7/17/2012

Βρετανοί πολιτικοί και γιατροί λένε όχι στις χορηγίες της Coca Cola και των McDonald’s για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η Συνέλευση του Λονδίνου, ένα εκλεγμένο όργανο το οποίο εποπτεύει τη δραστηριότητα και του Δήμαρχου του Λονδίνου ψήφισε για την απαγόρευση χορηγών των Ολυμπιακών Αγώνων που παράγουν τρόφιμα και ροφήματα υψηλής θερμιδικής αξίας. Κάλεσαν τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή να θεσπίσει αυστηρά κριτήρια για την επιλογή χορηγών σε μια προσπάθεια να απαγορεύσει τη διαφήμιση των προϊόντων που συνδέονται με την παιδική παχυσαρκία.

Η Ακαδημία Βασιλικών Ιατρικών Κολεγίων θεωρεί ότι η παρουσία των McDonald's και της Coca-Cola, που έχουν και τα αποκλειστικά δικαιώματα για την πώληση τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών, "στέλνει το λάθος μήνυμα» στα παιδιά.

Αυτό που κάνουν οι εταιρίες αυτές είναι να εκμεταλλεύονται τους Ολυμπιακούς προς όφελος τους συσχετίζοντας τα προϊόντα τους με μετάλλια και γυμνασμένα αθλητικά σώματα. Δεν θέλουν ο καταναλωτής να σκέφτεται παχυσαρκία και άσχημα σώματα όταν βλέπουν τα προϊόντα τους.

Όμως τελικά δεν φαίνεται να γίνει τίποτα, προχθές η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή υποστήριξε δημόσια τους junk food χορηγούς της (Coca-Cola και η McDonalds), μία ημέρα μετά από τη δήλωση του Πρόεδρου της ΔΟΕ Ζακ Ρογκ, όπου ανέφερε ότι υπήρχε ένα "ερωτηματικό" για τη χορηγία τους, λόγω ανησυχιών για την παχυσαρκία. Μετά βέβαια πήγε να τα μπαλώσει λέγοντας αργότερα ότι για τις εταιρίες αυτές η ΔΟΕ τους είπε:« Ακούστε, υπάρχει ένα θέμα όσον αφορά την αυξανόμενη τάση για παχυσαρκία, τι σκοπεύετε να κάνετε γι 'αυτό;”. Ναι, καλά. 

Πρόσθεσε ότι "Η ΔΟΕ εκτιμά σημαντικά τη μακροπρόθεσμη χορηγία και την υποστήριξη τόσο των McDonald 's και της Coca-Cola. Και ότι έχουμε δει προσωπικά το θετικό αντίκτυπο που έχουν αυτοί οι χορηγοί.”
Την Τρίτη ο Ρογκ δήλωσε ότι η ΔΟΕ είναι περήφανη που σχετίζονται με αυτές τις εταιρίες.
"Και οι δύο εταιρείες προωθούν το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων και.. προάγουν τη σωματική δραστηριότητα και τις αξίες των Ολυμπιακών Αγώνων.”

Στους φετινούς Ολυμπιακούς θα χτιστεί (η ήδη έχει χτιστεί) το μεγαλύτερο εστιατόριο McDonald’s στο κόσμο με 1500 καθίσματα.

Η Coca Cola είναι χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1928 και η McDonald's, εδώ και 36 χρόνια και επέκτεινε την χορηγία της για άλλα 8 χρόνια.

Πρέπει όμως να σημειώσουμε όμως ότι τότε δεν γνωρίζαμε όσα γνωρίζουμε τώρα για τη διατροφή, και οι εταιρίες αυτές όχι μόνο προωθούν κάτι εντελώς αντίθετο από τα Ολυμπιακά ιδεώδη αλλά αντιπροσωπεύουν και αξίες που δεν έχουν καμία σχέση με το Ολυμπιακό πνεύμα.

Τι θα γίνει μετά το 2020?

