικό, άρα δεν γνωρίζω- εκτός Ελλάδας αναρωτιέμαι, τρώνε πολύ καλύτερα κι εμείς εδώ έχουμε γεμίσει τα μίνι-σούπερ μάρκετς με σκουπίδια; Στο εξωτερικό οι βιομηχανίες τροφίμων φέρονται υπεύθυνα απέναντι στους καταναλωτές ή γίνεται κι εκεί ότι κι εδώ: πλασάροντάς κάθε σαβούρα για ποιοτική τροφή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο διαιτολογος δε μπορει να ελεγχει τον καθε φουρναρη τι βαζει μεσα. Εκει οπου μπορει να ελεγξει και ο ελεγχος να επαναληφθει, το κανει τεκμηριωμενα. Επιστημονικη μεθοδος λεγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή