8/03/2011

Οι εταιρίες τροφίμων εισβάλλουν στη ζωή μας με το "έτσι θέλω".

Παρατηρήσαμε πρόσφατα να διαφημίζεται αρκετά συχνά μια νέα ιστοσελίδα μαγειρικής με το όνομα Cookoo, που ισχυρίζεται ότι είναι "για όσους θέλουν να ανακαλύπτουν νέες συνταγές, "χωρίς πολλές σάλτσες"". Εμείς δεν παρατηρήσαμε τίποτα ιδιαίτερο με τις συνταγές, αυτό όμως που παρατηρήσαμε είναι ότι όταν ψάξαμε λίγο το site, είδαμε τελικά ότι πίσω από αυτή την ιστοσελίδα είναι η Unilever που εκτός από λάδι έχει και διάφορα άλλα προϊόντα όπως φυτίνη, ζωμό, κέτσαπ, μαγιονέζα κτλ. Ωστόσο δεν είδαμε να αναφέρεται πουθενά το όνομα της εταιρίας, μόνο αν πας στο κομμάτι "Επικοινωνία" και "Νομικά θέματα" διαπιστώνεις ότι είναι η Unilever. Παρατηρώντας τις συνταγές θα διαπιστώσεις ότι παρουσιάζουν υλικά που πουλάει η εταιρία χωρίς όμως να αναφέρονται μάρκες. Το θεωρούμε ανέντιμο και ύπουλο θα λέγαμε να παρουσιάζεις συνταγές σαν να υποτίθεται να προέρχονται από ανεξάρτητη ιστοσελίδα μαγειρικής ενώ στην ουσία ανήκει στη Unilever. Είναι αστείο ότι στα "Νομικά Θέματα" αναφέρει: "Η αναφορά σε οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία στην ιστοσελίδα δεν αποτελεί παρακίνηση για την πραγματοποίηση αγορών του εν λόγω προϊόντος ή της υπηρεσίας." Α... δηλαδή το ότι αναφέρονται υλικά που πουλάει η εταιρία σε όλες τις συνταγές της ιστοσελίδας δεν έχει σαν σκοπό να προωθήσει την πώληση αυτών των προϊόντων; Τότε γιατί τη δημιούργησαν αυτή την ιστοσελίδα, για την ψυχή της μάνας τους;

13 σχόλια:

  1. Δεν νομίζω ότι είναι με το "έτσι θέλω". Στις συνταγές όπως πρόσεξα δεν ονομάζει προϊόν παρά μόνο για μια μαργαρίνη (που ούτως ή άλλως η ονομασία της έχει ταυτιστεί με όλες τις μαργαρίνες) και δίνει έτσι την ελεύθερη επιλογή στον καθένα να προτιμήσει τα προϊόντα που θέλει για να φτιάξει την συνταγή. Όπως και να'χει αν δεν έκανες την συγκεκριμένη ανάρτηση ούτε που θα ήξερα την σελίδα συνταγών μαγειρικής που αναφέρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Στην ανάρτηση μας είπαμε ότι δεν αναφέρονται μάρκες αλλά μόνο υλικά και γι' αυτό ακριβώς το λόγο το θεωρούμε και ύπουλο γιατί δεν υποψιάζει τον αναγνώστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρατήρησα σήμερα ότι στα δεξιά της αρχικής σελίδας του blog σας, υπάρχει διαφήμιση της ιστοσελίδας από ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΟΥ ΕΙΣΒΑΛΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ''ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ'' (όπως και ο τίτλος του άρθρου που έχετε αναρτήση). Λίγο οξύμωρο, δεν νομίζετε? Μετά από αυτή την ανάρτηση, να φιλοξενείτε τη διαφήμισή του???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστούμε για το σχόλιο Αυτή τη στιγμή δεν κάνουμε καμία διαφήμιση πουθενά. Αν μπορείτε, στείλτε μας το link που σχετίζεται με αυτή τη διαφήμιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όποια κατηγορία και να ανοίξω (ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ, ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ..., ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ), εμφανίζεται η διαφήμιση στα δεξιά της οθόνης. Σας στέλνω print screen με e-mail.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. άκυρο. Δεν εμφανίζεται σε όλες τις κατηγορίες, μόνο σε μερικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο μπλογκ μας έχουμε τις γνωστές Διαφημίσεις Google (Google Ads). Δεν επιλέγουμε εμείς αυτές τις διαφημίσεις ούτε έχουμε έλεγχο για το τι επιλέγει να προβάλει η Google Ads. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται βάσει του περιεχομένου της σελίδας που βλέπεις. Έτσι για παράδειγμα η δική μας ιστοσελίδα ασχολείται με θέματα διατροφής και έτσι συνήθως παρουσιάζονται διαφημίσεις που έχουν να κάνουν με αδυνάτισμα και διατροφή. To "Να Το Φάω" δεν έχει καμία επαφή, σχέση και συμφωνία με τους διαφημιζόμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. παιδιά... άλλο η σύσταση-προτροπή- χορηγία και άλλο η διαφήμιση. Άμα έλεγε πάρτε αυτό ή το τάδε κάνει εκείνο προτιμήστε το αυτό ναι είναι κατακριτέο. Αλλά ψύχραιμα. Και οι διαφημίσεις κρατάνε ζωντανά πολλά μέσα ενημέρωσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το να διαφημίζει τα προϊόντα της δεν το θεωρώ κακό όπως δεν θεωρώ κακό το ότι έχετε βάλει google ads για έξτρα εισόδημα. Συνεπώς ούτε κι εσείς δημιουργήσατε το blog "για την ψυχή της μάνας σας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστούμε για το σχόλιο, ωστόσο η σύγκριση είναι ατυχής. Η Unilever είναι μια πολυεθνική εταιρία και σκοπός της είναι να πουλήσει τα προϊόντα της και πολλές φορές με έμμεσο μάρκετινγκ. Εμείς στο "Να Το Φάω" είμαστε μια μικρή ομάδα διαιτολόγων και σκοπός μας δεν είναι να πουλήσουμε τίποτα, ούτε καν να προωθήσουμε τον εαυτό μας, αφού αυτό που κάνουμε γίνεται ανώνυμα. Οπότε μπορεί να πιστεύεις ότι δεν το κάνουμε "για την ψυχή της μάνας μας", το κάνουμε όμως γιατί θέλαμε να προσφέρουμε αξιόπιστες και αντικειμενικές πληροφορίες στο χώρο της διατροφής όπου διαπιστώσαμε ότι υπήρχε και υπάρχει τεράστια παραπληροφόρηση.

    Όσο για το "έξτρα εισόδημα" από τις διαφημίσεις google, όποιος έχει blog γνωρίζει ότι το εισόδημα είναι ελάχιστο έως καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευχαριστώ για την απάντηση, ωστόσο δεν ξέρω αν φάνηκε επιθετικό το σχόλιο μου, δεν είχα τέτοια πρόθεση, απλά πιστεύω ότι είναι προτιμότερο να παραμείνετε στο σχολιασμό των προϊόντων που είναι και η ουσία παρά στην κάθε πολυεθνική που καλώς η κακώς αυτές καθορίζουν το τι έχουμε στο ψυγείο/ντουλάπι μας. Απο κει και πέρα αν στο site λεει μαγιονέζα hellmans σε μια συνταγή, νομίζω ότι αν ο καταναλωτής είναι καλά ενημερωμένος είτε απο εσάς είτε απο κάποια άλλη πηγή, είναι στο χέρι του να κάνει τη συνταγή, είτε με hellmans, είτε με άλλη μάρκα της προτιμήσεως του, είτε με δική του σπιτική.
    Συγνώμη και πάλι αν φαίνεται το σχόλιο μου επιθετικό, ειλικρινά όμως δεν έχω καμία τέτοια πρόθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστούμε, μάλλον παρερμηνεύτηκε η ανάρτηση μας. Σαφώς και είναι δικαίωμα της κάθε εταιρίας να προωθεί τα προϊόντα της είτε με συνταγές, ιστοσελίδες κτλ. Αυτό που θεωρήσαμε ανέντιμο στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ότι γίνεται με τρόπο κρυφό και έμμεσο χωρίς να παρουσιάζεται ούτε η εταιρία ούτε οι μάρκες της εταιρίας αλλά ως μια ανεξάρτητη ιστοσελίδα μαγειρικής (ενώ δεν είναι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. λιγότερο ανέντιμο απο αυτό που κάνουν εταιρείες διαιτολόγων που διοργανώνουν καμπάνιες επιρεασμού του κοινού και των ειδικών....

    ΑπάντησηΔιαγραφή