7 σχόλια:

  1. Τι θα γίνει μετά το 2020; Λογικά θα ανανεωθούν οι χορηγίες. Δυστυχώς οι σύγχρονοι ολυμπιακοί δεν έχουν πρωταρχικό ρόλο την μετάδοση των ολυμπιακών ιδεών ούτε σ΄αυτούς που είναι αθλητές. Είναι ένα μεγάλο event που πρέπει να αποφέρει κέρδη σε όσους μπορούν να επενδύσουν σ αυτό. Βέβαια το ότι υπήρξαν αντιδράσεις είναι θετικό αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενώ όταν διαφημίζονται κατά κόρον οι μπύρες στους αγώνες ποδοσφαίρου στους αγώνες ποδοσφαίρου είναι μια χαρά; Αλλά ξέχασα ότι είναι από Αμερική είναι κακό κακό κακό. Γιατί δεν φτιάχνετε ένα πολιτικό blog , όπου θα μπορείτε να μας διαφωτίσετε πώς η Αμερική φταίει για τα δεινά όλου του πλανήτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ασχετο σχολιο, δεν εχει ειπωθει εδω οτι φταιει η Αμερικη. Μην προσπαθειτε να δημιουργειτε εντυπωσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Eπίσης ειλικρινά πρέπει να χαλαρώσετε με αυτές τις φανφάρες περί "Ολυμπιακού Ιδεώδους". Κάνετε τους θεματοφύλακες μίας έννοιας που δεν καταλαβαίνετε. Έχετε κάνει ποτέ αθλητισμό, να πιάσετε 180 σφυγμούς ; Υποθέτω όχι.
    Κάθεστε και γράφετε πως το Big Mac αντιπροσωπεύει αξίες;;;!!! Είστε στο 2012, το έχει αντιληφθεί;Πιο πουριτανός πεθαίνεις. Προσωπικά δε με συγκινεί ένα Big Mac, τρώω σπάνια, αλλά πώς κάνετε έτσι; Μία αθλητική γιορτή είναι, τόσοι άνθρωποι θα βρουν δουλειά και θα πληρωθούν από αυτές τις χορηγίες. Ποιο είναι το πρόβλημά σας; Μήπως να βάλουμε χορηγό την φασολάδα και την ρακή που εκπροσωπούν το Μεσογειακό πρότυπο ώστε να είστε ευχαριστημένοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κύριε Ζούρδο, μετα λύπης μου βλέπω ότι είστε εκτός θέματος ενώ συνήθως κάνετε πολύ εύστοχα σχόλια και μέσα από το συγγραφικό σας έργο προσπαθείτε να δείξετε ότι σκέφτεστε πιο "ανοιχτόμυαλα".

    Το Big Mac δεν αντιπροσωπεύει αξίες ούτε κανείς προσπαθεί να θίξει τα αμερικανικά προϊόντα όπως φοβάστε. Η προώθηση όμως μιας αλυσίδας ταχυφαγειων και ενός αναψυκτικού που αποδεδειγμένα βλάπτουν την υγεία και φυσικά η αλήθεια πίσω από την συχνή κατανάλωσή τους απέχει χιλόμετρα από την εικόνα ενός υγιούς γυμνασμένου σώματος (εικόνα ολυμπιακού αθλητή) είναι για αρκετούς αντιδεοντολογική.

    Δουλειές μπορούν να βρεθούν και από άλλες χορηγίες που είναι σίγουρο ότι δε λείπουν από ένα τόσο μεγάλο αθλητικό γεγονός. Θυμηθείτε ότι παρόμοιες "πουριτανικές" απόψεις ξεκίνησαν προγράμματα προώθησης υγείας ενάντια στο ανεξέλεκτο εταιρικό marketing, ενάντια στους αυτόματους πωλητές σνακ στα σχολεία, στη διαφήμιση τσιγάρων από γιατρούς αρχικά και τη καθολική απαγόρευση μεταγενέστερα κλπ

    Αν ασχολείστε με τον αθλητισμό και καταλαβαίνετε τι σημαίνει να "πιάνετε 180 σφυγμούς" όπως υπονοείτε υποθέτω ότι δεν το κάνετε λαμβάνοντας την ενέργειά σας από ένα Big Mac και ενυδατωμένος από μια coca-cola. Ως επιστήμονας υγείας λοιπόν γιατί αντιτίθεστε τόσο στον περιορισμό μιας ψευδούς εικόνας που μπορεί να προασπίσει την υγεία των πολλών ;

    Εκτός βέβαια και αν δεν πιστεύετε στα αποτελέσματα στρατηγικών προώθησης υγείας οπότε θα σας φαινόταν θεμιτό να χορηγήσει τους Ολυμπιακούς και η Malboro...

    ΑπάντησηΔιαγραφή